פרדס חאפלה! אוכל הרחוב הטוב ביותר בפרדס חנה כרכור

שילוב מענג בין חומוס לסביח, פיצה מבצק קריספי מיוחד, כנאפה מחתרתית שחובה לנסות וגם חלה מתוקה ממולאת קבב. הסצנה הקולינרית המפתיעה של פרדס חנה היא עצירת החובה שלכם בדרך לטיול הבא

0ftntn
לא נח עד שלמד את סודות הכנאפה הטורקי האמיתי | צילום: עדי חזן סידון

שרון רז

חלת שבת מתוקה במילוי קבב קסם: קבב ואחיו


בתקופה האחרונה אנחנו חווים אינפלציה של מקומות המציעים קבב בפיתה, כשלרוב מדובר באותה הגברת באותה האדרת. "קבב ואחיו" שהחל את דרכו בחצר ביתם של איתי וליאת בפרדס חנה ובמהרה הפך למקום של ממש, הוא בין המקומות היחידים שמביאים בשורה חדשה לז'אנר, וכזו שבהחלט מצדיקה הגעה במיוחד. 

Pardes Hana 31
טעמי חריכה נהדרים ורכות של חלה מתוקה. סנדוויץ' חלה משפחתי בקבב ואחיו | צילום: עדי חזן סידון

התענוג מתחיל בתערובת הבשר שמבוססת על שלושה נתחי בקר שנשמרים כסוד כמוס אבל בהחלט מורגשים בטעם ובמרקם, וממשיך בתערובת תבלינים שנרקחת עבור המקום ומצליחה להזניק מעלה את הטעמים מבלי להשתלט על טעם הקבב ולהשאיר את הכבוד למנגל הפחמים שמעניק את החריכה והארומה המטורפת. 

1urywt
ארוחה משפחתית שתשביע למשך שעות רבות. סנדוויץ' שישי בקבב ואחיו | צילום: עדי חזן סידון

את כל הטוב הזה יחד עם ירקות שרופים, טחינה, חצילים, לימון כבוש וקצת עמבה לנשמה ממקם איתי בתוך חלת שבת מתוקה, וככה, ללא ספק, מרגיש אושר טהור בפה. יודעי דבר מספרים שבעת האכילה משתרר שקט מופתי סביב השולחן, המוקדש להתמודדות עם העונג האינסופי שמשתלט על הגוף בסערה. באמצע שבוע מוגש הקבב בתוך פיתה (35 שקלים) ובימי שישי בתוך חלה הכוללת לא פחות מ-16 קבבים שמגירים את עסיסם לבצק המתוק ויוצרים את הביס המושלם (160 שקלים לחלה משפחתית ו-98 שקלים למנה זוגית). 

Pardes Hana 30
ביצוע מופתי שמחזיר את הכבוד לסנדוויץ' יום שישי. שרון רז בקבב ואחיו | צילום: עדי חזן סידון

קבב ואחיו - המייסדים 48, פרדס חנה-כרכור | הזמנות בטלפון: 04-6183888

הפיצה המפתיעה של האזור: סול פיצה


אם יש מקום שראוי להשתמש במילה "נשמה" בשמו, זה לגמרי "סול פיצה". המקום נפתח על ידי שירה שחם, תל-אביבית לשעבר עם רקורד מרשים במטבחים הבולטים של תל אביב (יועזר בר יין, קלואליס ועוד) שהחליטה לשנות אווירה והיגרה לפרדס חנה-כרכור. במקום מושבה החדש החלה למכור פיצות מביתה, עד שמצאה זולה מדליקה במתחם חקלאי ששימש בעבר בית גידול לסוסים והיום קיבל חיים חדשים עם לוק היפי צבעוני משובץ ברהיטי וינטג' שמתחשק לקחת הביתה.

 

1kplea
רוטב מעגבניות טריות וגבינת קשיו טבעונית תוצרת בית. פיצה סול | צילום: עדי חזן סידון

בערבי חמישי ושבת אופה שירה את הפיצות המצוינות שלה (68 שקלים למשפחתית, 40 שקלים לזוגית), המאופיינות בבצק דק אבל לא דקיק, כזה שנותן יופי של נגיסה מבלי להישבר בפה, ועושה חשק לעוד 50 ביסים זהים. את הבצק היא מתפיחה במשך שעות ארוכות, ומכאן טעמו העמוק ומרקמו האלסטי, שלאחר אפייה בתנור אבן הופך קריספי ומתמסר. יש גם פיצות טבעוניות מגבינת קשיו שמכינה שירה, ובהזמנה מיוחדת גם פיצות ללא גלוטן.

3mvtcb
שילובים שמוציאים את הפיצה מאזור הנוחות. סול פיצה | צילום: עדי חזן סידון

את רוטב העגבניות היא מכינה בתהליך סיזיפי וממושך מעגבניות טריות והרבה נשמה, וגם בגזרת התוספות שום דבר לא מובן מאליו: לצד החשודים המיידיים תמצאו הברקות דוגמת ארטישוק איטלקי כבוש, בטטה עם ג'ינגר, סויה ושמן שומשום, וגם זוקיני עם קליפת לימון - הברקה שהופכת את הפיצה מאוכל רחוב שסוגר פינה למנה אינטליגנטית, מושקעת ומהנה.

