שווה להתעורר בשבילן: 6 ארוחות בוקר חדשות ומעולות בתל אביב

ערימת פנקייק מושחתת, טבעונית שאשכרה מצליחה להפתיע ושילוב מושלם בין מלאווח לביצים. אם מאסתם בשילוב הגנרי של חביתה ומטבלים, ארוחות הבוקר המומלצות האלה יגרמו לכם להתעורר מוקדם מהרגיל

Shutterstock 566327047
הארוחה החשובה של היום. פנקייק פירות יער | צילום: שאטרסטוק

בוקר של דוכסים: בראנץ' במלון לייטהאוס


מה יכול להיות אסקפיסטי יותר מלהגיע ללובי של בית, לעלות במעלית ולמצוא את עצמכם על גג מפואר שצופה לים, כשברקע בריזה מפזרת שיער ובופה תפנוקים אינסופי? בופה הבוקר של מלון "לייטהאוס" מבית מלונות בראון (95 שקלים לסועד, ילדים עד גיל 3 ללא תשלום) הוא סודם השמור של חובבי החיים הטובים. הכניסה מרחוב בן יהודה לא מסגירה את ההתהללות הקולינרית שמתרחשת בקומת הגג, אבל כבר ביציאה מהמעלית יהנו העיניים מהרושם הראשוני: חוץ ממנות בוקר מוכרות על טהרת גבינות, דגים כבושים ומאפים, מציע המזנון השובב אופציות שוברות שגרה דוגמת עמדת פריקסה בשיטת "הרכב בעצמך", כולל הלחמנייה היחודית, תפוחי האדמה וכל תוספות החובה. לא רחוק ממנה ניצבת עמדת סביח עם כל העזרים הנכונים כולל חצילים מטוגנים, וממש בקרבתה צלוחיות קטנות עם מסבחה טעימה מאוד.

Lighthouse By Brown Hotel Br
הבופה הכי מעוצב בעיר. ארוחת בוקר במלון לייטהאוס | צילום: שי נייבורג

אם תמתינו רגע לפני העמסת הצלחת תגלו גם עמדה שלמה המוקדשת ללביבות מכמה סוגים, כולל בטטה, כרישה ותפוח אדמה; כרובית שלמה אפויה בוויניגרט, עלי גפן ממולאים באורז, גראטן תפוח אדמה, וגולת הכותרת - כנאפה מלוחה עם גבינה וירקות אפויים, מתכון מיוחד של השף מאור סבאג. יש גם פשטידות, סלטים בהרכבים שונים ומעדניה שלמה המוקדשת לסופר פוד, סלטי ביצים וכל מה שכיף לקטוף מהמקרר, אבל שווה להשאיר 1/3 מקום בבטן למנה העיקרית שאותה מזמינים מהמלצר. המבחר כולל שבע מנות ביצים ושקשוקה עם הברקות דוגמת "חלומי בנדיקט", המורכבת מביצה עלומה על בריוש, גבינת חלומי מטוגנת, אננס ונענע; פריטטה עם תפוחי אדמה וקונפי שום בפפריקה מעושנת ולימון, וגם טוסט אננס צרפתי עם מי ורדים, אפרול וקצפת. יש גם לא מעט סוגי קינוחים, מאפים, צנצנות מתוקות ועוגות, אבל אם תגיעו בשישי (ולפעמים גם באמצע השבוע), כוונו עצמכם ישירות לתחנת המתוקים, שם תפגשו קרפ צרפתי או צ'ורוס שמטגנים על המקום ומגישים עם תוספות מושחתות ומשמחות לבב אנוש.

מלון לייטהאוס - בן יהודה 1, תל אביב | בופה ארוחת הבוקר מוגש בימים א'-ו' בין השעות 07:00-11:00, יש להזמין מקום מראש

Whatsapp Image 2019 09 04 At 1
מרקם נפוח ואוורירי ותיבול שובר שגרה. פריטטה בארוחת בוקר של מלון לייטהאוס | צילום: יעל רייף

יצירתיות שמעיפה את החך: ארוחת בוקר בבאנה


עזבו אתכם מדעות קדומות על טבעונות הקשורות לדוחן ואספסת, ארוחת הבוקר של המסעדה המתוקה הולכת לרגש לכם את החך בזכות שילובים שוברי שגרה שלא יגרמו לכם לרגע להרגיש מחסור בביצים או בגבינה. התפריט המהודק יודע מה הוא רוצה מעצמו בלי בריחות לכל מיני כיווני בנאליים, וזה גם מה שיוצר את האופי השונה של כל מנה - דבר שעוזר לספק מגוון חשקים מתוקים ומלוחים. קחו למשל את גספצ'ו עגבניות השרי הכתומות עם טופינג של בצל מקורמל וסלרי (38 שקלים), מנה יהפהפייה, צוננת ומרעננת שמתאימה בול למזג האוויר. אם בא לכם להתמלא במשהו כבד יותר, לכו על הוופל הבלגי המלוח עם הפטריות והכרישה ברוטב קשיו ואגוזי מלך (49 שקלים), שמגיע כערימה מושחתת ושמנתית במרקמה, עם המון סוגי פטריות, טעמי יער עמוקים ושובע שילך אתכם עד הערב.

