הילדים שבעים ואתם מרוצים: 5 עצירות טעימות על כביש 90

בופה ארוחות בוקר שהוא דיסנילנד של אפשרויות, המבורגריה שתעשה שמח גם למבוגרים, טעימות יין בספוט משגע ולקינוח - הפטיסרי הכי מתוק בארץ. 5 עצירות חובה טעימות על כביש 90

Whatsapp Image 2022 07 20 At 1
אל תוותרו על הצ'יפס המצוין. קלומפוס | צילום: יח"צ

לא צריך לחכות ליולי-אוגוסט בשביל להבחין בפריחה הבילויית והקולינרית שמציפה את אזור הגליל. מסעדות מצליחות, דוכני אוכל שזוכים לפרגון רבתי, מחלבות בוטיק, אטרקציות לילדים ושוק אוכל מקורה שמגיעים אליו במיוחד בזכות מנות אייקוניות ששברו את האינסטגרם. אזור אגמון החולה הוא אחלה ספוט לבילוי משפחתי טעים, מעניין ומהנה - במיוחד אם אתם מצוידים בילדים אנרגטיים שמשתעממים מהר, רצון לנוח בין האטרקציות השונות ותיאבון בריא לנסות דברים חדשים.

כתבות נוספות ביאמיז:

באזור הגליל העליון תמצאו 2 מוקדי אטרקציות עיקריים לילדים, בני נוער וגם מבוגרים: מרכז קנדה הוותיק, ומלון גליליון שמציע מחנה קיץ אלטרנטיבי עם אטרקציות לילדים פעלתניים והורים מותשים שרק רוצים לנוח. בדיוק על הקו שבין שתי האטרקציות מצויות לא מעט תחנות קולינריות טעימות, יעילות ומשתלמות מבחינת מחיר, במיוחד אם מגיעים עם כל המשפחה. קבלו 5 תחנות טעימות בין אגמון החולה למרכז קנדה הצפוני.

4ijhom
כל שלוק הופך את הערב לנעים יותר. טעימות יין בגליליון | צילום: רותם גולן

טעימות יין ומרשמלו מדורה בגליליון, ובוב ספוג באגמון | Wonderland Patisserie

במהלך חודשי הקיץ הופך מלון גליליון ל"סאמפר קאמפ", מחנה קיץ להורים וילדים בהשראת קרקס, עם פעילויות לכל המשפחה ומטרה אחת ברורה: לתת להורים כמה שעות מנוחה. לפנות ערב מציעים במדשאת המלון טעימות יינות של יקבים ישראליים, ובכל שעתיים נפתחת פעילות פעילות מיוחדת לילדים: החל ממופע של "הקרקס האורבני", דרך אומני בלונים וג'אגלינג, ועד הקרנת סרט לכל המשפחה על מסך ענק תחת כיפת השמיים עם פופקורן ובריזה נעימה, ולמי שרוצה עוד קצת כיף - מדורת שבט עם מרשמלו מדורה. הבונוס: בזמן שהילדים מוציאים מרץ, המבוגרים יכולים להתמסר לטיפול לגוף ולנשמה במרכז הספא שנמצא פסע מאזור פעילויות הילדים. אין כמו טיפול אבנים חמות בחדר ממוזג בזמן שהילדים מוציאים מרץ ומכינים את עצמם לשנ"צ.

Whatsapp Image 2022 07 20 At 1
אין ילד שלא ימס למראה הקינוחים. קולקציית בוב ספוג בוונדרלנד | צילום: יח''צ

בין פעילות לפעילות והשתכשכות בבריכה, שווה לקפוץ לאגמון מרקט, השוק המקורה הצמוד למלון, בו תמצאו אזור ג'ימבורי קטן לילדים וכמה דוכני מזון לכל חשק והעדפה. אחד מהם, וזה שכנראה יגרום לילדים להידבק לויטרינה, הוא Wonderland Patisserie. הפטיסרי הקסום של הקונדיטורית אושרת סולימני הוא גן עדן למתוקים, שמציע עוגות ראווה, מקרונים, עוגיות, וגולת הכותרת - קינוחים שמעוצבים בהשראת הסיפור "אליסה בארץ הפלאות". כל קינוח הוא מחווה לדמות אחרת בסיפור, ורק כשחותכים באמצע מגלים שכבות מרובות של קרמים, עוגת טורט, מילויי גנאש ועוד הפתעות שוקולדיות פריכות שעושות כיף בביס. במקרה של וונדרלנד העיצוב לא בא על חשבון הטעם הטוב, ולא משנה במה תבחרו, כבר בביס הראשון תגלו מתיקות מאוזנת וביצוע מפתיע שיתחבב גם על גבוהי החך.