4orbbq
מקום עם וויב מדליק שכולו נשמה. סול פיצה | צילום: עדי חזן סידון

סול פיצה - בוויז: אולם בית איזקסון, הזמנות בטלפון 054-7674345 | שעות פתיחה: יום ה' בין השעות 13:00 – 22:00, שבת בין השעות  17:00 – 22:00

חומוסביח ובורקס על בסיס טחינה: הטורקייה בבית של צי'קו


עד לפרוץ הקורונה הייתה "הטורקייה" שפעלה עד לא מזמן בבוטקה קטן בין מוסכים, מוקד עלייה לרגל בזכות ה"בורקסביח" - מנה מהוללת שמחברת בין בורקס טורקי בעבודת יד לכל מה שטוב בחיים ומוסיפה בצד טחינה וחמוצים. מאז תהפוכות הקורונה נאלץ צ'יקו כהן הבעלים לסגור את הבוטקה ולהעביר את ההתרחשות הקולינרית לחצר ביתו ולשנות את התפריט כדי להתאימו ללוקיישן החדש. הבורקסביח אמנם ירד מהתפריט, אבל את הבורקס המיוחד המבוסס על טחינה גולמית ולא על מרגרינה או תחליפים תעשייתיים, תוכלו לרכוש בצורתו הקפואה במגוון מילויים מסורתיים יותר ופחות דוגמת גבינה ומנגולד, גבינה עם חציל קלוי, גבינה ערבית עם זעתר, וגם קלאסיקה בדמות תפוח אדמה (22 שקלים ליחידה או 6 יחידות ב- 110 שקלים). לצד הבורקס גם מנות החומוס המוצלחות מככבות בתפריט, בהן מסבחה וחומוס קלאסי נעים מרקם עם טחינה ושמן זית.

3dpwhq
הרכב שכולו אושר. חומוסביח | צילום: עדי חזן סידון

כדי לספק בהומניות את הגעגוע לבורקסביח, נמליץ ללכת על ה"חומוסביח" (37 שקלים), צלחת מתגמלת ומשביעה המורכבת מגרגרי חומוס חמים שנטחנים על המקום עם הרבה טחינה שאחראית למרקם הקרמי החלק והאוורירי. מעל מפזר כהן קוביות חציל שטוגנו עד פריכות, ביצה קשה, עמבה ביתית, עגבנייה, פטרוזיליה ותבלינים, שהופכים את הביס ליציר כלאיים טעים ועתיר מרקמים כמו שרק בן דוד מרוחק של הסביח יכול להיות.

1gdm Q
מרקם חלק ואוורירי וטעם עדין ונעים בפה. חומוס בטורקייה | צילום: עדי חזן סידון

הטורקייה הביתית של צ'יקו כהן - הזמנות בטלפון 050-4685050 | שעות פתיחה: יום ד' בין השעות 11:00 – 14:00, יום ה' בין השעות  11:00 – 14:00, יום ו' בין השעות 10:00 – 13:00

קרנבל נקניקיות וגינת בירה סודית: ביגנ"ס


ביגנ"ס, ראשי תיבות של בירה, יין, גבינה, נקניקיות וסדנאות, הוא אחד המקומות הכי חמודים וחבויים באזור. בית העסק בקטנטן של רותם צין החל כמזללת המבורגרים ונקניקיות בבנימינה. לפני כשנה החליט רותם לסגור את המזללה, לעבור לפרדס חנה ולהתמקד באהבות הגדולות שלו - ציוד וחומרי גלם לבישול בירה וניקנוק נקניקיות. 

בהתאם לאג'נדה, במשך היום פועל המקום כחנות לייעוץ ומכירת ציוד וחומרי גלם לבשלני בירה ושרקוטרי, ומפעם לפעם מועברות בו סדנאות להכנת גבינות ובירה. בערבי חמישי מתרחש הקסם האמיתי, אז לובשת החנות חג והופכת לגינת בירה קטנה בה נמזגות בירות מעשה ידיו של רותם, לצד נקניקיות המוכנות על פי מתכוניו במפעל בוטיק קטן (38-42 שקלים).

Pardes Hana 86
מרווה קרייבינג לנקניקות גרמניות מסורתיות. נקניקיות בביגנס | צילום: עדי חזן סידון

ההיצע כולל נקניקיית פרנקפוטר עגל בסגנון גרמני עם המון אמנטל; פרנטישק בקר בסגנון רחוב צ'כי; לייבניצר עגל קלאסית בסגנון בווארי, וגם ויסריון - נקניקיית בקר חריפה בתוספת נענע. הנקניקיות נצלות על הפלנצ'ה ומוגשות כמיטב המסורת עם חרדל עוקצני, כרוב כבוש וקורנישונים. בימים אלה, בהתאם להגבלות הישיבה במסעדות, קרנבל הנקניקיות לא פועל, אך ניתן לרכוש את הנקניקיות קפואות, להכין בבית ולפנטז על הביקור הבא בגרמניה או בקרנבל הנקניקיות והבירה של רותם.

