"באתי למשחקי השף כדי לנצח בכל הכוח": יהודה עמר רוצה לכבוש תואר נוסף

חלום הילדות, הג'וב הנוכחי שלא יכול היה לסרב לו, ההתבטאות של אייל שני, וכל האמת על מה שקיבל ממאסטר שף. יהודה עמר מדלג לשלב הבא בקריירה שלו, ולא מתרגש מכל הסקפטיות מסביב. ראיון

Hbmsta
לא באתי לכאן כדי להיות שף סלב. יהודה עמר | צילום: אור דנון

"פעם כשהייתי ילד, גר לידנו שכן שהיה שף של בית מלון. הסתכלתי עליו תמיד בהערצה כזו, ובתוך תוכי ידעתי שגם אני אגיע למטבח. התפקיד שלו במלון - זה מה שתמיד רציתי להגיע אליו עם כל האחריות והכבוד וההערצה של האנשים. כשהציעו לי להיות השף של מלון סטאי, כולם הימרו כמה זמן אני אחזיק במקום שבו התחלפו שישה שפים בשנה, כולל רושפלד בכבודו ובעצמו, אבל אני ידעתי שאני מגיע כדי לעשות מהפך ולהרים את המקום".

אם אפשר להגדיר את תופעת יהודה עמר במילה אחת, "אמביציה" היא הכותרת שלכם. אחרי שקטף את המקום הראשון במשחקי השף, יצא בסדרת אירועי אוכל יוקרתיים לקהל יוקרתי לא פחות ונכנס לנעליים ענקיות בתפקיד שף במטבח בית מלון, יהודה עמר עובר לשלב האמביציוזי הבא בחייו: קטיפת המקום הראשון בעונה החמישית של משחקי השף.

כולם עוד זוכרים אותך ממאסטר שף. למה החלטת להתמודד במשחקי השף?

"כשהציעו לי להשתתף זה היה בעיצומה של הקורונה. פה ושם עשיתי אירועים פרטיים והייתה עבודה, אבל מאוד חסרה לי אינטרקציה עם אנשים, אז החלטתי ללכת על זה. ואם כבר ללכת על זה אז לנצח בכל הכוח. לא סתם כדי להעביר עוד פרק ועוד משימה".

מה קיווית להשיג ברמה המקצועית?

"לא גדלתי בתוך מטבחים, אז רציתי שף שילווה אותי. שיהיה מנטור שאפשר להרים אליו טלפון ולדבר בגובה העיניים. האופנה הרי כל הזמן משתנה בתחום הזה, ואני רציתי להגיע לליגה של הגדולים יותר".

יהודה עמר | משחקי השף עונה 5 פרק 1
האופנה כל הזמן משתנה ורציתי שיהיה לי מנטור בתחום. יהודה עמר | צילום: רשת 13

הליגה של הגדולים? זכייה במקום הראשון במאסטר שף זו לא הליגה של הגדולים?

"במאסטר שף גיליתי לעצמי שיש לי את זה, אבל לא קיבלתי שום כלים מקצועיים חוץ מהכרה. לא באתי לתוכנית כדי להיות רק באור הזרקורים ולהפוך לשף סלב. החלטתי מראש שאני עושה עבודה-עבודה, ואחרי הזכייה עשיתי ישר כמה אירועים גדולים בארץ ובחו"ל. ההכרה אמנם פתחה לי דלתות, אבל לדעת להיות שף של בית מלון ובכלל לנהל מטבח - את זה עשיתי לבד בשתי ידיים".

למה בעצם לקפוץ למים עמוקים ולא לעבור את המסלול הרגיל ולהתחיל מלמטה כמו רוב הטבחים?

"אין לי זמן, אני תכף בן ארבעים. יש לי משפחה ואני רגיל לחיות ברמה מסוימת עם הרכב הכי טוב והבגדים הכי טובים. יש לי את היכולת להנהיג ויש לי כישורי חיים עם המון פרוייקטים ענקיים של בנייה שניהלתי בשנים האחרונות. את כל הידע הזה לקחתי לעולם של ניהול מטבח וידעתי שאני אצליח".

ומה לגבי האוכל עצמו?

גם בתחום הקודם שלי, בבניין, תמיד ראיתי אל מול עיני כבר בהתחלה את המוצר את המוגמר, וכאן היה לי חשוב גם הטעם וגם היופי. אמא שלי רומניה, אבא שלי מרוקאי וסבא שלי יליד הארץ שגדל על אוכל ערבי. כשהגעתי לסטאי לקחתי את כל הטעמים שגדלתי עליהם ואת המנות של אמא שלי שהכי אהבתי, ופשוט הכפלתי כמויות. והיום אני יכול להגיד בלב שלם שעשיתי שם מהפך במטבח, ברמה ובגיוון".

המנה של יהודה עמר, משחקי השף
האוכל הפשוט הוא האוכל המנצח. מנת האודישן של יהודה עמר | צילום: אור דנון

שנה ושלושה חודשים ניהל עמר את מטבח מלון סטאי, ואז הגיעה הקורונה, ועמר מצא את עצמו בבית, מבשל בעיקר באירועים פרטיים. לפני שבועיים, במקביל להשתתפות במשחקי השף, קיבל הצעה שאי אפשר לסרב לה, וקפץ בפעם השנייה בתוך שנתיים למים העמוקים בתפקיד יועץ קולינרי במטבח של מלון שרתון תל אביב. בימים אלה הוא משנה את התפריט ומעביר את המקום מהפך קולינרי עם אג'נדה אחת שהולכת איתו לאורך כל הדרך: "האוכל הפשוט הוא האוכל המנצח - ולא משנה אם הגעת מכוכב מישלן או לא".

אגב מישלן ותארים מפוצצים, כמה שעות לפני שידור פרק הבכורה של משחקי השף, אייל שני העלה פוסט (שכבר הספיק למחוק), בו הוא מכנה את משחקי השף "גן העדן לכל אלו שאוהבים מוצרים מזוייפים", והשווה את התוכנית ל"רולקס ב-$27". מה חשבת על ההתבטאות הזאת?

"אז הוא כתב, מה כבר יכול להיות? גם פרסום שלילי זה פרסום, ולדעתי זה עשה רק טוב. אני לא מסכים איתו. כל אחד מייצר תוכן אחר, וגם אסף גרניט צוחק לפעמים על שפים אחרים. זה סוג האינטרקציה. מטבוחה יש גם במאסטר שף וגם במשחקי השף, ואין קשר למטבח גבוה או עממי, אלא לרמת הביצוע והחוויה הכללית. בעיני יש לכולם מקום בעולם הזה, וזה לא צריך לבוא זה על חשבון זה".

Eyal Shani
רולקס ב-27 דולר. הפוסט של אייל שני | צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם של אייל שני

מה השלב הבא? איפה אתה רואה את עצמך עוד חמש שנים?
"אני חושב על הכאן והעכשיו ורוצה לנצח איפה שאני נמצא. כל השפים הכי גדולים - משלום קדוש ועד יוסי שטרית - התחילו וצמחו בבתי מלון, וזו התוכנית שלי לשנים הקרובות".

אולי יעניין אתכם גם

האודישן המלא של יהודה עמר

מאפס למאה: יהודה עמר על עזיבת מלון סטאי

המנה שכבשה את השופטים: מתכון לבר ים בחמאת זעפרן

הטעימה העיוורת והגילוי המסעיר: משחקי השף, הפרק המלא