אל תפספסו: בכל חצי שנה מתחדשת הקולקציה, ובימים אלה מוקדשת הויטרינה לבובספוג מכנסמרובע וחבריו, שחוגגים 30 שנות הצחקה. בין הקינוחים: פינט בטר גרי עם מוס בלונדי עם פרלינה בוטנים ומרמלת דובדבן על בסיס פריך; מר קראב שמורכב מקינוח שוקולד חלב, קרמל וקרם בייגלה מלוח (34 שקלים), וגם בוב ספוג - מוס יוגורט,קרם מנגו,קרם שוקולד לבן על עוגה לימונית (35 שקלים).

וונדרלנד פטיסרי - אגמון מרקט, צמוד למלון גליליון,כביש 90 (סמוך לאגמון החולה)

1exzpo
המטרה: קצת שקט מהילדים. מלון גליליון | צילום: רותם גולן

בופה בוקר וארוחת שישי בטעם של בית | אצל שף אבי כהן בגליליון

בופה הבוקר של הגליליון בראשות השף אבי כהן הוא כל מה שעמישראל אוהב ומקווה אליו כשהוא מפנטז על "ארוחת בוקר של בית מלון". הבופה הססגוני מורכב מרבדים מרבדים של ממרחים, סלטים, גבינות בוטיק, ירקות צלויים וטריים, וגולת הכותרת - צי מרשים של דגים כבושים ומעושנים שאפשר למצוא במעדניות, כולל גרבלקס בכבישה ביתית ודגים מעושנים שיעשו שמח למתגעגעים לטעם הנוסטלגי המוכר.

חוץ מהם תמצאו את עמדת הביצים המפורסמת, אגף שמוקדש להמון סוגי לחמים, קרקרים ואפילו פרנה שמנמה, וממש צמוד עמדה שתשמח כל ילד ומבוגר: טוסטר ריבועים שבו מכינים על המקום וופל בלגי או פנקייק'ס שמנמנים עם כמה רטבים לבחירה. החלק הריחני והמגרה ביותר בבופה הבוקר של המלון הוא עמדת מאפים מבצק שמרים רך מבפנים וקריספי מבחוץ, עם בצל מקורמל או תרד וגבינה, ועליו שמן זית וסומק שנותן חמצמצות רעננה. אם ישאר לכם מקום שווה לבדוק את עלי הגפן ומשם להדרים לאזור הריבות, שחורגות מהשילובים המוכרים עם הפתעות דוגמת ריבת פטריות ואפילו ריבת שום חרפרפה-מתקתקה. כשאוכלים את כל הטוב הזה מול נוף פנורמי של טבע גלילי ירוק, זוכים לחוויה שחורגת מגבולות הבטן ומזדחלת ללב ולנשמה.

Whatsapp Image 2022 07 20 At 1
מרבדים של ממרחים, סלטים ומטבלים. בופה הבוקר בגליליון | צילום: יח''צ

אל תפספסו: נהוג לחשוב על אוכל של מלון כברירת מחדל. משהו בסגנון "אנחנו כבר כאן, אז נאכל פה ארוחת ערב". לרוב זה די נכון. לא משנה כמה שף המלון ינסה להשקיע, לרוב זה תמיד מרגיש ליד. אצל השף כהן זה ממש לא ככה. כשתגיעו לאכול אצלו אחרי שהוצאתם את המיץ לילדים במסגרת אירועי הסאמר קאמפ או ביקור במרכז קנדה שנמצא במרחק 20 דקות נסיעה מהאגמון, הילדים יהיו כבר במצב שפוך ומתלונן, ורק צלחת ענקית של ספגטי בולונז תקנה לכם הפסקה מרצף התלונות והקיטורים. הילדים לא אוהבים פסטה? יש עוד לפחות 10 סירים ענקיים שמהם הם יוכלו לדוג משהו שיאהבו: כרעיים מתקתקים בפירות יבשים, אורז צהוב שאין ילד שיכול לסרב לו, אסאדו בבישול ארוך עם רוטב ברביקיו מתקתק וגם חומוס עם פרנות רכות לניגוב.

