רוצו לטעום: במקום הזה מכינים גלידה בטעמי עוגות, וזה טעים וממכר

המקום הזה הוא לא גלידרייה רגילה. חוץ מגלידה בטעמי עוגות אירופאיות ממכרות תמצאו כאן אפוגטו איטלקי משגע ושטרודל וינאי שאי אפשר לעמוד בפניו, וזה עוד לפני שמגלים את אגף העוגיות. כל הפרטים על גלידריית שטפן

זמן צפייה: 00:19

הסיפור הזה כמעט רומנטי מדי ומתקתק מכדי להיות אמיתי: הוא אוסטרי, היא ישראלית שטסה לבקר חברה באוסטריה. הם נפגשו, התאהבו, ניהלו מערכת יחסים טרנס אטלנטית עד שלבסוף החליטו לאחד כוחות ולהשתקע בארץ. נניח בצד את העובדה ששניהם נראים כמו פוסטר מייצג למילה "פוטוגניות" ונתרכז בתוצר הסופי: גלידריית שף חדשה שמחברת בין איטליה לווינה, מולדתו של הרוקח, עם בשורה משמחת לחובבי המתוקים: אגף שלם המוקדש לקינוחים ווינאיים לצד עוגיות ושאר מגדנים שתשמחו לאמץ הביתה או לכרסם במקום.

> כדור הקסמים: אלו מנות הפלאפל הכי טובות בארץ

עכשיו דמיינו את כל זה בתוך גלידה. שטרודל תפוחים וינאי בגלידריית שטפן | צילום: אנטולי מיכאלו

גלידריית "שטפן" שנפתחה לפני כמה ימים בלי הרבה רעש וצלצולים ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב, היא רק אחת מהפנינות הקולינריות שפורחות בחוב השקט לאחרונה, יחד עם "שחקי שחקי" החדשה של השפית יהלומה לוי והדייר הוותיק "ברווזי - סנדוויציה עירונית". המקום אמנם נראה כמו עוד גלידרייה, אבל רק אחרי שנכנסים מבינים שמשהו כאן שונה: הנימוס האירופאי של שטפן הבעלים יחד עם החיוך הקורן של זוגתו קרן מקבלים את פני הבאים, אבל אז מגיע השוס האמיתי. מבט קצר ברשימת הטעמים מגלה לצד סורבה הקלמנטינות שנסחטו בבוקר, טעמים דוגמת זאכר טורט ולינזר טורט (13 שקלים לכדור- 89 שקלים לקילו) שתי עוגות אוסטריות מסורתיות שהומרו לגלידות שמנת פתייניות. "מאז שאני זוכר את עצמי כילד, סבתא שלי הייתה מכינה מרקחות כדי לשמר את הפירות בעונה, ומהמרקחות הייתה מכינה אחר כך עוגות נהדרות", מספר שטפן הבעלים. בהתאם, בגלידת הזאכר טורט תמצאו תערובת של שוקולד מריר איכותי ועשיר המשולב במרקחת משמש חמצמצה-מתוקה שמדגישה את טעמי השוקולד. גלידת הלינזר טורט אוחזת בפוטנציאל התמכרותי מדאיג ומשלבת טעמים אגוזיים מתובלים דוגמת ציפורן, קינמון, אגוזי לוז, שקדים ומרקחת דומדמניות מתוקה שמוסיפה גוון פירותי. לק נטול דעות קדומות עלול להפוך את השילוב המוזר הזה לפייבוריט שלכם, ראו הוזהרתם.

המרענן הרשמי של האביב. אפוגטו פיסטוק בגלידריית שטפן | צילום: אנטולי מיכאלו

חוץ מגלידות, כיאה לרזומה של שטפן כדור שלישי לאופים, על הדלפק תמצאו תדיר שטרודל וינאי אמיתי (27-46 שקלים) בעל בצק דקיק, מתוח ואלסטי, תפוחים בשרניים ומתיקות מאוזנת, פונדנט שוקולד (טבעוני!) ועוד כמה תאוות מתוקות שמתחלפות בהתאם לחומר הגלם העונתי והחשק של שטפן. למרות שגלידה וסורבה הם גאוות המקום, מנת הדגל שהולכת ועושה לה קהל מעריצים שחוזר במיוחד עבורה היא דווקא איטלקית: כוס שקופה שלתוכה נמזג באיטיות אספרסו איכותי, ורגע לאחר התגבשות הקרמה מצטרף פנימה כדור גלידת פיסטוק שנמס באיטיות ויוצר תערובת חצי אכילה-חצי לגימה ובעיקר עתירת טעמים. זהו הטוויסט של המקום לאפוגטו, קינוח איטלקי שמשלב בין אספרסו לגלידת וניל, שממורת כאן בקרם פיסטוק ששטפן קולה וטוחן בעצמו - וכך שולט באיכות וברמת הקלייה של האגוז האהוב. התוצאה נהדרת בזכות תוספת של מעט מלח שמדגישה עמוקות את הטעמים האגוזיים המתוקים. המקום המתוק הזה נמצא בימים אלה בתקופת הרצה, אבל כבר עכשיו תמצאו את הבסט סלרז בוויטרינה המגרה, כולל הפתעה נחמדה לילדים: שולחן פיקניק גמדי שניצב בחלל החיצוני ומותאם אך ורק למידותיהם. המשמעות היא פחות כתמים על הבגדים שלכם, הישג לא מבוטל בכל הנוגע לליקוק גלידה.

שטפן - טשרניחובסקי 21 תל אביב

שעות פתיחה: ימים א'-ה' בין השעות 13:00-21:00, שישי 11:00-17:00, שבת 12:00-21:00