הטאקו המעולה של השפית הנחשבת יוצא לאור

וגם: הגלידה הכחולה שמשגעת את שוחרי הבריאות, המסעדה היפנית החיפאית עושה עלייה לתל אביב, וגם: מה זה הברינר הזה שכולם מדברים עליו? חדשות האוכל במהדורה קיצית

Anatoli
טאקו אמיתי שמכינים פרום סקרץ'. שולחן מקסיקני באואזיס | צילום: דן פרץ

סוף סוף מקום עם טאקוס מעולים: החתול הכחול של מסעדת אואזיס

אחד הדברים שהכי חסרים בארץ הוא מקום ראוי להרוות בו תשוקות לאוכל מקסיקני אמיתי ובועט, כזה שמגיע עם כמות מכובדת של הבנרוס, חלפיניוס ושמנת חמוצה להרגעת הכאב הצורב. ראתה השפית רימה אולברה את הבצורת הקולינרית המקסיקנית ועשתה מעשה. החל מהשבוע ובכל צהריים תוסב מסעדת אואזיס ל-El Gato Azul by Oasis, מזללה מקסיקנית ססגונית עם אוכל רחוב מהז'אנר, משקאות, קוקטיילים ותפריט טאקוס שעושה נעים בבטן כבר בקריאה ראשונה. בין המנות: זוג טאקוס במילוי דג פריך עם סלסה סרג'יו (עגבניות ובצל בלהבות), סלט כרוב ואיולי צ'ילי מעושן (38 שקלים); גספצ'ו טבעוני מפלפלים, עגבניות, סלרי ומלפפונים לצד נאצ'וס (37 שקלים); זוג טאקוס סלפיקון עם בקר מפורק עם צ'ילי אנצ'ו פיקנטי, כוסברה, בצל סגול, שמנת חמוצה, כוסברה (47 שקלים) וגם כמה משקאות מעניינים מארץ הצ'ילי העולה: תה קר מפרחי היביסקוס (16 שקלים) והורצ'אטה, משקה אורז קר ומרענן עם וניל וקינמון (18 שקלים). את כל הטוב והפריך הזה אפשר להטביע באחת מחמש הסלסות שמכינים במקום מאפס, כולל אחת שבאופן ודאי תעלה אתכם בלהבות.

>> פופ אפ El Gato Azul by Oasis יפעל בימים א'-ו' בין השעות 11:00-16:00 במסעדת אואזיס

אואזיס - מונטיפיורי 17, תל אביב

Oazisq
גן עדן לאוהבי החריף. צ'ילי קון קרנה באואזיס | צילום: דן פרץ

הגלידה הכחולה עם המרכיב הסודי: אליס

בדיוק בעיתוי האקלימי המתאים נפתחה לא מזמן בלב תל אביב ALICE, גלידרייה חדשה עם ערך מוסף משמח: שימוש בחומרים טבעיים בלבד דוגמת מקלות וניל כבסיס לגלידת הווניל, פיסטוקים כבסיס לגלידה הירקרקה הממכרת וגם חומר גלם שספק אם תמצאו בגלידריות אחרות: אבק ספירולינה כחלחלה, סופר פוד מוכר ומוערך שמשמש בסיס לגלידת ספירולינה ושווקלד לבן. מאחורי המקום עומד המסעדן גור מלקולם, ממקימי רשת "אוליב" ו"נוקטורנו" ירושלים, שלמד את רזי המקצוע במילאנו. בגלידרייה החדשה שלו מגשים מלקולם פנטזיות קולינריות שונות ומשונות ועושה שימוש בחומרי גלם דוגמת תה שחור, שומשום ואפילו דבש ענבים.

בכל שבוע משתנה ההיצע הגלידתי וכרגע מככבות בוויטרינה גלידת ספירולינה כחולה; סורבה לימון וג'ינג'ר סחוטים במקום; גלידת תה שחור ולימון; קרם עוגיות מעוגיות בהכנה ביתית; אסאי, בננה, תמר ונענע וגם גלידה טבעונית על בסיס חלב קוקוס (16 שקלים לכדור, 21 שקלים לשניים ו-88 שקלים לקילו). למי שמעדיף את הגלידה מושחתת יותר, מוצעת מנה בלתי מוסרית בעליל של בריוש במילוי גלידה (26 שקלים), ויש גם מנה סגפנית של גרניטת קפה קשוחה,שתשאיר אתכם עירניים למשך חצי יממה.

