שוקולד שמקציף את עצמו: בגלידריה החדשה הזאת תטעמו גלידה מזן חדש

על הסיצילאינית בטח שמעתם, אבל בסניף החדש מוצבות מכונות מיוחדות שמקציפות את הגלידה למרקם קרמי משגע, וגם שני ברזי שוקולד נמס שדואגים להפוך את הכל להרבה יותר מושחת

זמן צפייה: 01:00

הקיץ נפתח רשמית, ולצד הנקטרינות והאבטיחים - זוהי ענותן הרשמית של הגלידריות שצצות ברחבי הארץ כמו מתקיני מזגנים בעתות שרב. לא משנה כמה מנסים להדחיק, גלידות וארטיקים הם מצרך חיוני בהתמודדות עם החמסין, ואם אפשר להוסיף עוד כמה פינוקים שוקולדיים מסביב, אנחנו בכלל בעד. זאת גם האג'נדה בסניף החדש של הגלידירה הסיציליאנית שנפתח ברחוב דיזנגוף בתל אביב. יעידו על כך שני ברזים גדולים שניצבים לצד הגלידות, מתוכם נמזג שוקולד מריר ולבן היישר לתוך גביעי הוופל ועוד קצת מעל הגלידה שנערמת עליהם ללא הכרה.

Icefream.jpeg3
קינוח רב שכבתי שעשוי מגלידה ותוספות משתנות. הגלידריה הסיציליאנית | צילום: יעל רייף

חוץ מהמון טעמי גלידה, כולל אופציות טבעוניות דוגמת באצ׳י שוקולד, קוקוס סרי לנקה, פירות הדר ונענע ואשכולית קמפרי, תמצאו במקום חידוש טכנולוגי חביב ופוטוגני להפליא: בתוך כל אחד ממיכלי הגלידה נמצאת כף-מרית גדולה שמערבבת ומקציפה את הגלידה באופן אוטומטי, כך שהמרקם נשאר קרמי ומאוורר, והטעם טרי ועז. אם תשלפו את האינסטוש ותבקשו מהמוכרים הדגמה, תזכו במחול גלידתי שוקק של שוקולד מקפץ, קסיס קיצי בצבעי סגול לוהט ואפילו הברקות   דוגמת אפטר אייט אנגלי שמחבר בין שוקולד ומנטה עדינה. על גביע עמוס טעמים תשלמו 17 שקלים, על חצי קילו 49 שקלים, ועל קלקר שמשקלו קילו 89 שקלים.

חידוש נוסף של הסניף הדיזנגופי הוא צנצנות ענק ובהן קינוחי גלידה רב שכבתיים, שמשלבים מיני טעמים, תוספות קראנצ'יות, שוקולד וקרמים שונים. בין הטעמים: דובדבן אמרנה עם שוקולד ושקדים; עוגיות אוראו ושוקולד לבן וקראמבל תפוחים מרענן. כל אחד מהם יכול למצוא את מקומו בתוך גביע וופל או להיאכל סתם כך מתוך כוס, אז יהיה קל יותר לטייל עם כפית בין השכבות וליצור את הביס המושלם.

Icefream.jpeg2
הרבה פיתויים בדרך לשולחן. קינוחי ויטרינה בגלידריה הסיציליאנית | צילום: יעל רייף

מי שמיצה את הגלידות (באמת? הקיץ בקושי התחיל), יוכל להרוות את התאווה למתוק עם אחד מקינוחי הוויטרינה שמכינה במקום קונדיטורית הבית, ומתנסה על הדרך בשילובים יצירתיים דוגמת פאדג' בראוניז עם קרם מוקה וגאנש שוקולד מריר, פחזנייה ונילית עם קרמל מלוח על אמת, וגם בר שוקולד עם תוספות קראנצ'יות משתנות (28-34 שקלים). טיפ מאיתנו: לא משנה מה מתוך כל המושחתות הזו תבחרו ובאיזו טמפרטורה זה מוגש, הקפידו לעצור בדרך לשולחן באחד מברזי השוקולד.

הגלידריה הסיציליאנית - דיזנגוף 170, תל אביב