1fwloi
אל תפספסו את מדפי הבירה הפתייניים. ביגנס | צילום: עדי חזן סידון

ביגנ"ס - המושב 35, פרדס חנה-כרכור

קונדיטוריית הגלידה האקולוגית הראשונה: אייספלד 


אייספלד, האחות החורגת של גלידת אייססלון מחיפה, היא גלידריית בוטיק יוצאת דופן המכונה על ידי בעליה "קונדיטוריית הגלידה של הסביבה". הגלידה מיוצרת במקום מפירות וירקות המגיעים הישר מהשדה ומעניקים לגלידה טעמים עשירים ומדויקים ממש כמו טעמו המקורי של הפרי או הירק, רק בגרסת הגלידה.  וץ מחומרי גלם סופר טריים, היצירתיות היא חלק בלתי נפרד מהמקום. 

1jdhaf
טעמים קלאסיים לצד הפתעות שוברות שגרה. גלידת שוקולד באייספלד | צילום: עדי חזן סידון

בהתאם, הטעמים שתמצאו כאן רחוקים מאוד מהמקובל. כזו היא גלידת הלאבנה עם זעתר וקרוטונים שמתגלה כתענוג אמיתי למיטיבי לסת. גם שומשום שחור וקרמל מלוח גורמים לבלוטות הטעם להתמוגג, ואם אתם בעניין טעמים עדינים יותר - לכו על תפוז-נענע או תפוח-ג'ינג'ר מרענן ונעים. ראוי לציין שבאייספלד לא משתמשים בכפיות חד פעמיות, גם לא במעמד הטעימה, והגלידה מוגשת ללקוחות בכפיות רגילות בדיוק כמו בבית כדי לזהם כמה שפחות את הסביבה.

אייספלד - המושב 42, פרדס חנה-כרכור

Pardes Hana 42
מרקם קרמי קליל ומרענן. גלידת אייספלד | צילום: עדי חזן סידון

מנצחת במבחן הגבינה הנמתחת: הכנאפה המחתרתית של אורן


הכנאפה הייתה כאן תמיד, אך בשנה  וקצת האחרונות המנה הזהובה עשתה קאמבק והפכה לקינוח הנחשק בישראל, כולל אינספור גרסאות עם או בלי גלידה טורקית. למעשה, לא משנה לאן תסתכלו, תמיד תמצאו חנות קטנה לממכר כנאפה, אך כמו במקרה של מנות בפיתה - מעטים הצליחו לעלות על נוסחה מנצחת למנה המתעלה על סך מרכיביה. 

1ickfs
ניצחון מוחץ במבחן הגבינה הנמסה. הכנאפה של אורן | צילום: עדי חזן סידון

אורן אהרון הוא פריק של כנאפה שהתאהב בעוצמה רבה כל כך בקינוח רב השכבות, עד שהחליט ללמוד את רזי הכנתו בארץ ובטורקיה, ולא נרגע עד שעלה על מתכון מנצח. כשהבין שפיצח את המתכון המושלם עזב את עבודתו כנהג משאית והחל להכין בביתו כנאפה בטייק אווי (20 שקלים למנה אישית), עסק קטן שהחל כשמועה קטנה שעברה בין שכניו והפך כיום לעיסוקו העיקרי. 

כבר בכניסה לביתו נתקלים במתקן מסורתי להכנת כנאפה עם להבות אישיות המותאמות בגודלן לכלי ההכנה וההגשה של הקינוח הזהוב. אז גם מזהה האף את ריחה המתוק של החמאה שאחראית לשיזוף אטריות הקדאיף, ובדיוק בנקודה זו מתחיל התיאבון להיפתח.

3h Klr
יחס מושלם בין אטריות קדאיף לגבינה. הכנאפה של אורן | צילום: עדי חזן סידון

הכנאפה של אורן היא מזן המפנקות בגבינה ובחמאה, וטעמה בהתאם. אטריות הקדאיף מטוגנות עד פריכות זהובה מושלמת עם איזון מושלם בין כמות נדיבה של גבינה לדחיסות הקדאיף. המתיקות דווקא עדינה ומעט לימונית, ורגע לפני ההגשה מפזר אורן על המנה גשם ירוק ופריך של פיסטוק טרי ועז טעם שאחרי על שכבה נוספת של קראנץ' אגוזי. אם רוצים אפשר לשדרג את כל הטוב הזה במלבן גלידה טורקית מחלב עיזים (תוספת של 7 שקלים), אבל אנחנו ממליצים לאכול את הכנאפה ללא תוספת שתגנוב את הפוקוס מהטעם העדין שאחראי לחיוך שמתפשט מיידית על הפנים.

22cguq
מרקם נוסף של קראנץ' אגוזי. הכנאפה של אורן | צילום: עדי חזן סידון

הכנאפה של אורן - הזמנות בטלפון  052-5159515

שרון רז הוא מנהל קהילת אוכל רחוב בפייסבוק - "סטריט פודי" | צילום: עדי חזן סידון