יש גם קישים ומאפים משביעים, אבל אם בא לכם לחוות כמה וכמה טעמים בלי להתחייב ל"אחת", לכו על ארוחת פתיחים (52 שקלים), הכוללת לחם, טחינה, עגבניות צלויות, צזיקי, סלט עלים, סלק שרוף ועוד כמה דברים טובים לטבול בהם את הלחם. אגף נוסף ששווה התייחסות מוקדש לטוסטים ולפנקייקס ברטבים שונים, פירות ושימוש נדיב באגוזים שאחראיים למרקם הפצצתי. בימים נעימים חובה להתמקם בחצר הנעימה, להצטייד בקוקטייל ולאמץ בזרועות פתוחות ובבטן מלאה את השלווה המזמינה.

באנה - נחמני 36, תל אביב | ארוחות הבראנץ' מוגשות בימי שישי בין השעות 10:00 - 16:00ובשבת בין 11:00-23:00

Whatsapp Image 2019 09 04 At 1
חוויה שמכחידה כל דעה קדומה על טבעונות. ארוחת בוקר בבאנה | צילום: יעל רייף

תגרום לכם להרגיש בבית: ארוחת בוקר בסקוטי ופאץ'


הצלחת המשביעה בעיר: מעדניית משק ברזילי


את "משק ברזילי" כמעט כולם מכירים, אבל את האחות הקטנה המתפקדת על תקן מעדנייה ושוכנת ממש בסמיכות למסעדה לא מספיק, וחבל. בתוך המקום הקטן והחמוד הזה מסתתרת אחת מארוחות הבוקר הכיפיות והמשתלמות בעיר - ולא משנה מה ההעדפה התזונתית שלכם. נכון שמדובר באוכל טבעוני, אבל עושר התבשילים, טריות הסלטים, יצירתיות המנות והכי חשוב - הטעם, הופכים את החוויה למשהו כלל נהנתני. על פס ארוך מסודרים בקפידה המון סלטים טריים ומאוד מגרים, שקשוקה, תבשילים, פנקייקס, בורקס, מאפים, גבינות טבעוניות ולחמים - הכל אורגני וטבעוני. בתחילת המסע מקבלים צלחת ונדרשים לבחור את הגודל הרצוי (צלחת קטנה 40 - שקלים, צלחת גדולה ומשקה - 60 שקלים, בופה חופשי כולל ריפיל - 85 שקלים). אחרי קבלת ההחלטות נדרשים לבחור בין המון המון מנות עד שהצלחת תתמלא עד גבולה.

Whatsapp Image 2019 09 04 At 1
צלחת עשירה ותבעונית שתשביע עד הצהריים. ארוחת בוקר במשק ברזילי | צילום: יעל רייף

בין המנות: פנקייקס, חביתות חומוס, מקושקשת טופו, שקשוקה טופו, מגוון ממרחים וגבינות עם בסיס קשיו, סלט שורשים סלק סלרי ופטרוזיליה, סלט עלים וארטישוק, סלט סלק מנגולד וגרעינים, סלט אטריות שעועית, לחמי טף ללא גלוטן וגם אגף מגרה מנשוא עם מאפי בוקר מבצק עלים כוסמין, פוקאצ'ה עם פטה שקדים ועגבניות, מקלות זיתים מקמח שיפון, בורקסים וקלצונה עם טפנד זיתים.

הכל באמת טעים מאוד, מתובל ביצירתיות שלא תגרום לכם להרגיש מחזור, ובעיקר מגוון וצבעוני. את הבורקסים ילדים (וגם מבוגרים) יטרפו בשמחה, הפנקייקס מעוררים סכנת התמכרות עם המייפל האורגני שמגיע לצידם, והרטבים כל כך מוצלחים, עד שגם החסה הצפויה ביותר תהפוך בזכותם לנחשקת. הוסיפו לזה את המשקאות המסקרנים על בסיס חלב שקדים, ואת אגף הקינוחים שאמנם לא נכלל במחיר אבל מחייב טעימה, וסידרתם לכם יופי של דיל לבוקר צבעוני, סופר משביע, עשיר ובריא.

