10 השקשוקות הכי טובות ומיוחדות

ד"ר שקשוקה אולי התחיל את הטרנד לפני המון שנים, אבל מאז עוד ועוד מסעדות, דוכנים ובתי קפה הצטרפו לחגיגה. עשינו לכם קצת סדר ובחרנו את השקשוקות הכי מיוחדות

זמן צפייה: 06:05

(בווידאו - מתכון לשקשוקה של שגב משה, למתכון לחצו)

אם אתם מבוגרים מספיק, אתם יכולים לזכור שפעם לא היו מוכרים פה שקשוקה כך סתם. או שהיית מכין בבית, או שמתארח אצל מי שיודע להכין. בוטקה רק של שקשוקות? לא היה כזה דבר. בתי קפה מפונפנים שמציעים מגוון וורסיות של מחבתות לוהטות? בחלומות אולי. הראשון לזהות את גודל האסון (כמו שאומרים) היה בינו גבסו שאתם מכירים אותו בתור ד"ר שקשוקה. בסמטה ביפו הוא פתח את המסעדה שלו ומאז הרוטב האדום הפיקנטי עם הביצים, לא מפסיק לזרום אל השולחנות.

לאט לאט עם השנים הסצנה התפתחה, ואנחנו אספנו לכם כמה שקשוקות מובחרות ומיוחדות. חלקן כן מוגשות בבתי קפה או מסעדות של ממש, כאלו שכיף לפתוח איתן את שישי בבוקר וחלקן מוגשות בדוכנים זולים, אז יאללה שנתחיל.

5 ארוחות הבוקר עם הנוף הכי יפה במדינה

על מצע של לחם בקרית ביאליק

שקשוקה סיצליאנית של רפאלו, על מצע של לחם שנאפה במקום
שקשוקה סיצליאנית של רפאלו, על מצע של לחם שנאפה במקום | צילום: איתי אבירן

מסעדת רפאלו בקרית ביאליק שמתמחה במטבח החלבי מגישה את השקשוקה שלה על מצע של לחם איטלקי שאפוי בתנור כשעליו מונח כל טוב, התפקיד שלכם הוא להתחיל להילחם עם לחם חמים, טבול טוב טוב ברוטב עגבניות, חציל שרוף, ביצים וגבינת פטה (54 שקלים).

רפאלו - קניון הקריון. קריית ביאליק 1-700-507-107

 

אולי השקשוקה הכי מטורפת במדינה

ואוו! חצי כיכר לחם שבתוכה שקשוקה ופלאפל. המנה של גוזל וציונה
ואוו! חצי כיכר לחם שבתוכה שקשוקה ופלאפל. המנה של גוזל וציונה | צילום: יח''צ

זו אולי המנה הכי מופרכת שיש ברשימה הזו. באזור תעשיה (מגיעה קלישאה עכשיו, אז תתכוננו) בינות מוסכים מלוכלכים ובתי מלאכה אפורים (אמרנו לכם קלישאה) נמצאת המסעדה של גוזל וציונה. אז מה אתם יכולים לאכול פה? שקשוקה כמובן, שמגיעה בחצי כיכר לחם, לא פחות, מרוקנת מתוכנה וממולאת בשקשוקה חמימה. אם כל זה לא מספיק, אז גם חומוס, טחינה וכדורי פלאפל שיצאו מהשמן מצטרפים לחגיגה. אם אתם אנשים עם תאבון בריא, לכו על זה (במחיר 22 שקלים) אבל אם אתם חוששים מהמנה, היינו ממליצים לכם על חצי מנה (כלומר רבע כיכר) במחיר של 13 שקלים בלבד, שיכול להיות שתעשה את העבודה עבורכם ואם אתם חובבי 'לבן של לחם', גם אותו תקבלו מצורף למנה.

גוזל וציונה: המכבים 29, פתח תקווה

אנחנו מחכים לכם בדף הפייסבוק שלנו עם המתכונים הכי שווים והחדשות הכי טעימות.

לאכול עם מושיק רוט בשמונה שקלים בלבד

מנה של רשת 'שמונה שמציעה את השקשוקה הזו ב-8 שקלים בלבד
מנה של רשת 'שמונה שמציעה את השקשוקה הזו ב-8 שקלים בלבד | צילום: יח''צ

מושיק רוט היכה גלים כשהצטרף כשף האחראי של רשת 'שמונה' שמוכרת המבורגרים ועוד כריכים, בשמונה שקלים בלבד. כעת הצטרפה לחגיגה גם מחבת שקשוקה חמודה עם ביצה אחת בלבד שנמכרת במחיר האחיד של שמונה שקלים. האמת? בשביל נשנוש המנה הזו מרגישה כייפית, אם אתם מרגישים רעב יותר כבד, תזמינו מראש שתי מחבתות, זה בסך הכל 16 שקלים.

