מהשיפוד לתנור לבנים: פיצת שווארמה כבר טעמתם?

וגם: פיצה סגולה שתשגע את אוהבי המתוק, גלידה שמכילה המוווון שוקולד, מיזם קולינרי שישמח את היולדת הטרייה ותפריט טעימות איטלקי, אבל קל"ב. חדשות האוכל במהדורה פחמימתית שלא עושה חשבון לגזרה

Anatoli
טופינג שווארמה כבר טעמתם? פיצת סופלאקי של גרקו | צילום: אנטולי מיכאלו

הגרסה היוונית לפיצה: פופ אפ פיצות יווניות של גרקו


את הפיצה האיטלקית כולם מכירים, אבל מה עם הגרסה היוונית השטוחה שבצקה נפתח בשמן זית ויוצר מרקם קריספי שמתפצח בפה? המסעדן צביקי עשת ממסעדת "גרקו" החליט לקרוא תיגר על הטעם הישראלי ולספק למשך חודש בלבד פיצה יוונית אותנטית שטוחה עם שוליים קריספיים זרועי שומשום, ומגוון טופינגס שוברי שגרה מעל. ברשימה: פיצת סקורדליה (הממרח הלאומי היווני) על בסיס קרם שקדים ושום, שקדים קלויים ודבש יווני (66 שקלים); פיצת גירוס, סוג של שווארמה עגל וכבש יוונית עם ציזיקי (78 שקלים); פיצה עם עלי תרד, מנגולד, שמיר ובשמל פטה (74 שקלים), וגם פיצה סגולה שוברת רשת עם קרם יוגורט, פירות יער ושקדים קלויים (68 שקלים). ואיך זה מרגיש בפה, אתם שואלים? פיצת הסופלאקי היא שילוב מושלם בין בצק קריספי ודק, רטוב בבסיס וקריספי מסביב, ועליו שווארמה טובה ועסיסית, בצל סגול וצזיקי סמיך שמעדן את הכל. אם תאכלו אותה בעודה חמה, תהנו מהגרסה העדינה והקלילה יותר ללאפה המסורתית, בחיזוק שומשום קראנצ'י ומתקתק.

>> פופ אפ הפיצות היווניות יתקיים עד סוף אוגוסט במשלוחים הביתה בלבד

גרקו - אורי צבי גרינברג 25, תל אביב

Whatsapp Image 2019 08 05 At 1
סגולה ולא מסלק. פיצת קרם יוגורט ופירות יער של גרקו | צילום: יעל רייף

השילוב המושלם של גלידה ושוקולד: פופ אפ איקה ורסטרטו


שיתופי פעולה שקשורים לשוקולד הם תמיד עניין משמח, במיוחד אם הם מגיעים בטמפרטורה קפואה וממלאים את הגוף בהרבה סוכר. למשמח הקיץ הנוכחי אחראית השוקולטיירית זוכת הפרסים איקה כהן בעלת המותג Ika Chocolate, שמשיקה טעמי גלידה מיוחדים (40 שקלים לפיינט גלידה, 35 שקלים לסורבה) המבוססים על השוקולד של חברת רסטרטו, מה שאומר אחוזי מרירות משתנים, טעמים פירותיים שמאפשרים מנעד רחב של משחקי טעם, וגם שוקולד לבן לאוהבי הטעמים העדינים. כל טעמי הפופ אפ הם פרי מוחם היצירתי של איקה ודביר הרץ מחברת רסטרטו, כך שברשימה תוכלו למצוא גרייני טעם דוגמת שילוב מפתיע בין שוקולד לבן, קפה ולימון, שיוצרים יחדיו גלידה חלבית נהדרת ועדינה בטעמה; טונקה ותערובת שוקולד עם 41 ו-70 אחוזי מוצקי קקאו; שוקולד וקרמל; שוקולד לבן עם אגוזי לוז; סורבה תפוז, גזר וג'ינגר, וגם ביצוע מופתי של שומשום שחור מקורמל עם קראמבל קצח.