מעדניית משק ברזילי - אחד העם 6, נווה צדק | ארוחות הבוקר מוגשות בימים ראשון עד שישי בין השעות 8:00- 12:00

1kvbet
דרך אופטימית ובריאה לפתוח את הבוקר. ארוחת בוקר במשק ברזילי | צילום: שי בן אפרים

הצד הנהנתני של המלאווח: בראנץ' בסיטארה

במעוז העשירים, שועי המדינה וחובבי הנוף לים, תמצאו את התשתית הנהנתנית לבראנץ' של סופ"ש, כולל כל התפנוקים שמגיעים מסביב ונוף כחול עמוק שרק מעצים את החוויה. חוץ מחלל פנימי מעוצב יוקרתית, בר רחב ונוח וקהל יפה ונכון, הקו הקולינרי ממשיך בטבעיות את האג'נדה הנהנתנית. לראייה, אפילו הסביח התמים מגיע על חצילים שרופים ומצלוחתים לתפארת ועליהם ביצה עלומה, טחינה ועמבה (52 שקלים), ומנת המלאווח לוקחת את המאכל התימני המסורתי למחוזות אריסטוקרטיים עם מלוואח אפוי, שרימפס על הפלאנצ׳ה, גבינת שמנת, סלסה וביצה רכה (85 שקלים).

Whatsapp Image 2019 09 04 At 1
שילוב מפתיע שעובד נהדר בפה. שרימפס בנדיקט בסיטארה | צילום: יעל רייף

האווירה, כאמור, יוקרתית והמחירים בהתאם, אבל אם החלטתם להתפנק על החיים במעוז היפים, העשירים והגרושים, אז לכו כבר על כל הקופה עם מנת הדגל הבאמת מוצלחת של המקום: פרשנות דוכסית לאגז בנדיקט, כשאת התרד מחליפים בייקון טלה יחד עם שרימפס קריסטל, ומעל כל הטוב הזה מונחות ביצים עלומות והולנדז אריסה משגע שנותן קיק עז טעם למנה הרגועה (90 שקלים). יש עוד כהנה וכהנה מנות בתפריט, חלקן יתאימו לאוהבי המתוק, אחרות לצמחוניים, ויש גם סלט ומוזלי לאוהבי החיים הסגפניים. תחליטו מה שתחליטו, אבל על צלחת אחת אל תוותרו גם במחיר כבד של רגשות אשמה אופפים: מגדל הבנוי משלושה פנקייקס אמריקאיים שמנמנים, ומעליהם בייקון טלה, מייפל וגלידת וניל (65 שקלים).

סיטארה - רוזנבלום הרצל 8, בנייני סי אנד סאן, תל אביב | ארוחת הבראנץ' מוגשת בימים שישי ושבת בין השעות 08:30-12:00

Whatsapp Image 2019 09 04 At 1
מה יחשבו זקני העדה? מלאווח שרימפס בסיטארה | צילום: יעל רייף

פיצה לארוחת בוקר (כן בבקשה!): פר דרייר


לא ברור איך 100% מהמסעדות לא מציעות פיצה לארוחת בוקר. מאכל האלים הזה לא חייב להגיע רק בטייק אווי, כארוחת ערב או כנשנוש צהריים. אם תחשבו רגע לעומק, תגלו שיש בו את רוב אבות המזון וגם מספיק פחמימות כדי למלא את הנפש בתחושת היי נעימה. בפר דרייר הבינו את הנוסחה הפשוטה הזאת וייסדו בראנץ' לתפארת עם מנות שחורגות משגרת הבוקר המוכרת. חוץ מפיצה מרגריטה (49 שקלים) על בצק מהזן הדק והפציח, מציע התפריט פיצה פלורנטין (54 שקלים) עם רוטב בשמל, פרמזן, תרד, ביצת עין נוזלית ושמן כמהין. אלה בגזרת הקלילות, כי מי שרוצה לשבוע לפחות עד אחר הצהריים יבחר כנראה ברביעיית קציצות פרסה ותפוח אדמה (54 שקלים), שמונחות על חצילים שרופים עם טחינה, ובצד סלטון ירוק. למהדרין שאוהבים לקבל את השבת כמיטב המסורת - גם אם מדובר על שעות הבוקר המוקדמות - יש גם מחבת עם דג מרוקאי, טחינה וחלה (58 שקלים), וזה עוד לפני שמגיעים לאגף העיקריות שמופיעות גם הן בתפריט הבראנץ' וכוללות מנות גדולות וכבדות יותר דוגמת המבורגר, שניצל וצ'יפס וגם פסטת פירות ים.

חוץ מתפריט מעניין, מגרה ומגוון, מדובר באחד הספוטים הנעימים ביותר לארוחת בוקר, בין אם היא נאכלת בחלל הפנימי הנעים ובין אם במרפסת המוצלת המחולקת גם היא לחללים עם ווייב שונה ובריזה עדינה. לא משנה איפה תתיישבו, קחו בחשבון שמדובר בארוחה שאוכלים לאט, משלבים עם אלכוהול מתוך תפריט היין המרשים ומשאירים מקום גם למתוק שאפשר להזמין מתוך אגף הכולל לא פחות משבעה פתיינים קינוחיים שונים.

פר דרייר - בת עמי 7, יפו, תל אביב  | ארוחת הבראנץ' מוגשת בימים שישי ושבת בין השעות 09:00-16:00