סובלת מכאבים בזמן המחזור? מצאנו את הפתרון!

תמיד אמרו לכן שמחזור הוא לא מחלה אבל אתן סובלת מעצבנות, מדיכאון ומרעב לפני המחזור ובטוחות שמדובר בנורא מכל? מסתבר שיש לזה פתרון וישנם כמה מאכלים שיכולים להקל לכן על התופעות

כאבי מחזור

מי מאיתנו לא חווה את זה פעם בחודש, הרגעים האלו שאת נאלצת להתמודד עם כאבי בטן הרסניים, נפיחות שלא הייתה מביישת כרס בירה של איש בן 70, שינויים במצבי הרוח ורצון עז לחנוק את בן הזוג וחשקים מוזרים. עד כאן החלק הפחות נחמד, מכאן הפתרון הוא מאוד פשוט: הכירו חמשת המאכלים שכדאי ורצוי שתכניסו לתפריט תזונה שלכן, בעיקר בימים האלה בחודש.

 

שוקולד

המאכל שאולי נשמע הכי מובן מאליו שהוא הראשון שתשלפי מהמדף כשאת בקריז של כאבי בטן ובא לך לצרוח על כל מה שזז, אבל מסתבר שזה מדעי:  מדובר במוצר שמכיל סוכרים פשוטים, כלומר כזה שמעלה את רמות את הסרוטונין במוח.

חומצות השומן שבו מעלות את רמות האסטרוגן בגוף ובכך מקלות על תחושת הנפיחות המחזורית האופיינית. אבל, מה שהופך את השוקולד המריר לחברה הטוב ביותר של כל אישה במחזור, הוא כמויות המגנזיום שבו.

המגנזיום הוא מינרל הכרחי לוויסות השרירים בגוף. זאת הסיבה שהשוקולד המריר מקל משמעותית על התכווצויות הבטן הכואבות שמלוות את ימי המחזור. מומלץ מאוד להתחיל לקחת תוסף תזונה של מגנזיום כמה ימים לפני הווסת החודשית, כך שהשוקולד המריר ישמש רק כתגבור בימי המחזור עצמם.

ובינינו, אין כמו שוקולד להעלאת מצברוח בכל זמן ושעה זה תמיד ללכת על בטוח.

שוקולד מריר
בא טוב בכל מצב | צילום: Shutterstock

אבוקדו

העולם מתחלק לשניים: כאלו שאבוקדו בשבילם זה החיים וכאלו שלא יכולים להסתכל על השלמות. מיותר לציין שאני מחובבי הפרי. אבל אם במקרה כמה מכן שקוראות לא מסוגלות לסבול אותו, כדאי שתקראו קצת למה שווה לתת צ'אנס נוסף.

אבוקדו, מלבד היותו עשיר בשמנים בריאים, גם מכיל אשלגן, מינרל טבעי שמוציא מהגוף עודפים של נתרן ומשחרר את המים העודפים שמצטברים בתוך התאים. כשאנו מזיעים למשל, מופרש האשלגן מהגוף ולכן אכילת פירות וירקות בהם יש כמות אשלגן גבוהה. אשלגן גם מסייע בהגנה מפני התכווצות שרירים, מגביר תחושות של שובע ומסייע בהרפיית שרירי הגוף.

אבוקדו
השתכנעתן? | צילום: fortolia

ברזל

אז בקטגוריה הזו אומנם לא מדובר על מאכל אחד ספציפי, אלא על מגוון מאכלים שעתירים בוויטמין חשוב מאוד ובייחוד בזמן המחזור החודשי אז אנחנו נוטות לסבול ממחסור בברזל, אשר עלול להוביל לשלל תסמינים לא נעימים החל מעייפות וחולשה ועד לבלבול ורגזנות יתר.

לכל הנשים, ובמיוחד לנשים בגילאי הפריון, מומלץ לצרוך מאכלים עשירים בברזל באופן יום יומי אך הצורך בכך עולה בזמן המחזור החודשי. חלקי פנים, בשר בקר והודו, ביצים וגם עלים ירוקים כמו תרד, הם כולם אופציות טובות למזונות עתירים בברזל.

ברזל
ברוקולי, חלקי פנים, בשר, דגים, פטריות - אחלה מקור של ברזל לגוף | צילום: Shutterstock

ויטמין C

פירות הדר למיניהם כמו קיווי וגויאבה, עגבניות, תרד ופלפלים, כולם עשירים מאוד בויטמין C, ויטמין אשר נמצא בטבע שלנו בשפע רב אשר כמעט ואין שני לו. אחת מתכונותיו העיקריות של הויטמין C, היא יכולתו לעזור לגוף שלנו בספיגת הברזל, שכבר דיברנו על היכולת שלו להקל על התסמינים. לכן, מחסור בויטמין C, עלול להוביל בעקיפין לאנמיה אשר מקורה במחסור בברזל.

פירות הדר
מזינים, בריאים והכי חשוב סופר טעימים | צילום: Shutterstock

סלק ועלי סלק

סלק ועלי סלק מכלים ויטמינים A, K ו- C בשיעור גבוה. הוא עשיר גם במינרלים, סיבים תזונתיים וחלבון.

עלי המנגולד הוא זן של סלק שבו העלים גדולים יותר והשורש קטן יותר. עלי מנגולד נחשבים לבעלי ערך תזונתי גבוה. יש בהם נוגדי חמצון הנלחמים בהזדקנות וכלורופיל שמסייע בניקוי הגוף מרעלים.

מחקר שפורסם בכתב העת Clinical Nutrition ועקב אחרי יותר מ-3,000 נשים במשך עשור, מצא כי אצל אלו שהיו בעלות רמות גבוהות של ויטמין B1 ו-B2 כאבי המחזור היו פחותים יותר. עוד גילו החוקרים כי הממצאים היו ייחודיים לנשים שקיבלו את הוויטמינים שלהן ממזון, ולא מתוספים.

אגב נשים וכאבים, סלק מצוין גם לנשים הרות, שכן הוא מכיל כמות גדולה של חומצה פולית שחיונית להתפתחות מערכת העצבים של העובר בתקופת ההיריון.

סלק
בריא, טעים ובעל צבע היסטרי ברמות | צילום: Shutterstock

 

לעוד מתכונים בואו לבקר אותנו ביאמיז