Whatsapp Image 2022 07 20 At 1
תבשילים עדתיים ומנות נוסטלגיות בטעם של בית. ארוחת שישי בגליליון | צילום: יח''צ

כשהילדים מרוצים, ההורים חוגגים, ולהם צפויה חוויה כיפית במיוחד עם תבשילים של בית וקידוש של שישי דוגמת בשר ראש ברוטב אדום, כוסברה וחומוס, מטבוחה אלוהית עם חלה טרייה, צלי שבושל שעות ביין אדום, דג מרוקאי חרפרף, מרק חרירה, סלמון בקארי, קובה סלק כמו של סבתא ותבשיל טבעוני מפתיע על בסיס ברוקלי וסייטן. באגף הסלטים תמצאו הפתעות כמו סלט פאפיה בסגנון תאילנדי לצד סלטים מרוקאיים קלאסיים: גזר חריף, בישבש וסלט טורקי פיקנטי.

גליליון - כביש 90, ליד אגמון החולה

מנות ענקיות, תוצרת מקומית וכיף לילדים | קפה נמרוד ורחבת הגליליון

את "קפה נמרוד" כולם מכירים, את הסניף המיוחד שבאגמון מרקט, מעט מכירים - וחבל. מדובר בסניף קצת שונה, שמחבר בין מנות בית קפה קלאסיות למנות שף של ממש, ועושה שימוש בתוצרת מקומית דוגמת פורל מהדן, ירקות מחקלאי האזור ויינות של יקבי בוטיק גליליים.

Whatsapp Image 2022 07 20 At 1
מנוץ שף ושימוש בתוצרת מקומית. פורל על ניוקי בקפה נמרוד | צילום: יח''צ

התפריט רחב מאוד ומספק מגוון העדפות וחשקים. להורים יש קוקטיילים קפואים בסגנון מרגריטה עם קמפרי ותפוזים טריים, ולילדים מגוון סוגי שייקים שעוזרים לפתוח את התיאבון. אחרי הורדת הפאניקה אפשר לבחור בין פיש אנד צ'יפס (82 שקלים); פיצה עם תוספות לבחירה (69 שקלים) או פיצה לבנה עם כמהין (74 שקלים); מנות פסטה יצירתיות דוגמת לינגוויני ברוטב שמנת פיסטוק עם שום ואגוזי מלך (76 שקלים), ומנה אחת בלתי נשכחת של פורל מהדן עם ניוקי עננים, ארטישוק, עגבניות שרי ושמנת (113 שקלים). לא משנה במה תבחרו - המנות ענקיות וישביעו בקלות 2 רעבים, כך שאפשר ללכת על מנות שיירינג לאמצי השולחן וכולם יהיו שבעים ואקסטרה מרוצים.

Whatsapp Image 2022 07 20 At 1
שלום הכרחי באמצע יום חם. קמפרי תפוזים קפוא בקפה נמרוד | צילום: יח''צ

אל תפספסו: אם כבר הגעתם לסביבה, שווה להתעדכן בפעילויות הילדים המוצעות באותו יום בגליליון. חוץ מהן ישנן אטרקציות בכל אזור הגליל כחלק משיתוף פעולה עם המלון. בין האטרקציות: קיאקים בגושרים, החלקה על הקרח במרכז קנדה וביקור בפארק החושים ובמחלבת קורלנדר, ביקור במוזיאון בית אוסישקין ואפילו ליטוף והאכלת דגים בחוות דג על הדן.

קפה נמרוד - צמוד למלון גליליון, כביש 90, סמוך לאגמון החולה

בירות למבוגרים וילדים ומרוצים | כביש 90

הדיינר הצבעוני והשמח ששוכן, בהתאם לשמו, על כביש 90 בצומת מחניים, הוא ספוט מושלם לצרוך בו מנות אמריקאיות מושחתות באווירה משפחתית שאוהבת ילדים. המקום מעוצב בצבעוניות משמחת עם קיר שלם שמוקדש למכוניות,ויש גם דפי פעילויות וצביעה לילדים עם שולחנות שפזורים בפנים ובחוץ, וגם אופציה להזמין משלוח מהדרך ולקבל אותו ישירות לחלון המכונית. התפריט מוקדש לכמה סוגי המבורגר מבשר עגל מקומי טרי עם תוספות מושחתות שלוכדות את תשומת הלב. כזה הוא לדוגמה חאבייר קיבוץ - המבורגר במשקל 220 גרם עם גבינת מנצ'גו בתוך הקציצה ופולנטה פרמזן ופטריות מעל (69/82 שקלים לארוחה). לא משנה איזו קציצה תבחרו, את כולן אפשר לגבבות בטופינגס מושקעים דוגמת שום קונפי, רוטב גבינת צ'דר ושום, ואפילו קוביית ברי עטופה ברוסטביף על הפלנצ׳ה עם רוטב חרדל דבש; או טבעות בצל מטוגנות בקרם צ'ילי שתוחמות בין הקציצה ללחמניה.