>> פופ אפ הגלידות של איקה יתקיים עד סוף אוגוסט בבוטיק Ika Chocolate

Ika Chocolate - יד חרוצים 11, תל אביב

Whatsapp Image 2019 08 05 At 1
אל תפספסו את גלידת הטונקה. גלידות הפופ אפ של איקה | צילום: יעל רייף

המתנה המושלמת ליולדת הטריה: מיזם סירי לידה של השפית איילת לטוביץ'


עזבו רגע את מנהג הסושי. המתנה הבאמת מושלמת ליולדת הטרייה היא מקרר מלא בדברים טובים ומחזקים, שמצריכים חימום מהיר (ואם אפשר אז באמצעות יד אחת), כי למי בכלל יש כוח או זמן לבשל? חשבה השפית איילת לטוביץ' מ"ביתא קפה" על האמהות הטריות שפוקדות את המסעדות שברשותה, והחליטה להוציא לפועל את "סירי לידה", מיזם קולינרי חביב להפליא, שמביא עד לבית היולדת סירים ענקיים ובתוכם תבשילים מזינים שלוקחים בחשבון את הצרכים הספציפיים של נשים לאחר לידה: חיזוק המערכות במזונות עתירי ברזל, ירקות וסיבים להקלה על העיכול.

בין המנות: קארי סלק וירקות ירוקים בחלב קוקוס, אורז לבן במחית תרד ירוקה (170 שקלים) ; כרעי עוף בלימון עם תפוחי אדמה ותוספת שעועית ירוקה (190 שקלים); סופריטו בקר עם בצל, תפוחי אדמה ומנגולד (220 שקלים); פילה סלמון, ירקות ירוקים ורוטב שום תפוז בתוספת קינואה או אורז אדום (300 שקלים). כל הסירים חד פעמיים וכוללים 4 מנות לבחירה ופחמימה מורכבת. אם לא רוצים להתחייב ומעדיפים להפשיר, אפשר לרכוש לשאר בני הבית מנות דוגמת שניצלונים, רוטב עגבניות לפסטה או רוטב בולונז (50-100 שקלים) ולנייד ישירות למקום בטוח במקפיא.

את ההזמנה יש לבצע 48 שעות מראש בטלפון או באתר המסעדה.

ביתא קפה - סניפים ברחבי גוש דן

Afikuv
אין אם טרייה שלא תעריך את זה. סירי לידה של איילת לטוביץ' | צילום: אפיק גבאי

יום הולדת איטלקי קל"ב: תפריט טעימות בקוצ'ינה הס 4


במלאת 3 שנים למסעדה האיטלקית החמודה "קוצ'ינה הס 4", יוצאת השפית תמר כהן-צדק בארוחת טעימות חגיגית על טהרת קלאסיקות שהפכו לסימן ההיכר של השפית, דוגמת בודינו פרמז'ן שהווגש לראשונה במסעדת "וינס ותמר", סקלופיני עגל ביין לבן, לימון ומרווה שהפך למנת דגל ב"קוצ'ינה תמר" וריזוטו יער עם שלושה סוגי פטריות, שהפכה לשם דבר ב-"קוצ'ינה הס 4". התפריט שיוגש מדי יום שלישי יכלול 3 מנות מנות ראשונות, עקרית לבחירה מתוך מבחר נאה של פסטות, דגים או בשר, ושני קינוחים, במחיר 295 שקלים לסועד. לצד ארוחת הטעימות יושקו מנות חדשות מהמטבח האיטלקי הכפרי, בהן מרק אספרגוס וקוביות כבד בבלסמי (66 שקלים); שושנים של פסטה וירקות ירוקים (68 שקלים); רביולי חצילים (68 שקלים) וברבוניות עטופות בעלי גפן (120 שקלים). אם ישאר לכם מקום בבטן אחרי הטוב והפחמימתי הזה, אל תוותרו על הקינוח הקלאסי שהולך עם כהן-צדק עוד מימי מסעדת "וינס ותמר": גלידה עבודת יד בטעמי חלב, קפה וקרמו שוקולד עז.

קוצ'ינה הס 4 - הס 4, תל אביב

Hila Feler
הכי יפה במסעדה. שושני פסטה וירקות ירוקים בקוצ'ינה תמר | צילום: הילה פלר