ALICE – אבן גבירול 151, תל אביב

Biana Vitkin
חפשו את הטעם הכחול. גלידה בגלידריית אליס | צילום: ביאנה ויyehi

היכונו לביאת הברינר, גלגולו החדש של הבראנץ: בר הלייבררי

בראנץ' הוא כבר עניין שגרתי, אבל מה קורה כשמתעוררים מאוחר, אבל ממש ממש מאוחר ועדיין רוצים להאביס את הגוף בארוחה שתחזיק מעמד לכמה שעות? הכירו את הברינר, שילוב שובב בין ברקפסט לדינר, וגם סיבה לפופ אפ קולינרי מרגש שיתקיים בבר הלייבררי שבמלון "נורמן". הקונספט מאחורי הארוחה שוברת השגרה הוא תפריט מהודק עם מנות המותאמות לשעות הערב, דוגמת פרנץ' טוסט, ברד פודינג, המבורגר ומנות ביצים ונקניקים שמלוות בקוקטיילים על בסיס בסיס ביטרים וסירופים עבודת יד שנרקחו במיוחד לאיוונט. על הייעוץ הקולינרי והביצוע אמון השף רק אהרוני ממסעדת "אלנה" השוכנת גם היא במלון, ואת המנות מתבקשים המבקרים לכרסם סביב הבר או על הכורסאות הפזורות ברחבי המקום, כשברקע אווירת לאונג' אנגלי משנות ה-40. בין המנות: פרנץ' טוסט עם קרם פרש וקוויאר מקומי (88 שקלים) או סלמון וקייל (64 שקלים); ברד פודינג מלוח עם קוביות סלק וגבינות (72 שקלים); המבורגר כבד אווז ובייקון דבש (118שקלים); מאפה פסטליקו וביצה רכה (84 שקלים) וחלומי בדבש ותרד (56 שקלים). אם אתם מספיק עירניים ושבעים אבל מרגישים שעוד קיק גסטרונומי קטן יסדר לכם את הקיבה, אל תוותרו על הבלאדי מרי עז הטעם, תערובת של עגבניות, חזרת, צלפים, ותבלינים (58 שקלים).

>> ארוחת הברינר מוגשת מדי יום רביעי החל מהשעה 18:00

הלייבררי - רחוב נחמני 25 תל-אביב

Gili Aviram.jpg1111
דרך אפקטיבית להתעורר. פסטליקו בארוחת ברינר | צילום: גילי אבירם

היפנית החדשה של תושבי צפון תל אביב: טאטאמי

אם עד עכשיו יכלו תושבי צפון תל אביב בואכה שדה דב להתגאות בקולינריה מקומית המושתת בעיקר על פועלו של השף אבי ביטון ומעדניית "סוליקה", מעתה יוכלו לספר בביטחון על היפנית הוותיקה מחיפה שעשתה עלייה לעיר הגדולה והתמקמה להם ממש מתחת לבית. "טאטאמי" התל אביבית שומרת על האג'נדה הקולינרית של סניף האם החיפאי עם תפריט שמאחד בין שבעה מטבחים מהמזרח הרחוק, בהם היפני, ההודי, הווייטנאמי והסיני, דגש על מנות רחוב ותפריט סושי שמתאים כמעט לכל העדפה דגית וצמחונית, כולל פס להריוניות מקופחות. בין המנות: קוצ'י פיש פלאפל עם עשבי תבלין מטוגנים בטמפורה לצד רוטב טריאקי;  טאטאקי טונה ברוטב פונזו הדרים עם סלטון גזר, קולורבי, בצל סגול, צנונית עלי כוסברה ושבבי אפונת ווסאבי; פרוט פיש עם פרי עונתי, אבוקדו ומיונז יוז במעטפת של פילה מוסר עירית, סאקה טאטאמי; אוייטסר גלייז – מניפת חזה אווז באוויסטר גלייז מוגש לצד ירקות ירוקים , אורז לבן ושקדים. בשונה מהסניף הצפוני, הרכש התל אביבי החדש אוחז בתעודת כשרות אלטרנטיבית, מוגדר כבשרי ולא פועל החל מכניסת ועד צאת השבת.

טאטאמי - איינשטיין 7, תל אביב

Anatoli
Anatoli
בשורה קולינרית מרגשת לתושבי צפון העיר. טאטאקי טונה בטאטאמי | צילום: דן פרץ

הספוט המושלם לקבל בו את השקיעה בפה מלא: ימה המחודשת

איכשהו, רוב הברים המשקיפים אל שקיעות מרגשות מגיעות עם חסרון אחד מעציב: אוכל שמסתמך על הנוף ומשוחרר מהבטחות קולינריות דוגמת טעם או מרקם. לראייה: צ'יפס שמנוני הוא חלק בלתי נפרד מהתפריט, ולפעמים תמצאו גם סיגרים וקבב שידע ימים שמחים יותר. בר הרצלייני חדש מאיים לעשות את זה אחרת עם שני יתרונות בולטים: מיקום גבוה שמונע מהרגליים להתמלא בחול אך משקיף בצורה נהדרת על השקיעה, ותפריט אוכל שמחזיר את האמון בשילוב "בר+ שקיעה". התחייה קולינרית כוללת מנות מושקעות ונטולות שמן עמוק דוגמת סלט עשבים קיצי, עשבים, לאבנה , פיסטוק, חמוציות ופיתה זעתר (54 שקלים);  קציצת סלק ועדשים, לחמניית בריוש טבעונית, ירקות וצ'יפס (62 שקלים); שווארמה דג ים עם מיני פיתות, טחינה, שיפקה ופטרוזיליה (64 שקלים); וקריספי לברק, פילה לברק מצופה צ'יפס ואיולי לימון (82 שקלים). על תקן האלכוהול שמשלים את האווירה מתפקדים קוקטיילים קיציים דוגמת ג'ין ואבטיח (53 שקלים); רום מתובל ופסיפולורה (54 שקלים) וגם שרדונה עם תפוח, ליצ'י וקינמון (49 שקלים), ואם דם צעיר פועם בעורקיכם תוכלו להוכיח את זה במסיבות הצהריים המתקיימות בסופ"ש ומזיזות את האגנים באמצעות אמנים מובילים בסצנת הטכנו בישראל.

ימה - רמות ים 6, הרצליה פיתוח

Amir Menachem
מנות שמתרחקות משמן עמוק. סלט עשבים בימה | צילום: אמיר מנחם