אגף התוספות מוקדש למטוגנים עם קומבינציות דוגמת "מיקס חברים", מנה אימתנית עם צ'יפס רגיל, בטטה, טבעות בצל וצי רטבים מרשים כשהמושחת בהם מחבר בין צ'דר נמסה לרוטב שום שמצפה את הצ'יפס. לקינוח מוצעים כמה סוגי מילקשייק, אבל אנחנו ממליצים בחום להשאיר מקום בבטן לצי הקינוחים האקסטרה מושחתים, שרק קריאתם בתפריט מעלה את לחץ הדם.

אל תפספסו: אחת האטרקציות שיקנו לכם כמה דקות של שקט מהילדים היא מרפסת המסעדה, שעליה פזורים כמה כלי תחבורה לילדים - חלקם נוסעים ועל חלקם אפשר לטפס ולהצטלם. ביום נעים אפשר לשבת לאכול בחוץ. ביום חמים אפשר להתמקם בפנים ולהשקיף על הילדים מוציאים אנרגיה ומכינים את עצמם לשנ"צ על ידי טיפוס עקבי ומשחק פעלתני עם המכוניות לילדים.

כביש 90 - צומת מחניים, כביש 90

צ'יפס שמתגעגעים אליו והמבורגרים משביעים | קלומפוס

קלומפוס הוותיקה היא מסעדת המבורגרים סופר מוערכת, שעד לפני כמה שנים שכנה בספוט קטן, ולא מזמן התרחבה למסעדה של ממש עם אפשרויות נוחות לישיבה, חלקן בסגנון דיינר עם ספות עור וישיבה משפחתית נוחה בתא אישי. התפריט מוקדש להמבורגרים במשקלים שונים, שניצלים, כנפיים וחזה עוף בלחמנייה או על צלחת, ומנות ילדים שמיישמות את הנוסחא המנצחת "ווליו פור מאני". לא משנה מה תזמינו, הממנות ענקיות, התוספות יכולות בכיף להספיק לשני ילדים, ואם תלכו למשל על אורז כתוספת, תקבלו קערה גדושה שתספיק בקלות לשלושה.

Whatsapp Image 2022 07 20 At 1
המבורגר למביני עניין. קלומפוס | צילום: יח''צ

המקום הוא נווה של נחת למבוגרים בזכות המבורגרי בקר או טלה למביני עניין, ובירות מהחבית שמשדרגות את החוויה. באגף המנות הצמחוניות תמצאו המבורגר טבעוני של ביונד בגודל מרשים וטעם נהדר. גולת הכותרת היא אגף הטופינגס שאפשר להוסיף מעל הקציצה. הרשימה כוללת את החשודים המוכרים כמו פטריות ובצל מטוגן, ולצידן בייקון, גבינת עזים וגם צ'ימיצ'ורי חלפיניו. לא משנה במה בחרתם, אל תוותרו על המיקס צ'יפס, שילוב כיפי בין צ'יפס תפוחי אדמה ביתי לצ'יפס בטטה פריך ומתקתק. לא בא לכם לצאת מהרכב ולקוות למקום פנוי? הנה סוד ליודעי חן: אפשר לבצע הזמנת מנות אונליין, וכשתגיעו תקבלו ללא צורך להמתין שקית גדולה ומדוגמת עם כל מה שהזמנתם, סכו"ם, מפיות ורטבים.

אל תפספסו: מרכז קנדה נמצא כמה דקות נסיעה מקלומפוס, ואם אתם זוכרים אותו בזכות הבריכה ואולם ההחלקה על הקח, צפויה לכם הפתעה. לפני מספר שנים התחדש המרכז במתחם טרמפולינות סופר שווה עם בריכת קוביות ספוג, ובנוסף אולם קטן שבו מוקרן סרט ב-7 מימדים ומבוך אימה ילדים אמיצים והורים שמוכנים לשתף פעולה.

קלומפוס - הגושרים 99, מתחם דור אלון