באטלר: הבר החדש שיגרום לכם להתגעגע

תשכחו (כמעט) מכל מה שידעתם על ברי קוקטיילים, והכירו את הבאטלר: בר קוקטיילים חדש מבית היוצר של ה-223 והבל בוי, אבל בסגנון אחר לחלוטין ממה שהתרגלתם אליו

זמן צפייה: 01:29

 

12 מקומות ישיבה, מדפי עץ עמוסים בבקבוקים ממוספרים, מראות עתיקות ופס קול שמזכיר פטיפון רחוק שמנגן תקליט ישן. ברוכים הבאים לבאטלר, הבר הקטן (והמיוחד) ביותר בישראל. עד לפני רגע שימש החדרון הקטנטן הזה כחדר העישון של הבל בוי, הבר שנמצא ממש מעבר לדלת. השבוע קיבל החדרון  חיים ושם משלו,  ובעיקר נשמה שכולה מחווה לתקופה שכולנו מתגעגעים אליה, למרות שלא היינו בה. לא חשוב איך תקראו לה -  תקופת היובש, פילם נואר, ניו יורק של שנות ה- 30 – היא שם. עולם שלם, ייחודי ואחר.

קוקטיילים קלאסיים מהמאה ה-19. באטלר
קוקטיילים קלאסיים מהמאה ה-19. באטלר | צילום: צלם: אנטולי מיכאלו

אבל כשמדברים על הבאטלר, הבר החדש של אריאל לייזגולד ואבירן אבידן (223, בל בוי), קשה שלא להשוות אותו לאחיו הגדולים ולטרנד שהם יצרו. כשה-223 נפתח, אנשים שתו בעיקר וודקה רד בול. קוקטיילים נחשבו למשקה ורוד של בנות. עם הגשה נכונה וגישה ששמה את האירוח במרכז, הבר הקטן ברחוב דיזנגוף יצר טרנד שסחף את תל אביב ובהמשך את הארץ כולה.

הבל בוי, הבר התיאטרלי-בואכה-קינקי במלון ברדיצ'בסקי, הוא תולדה של "הגדרה מחדש של חווית האירוח". כלומר מחשבה על כל אחד מהאלמנטים שמרכיבים את החוויה שהאורח מקבל מהרגע שהוא נכנס בדלת ועד שהוא עוזב את המקום. כאן נולדו למעשה הקוקטיילים המושקעים שמוגשים בכלים יוצאי דופן. לכל כלי, כמו לדרינק עצמו, יש סיפור שעומד מאחוריו.

"הבאטלר הוא למעשה אבולוציה מסויימת של בל בוי. אח תאום שהוא מאוד דומה בגישה, אבל הפוך במהות שלו", מספר לייזגולד. "בניגוד לבלבוי, הבאטלר הוא מאוד מנימיליסטי, קלאסי, אנחנו עושים הכל במונו. יש לנו כוס אחת שיודעת לעשות כמעט הכל. הקוקטיילים מבוססים על מתכונים עתיקים מסוף המאה ה-19 תחילת המאה ה-20".

הפונץ' היומי. הבאטלר
הפונץ' היומי. הבאטלר | צילום: צלם: אנטולי מיכאלו

הקוקטיילים העתיקים, שקיבלו רענון מודרני קל, מתאימים בדיוק לחדר קטן המימדים. אם בחוץ המקום מלא בקישוטים, כאן מתמקדים יותר באלמנט הפרסונלי: האירוח, השיחה המעניינת. הנוסטלגים יגידו שהמקום מעורר רגש רומנטי. "מלבד הרצון לייצר מקום קלאסי, רצינו מאוד להפשיט את מה שברים הפכו להיות בשנים האחרונות. לקלף את הקליפות שאנחנו בעצמנו יצרנו. ולמרות האג'נדה המאוד חזקה של המקום, חשוב לנו לציין שבסוף אנחנו ברמנים ומארחים, ונשמח אם ישתו אצלנו גם בירה, צ'ייסר או ג'ין וטוניק". התפריט נותן כבוד לאבות המייסדים (באורך פלא נשים לא עסקו ברקיחת קוקטיילים במאה ה-19), כך שלצד כל שם של קוקטייל תמצאו את שם המתכונאי ומאיזה ספר לקוח הקוקטייל.

בלי קישוטים, קשים או מיצים. הבאטלר
בלי קישוטים, קשים או מיצים. הבאטלר | צילום: צילום: אנטולי מיכאלו

תפריט האוכל של הבאטלר כולל מגש שתי קומות של Afternoon Tea, קריצה לשעת התה הנהוגה באנגליה בשעה 17:00, בה אוכלים כריכונים וסקונס לצד תה אנגלי. אז תה אכן יש כאן, תה יסמין שנרקח במקום ומוגש עם כוסות תואמות, אך הפן הקולינרי הונגש גם הוא לחיך מודרני. על המגש הבאטלרי (שעשוי חרסינה בצורת ארנב) תמצאו כריכון צ'דר והאם עם מיונז וקורנישונים; כריכון סלמון מעושן, גבינת שמנת, ביצי סלמון ומלפפון; סקונס גבינה מלוחים עם שמנת חמוצה וצ'אטני מעושן; פיש אנד צ'יפס עם רוטב טרטר; חמוצים בסגנון פיקלילי כוס אספרסו עם מרק דלעת וסטילטון (72 ש"ח).

שעת תה אנגלית באינטרפרטציה קצת אחרת. הבאטלר
שעת תה אנגלית באינטרפרטציה קצת אחרת. הבאטלר | צילום: צילום: אנטולי מיכאלו

באטלר, ברדיצ'בסקי 14, 20:00-אחרון הלקוחות, 03-7448888