רשת שמונה – סניפים ברחבי הארץ

הכי מושלם לילדים

מקום מושלם לילדים עם שקשוקות טעימות. קפה גן סיפור
מקום מושלם לילדים עם שקשוקות טעימות. קפה גן סיפור | צילום: לינה מאירה

ב'קפה גן סיפור' (שבלי ששמנו לב כבר נהפך לרשת עם שלושה סניפים בחולון, ראשל"צ והרצליה) שמים את הדגש על הילדים וגם על המבוגרים. בתי הקפה שכבר נבחרו באינספור רשימות בתור לוקיישן מוצלח להגיע אליו עם הזאטוטים, מציגים בתפריט שלהם גם שלישיית שקשוקות (יש גם טבעונית) כך שההורים והילדים יכולים לשבת על מחבת אחת או שניים ולנשנש. אנחנו בחרנו את השקשוקה הירוקה שמורכבת מתבשיל תרד עם פטריות טריות, עגבניות שרי וגרגירי חומוס, וגבינת שמנת וגבינת עיזים, (59 שקלים) מוגשת עם סלט קצוץ, מגוון מטבלים ולחם הבית.

גן סיפור

 

אין מחבת, יש לחם שהוא הקערה

שקשוקת ימאים שמגיעה בתוך לחם. ברד סטורי
שקשוקת ימאים שמגיעה בתוך לחם. ברד סטורי

בברד סטורי, בית הקפה החמוד שתמיד עמוס ונמצא על רחוב דיזנגוף התל אביבי, קרוב לכיכר (שנמחקה בינתיים, אז שווה גם להגיע ולחזות בהיסטוריה) מגישים את השקשוקה שלהם בתוך לחם עגול (לחם ימאים הוא מכונה בתפריט) כל הדבר הנהדר הזה מוגש עם טחינה, לימון כבוש וסלט ירקות קצוץ (53 שקלים).

ברד סטורי - דיזנגוף 88 ת"א

 

לאכול בין הפרדסים את אחת השקשוקות המפורסמות

כשהתחלנו לאסוף את הרשימה הזו ולבקש המלצות, שם אחד חזר שוב ושוב -  ח'נדלה. בית הקפה שנמצא בלב הפרדסים הוא כבר המון שנים מקום מפלט למשפחות, זוגות וסתם לקוחות שאוהבים קצת ירוק בעיניים. בתפריט הבוקר שלהם תמצאו שקשוקה אדומה וגם ירוקה שיש אנשים שמגיעים רק בשבילן, אבל אנחנו בחרנו בטבעונית שמוגשת עם טופו וחצילים ברוטב עגבניות, פלפלים, בצל וכמון. כשלכל הטוב הזה מתלווה סלט, שתיה חמה, קרה וכו' (58 שקלים).

ח'נדלה – גבעת חן (ליד צומת רעננה דרום)

בחצר נעימה עם תרד וגבינה

כשרוצים שקשוקה רצינית יותר. השקשוקה של ציונה בנס ציונה
כשרוצים שקשוקה רצינית יותר. השקשוקה של ציונה בנס ציונה | צילום: יח''צ

יש בקרים שבהן רוצים את השקשוקה קצת יותר רצינית וכבדה. בציונה, בית הקפה ששוכן במבנה עתיק מימיה הראשונים של נס ציונה ומאכלס חצר רחבה ונעימה, מגישים שקשוקת תרד עם תפוחי אדמה, בצל מטוגן וגבינת פטה, שמלווה כנהוג עם סלסלת לחם, מיץ, קפה וסלט (66 שקלים). עכשיו אפשר לתפוס במקום גם יופי של בריזה בחצר, עדיף עם איזה קוקטייל של בוקר.

קפה ציונה – ויצמן 18 נס ציונה

 

למעריצי השווארמה מובטח תענוג

שווארמה מוקפצת עם רוטב שקשוקה ואז מוגשת עם ביצת עין. השקשוקה של שווארמקס
שווארמה מוקפצת עם רוטב שקשוקה ואז מוגשת עם ביצת עין. השקשוקה של שווארמקס | צילום: דניאל לילה

המנה הכי מושחתת בקטע בשרי ברשימה, מגיעה ממקום שמתמחה דווקא בשווארמה. רשת שווארמקס רוצה להוציא את הבשר מאזור הנוחות של הלאפה והפיתה ומגישה שווארמה בשלל צורות. אחת המנות היא שווארמת שקשוקה -  שווארמה הודו, או עגל, או מיקס של שניהם, מוקפצים על הפלנצ'ה עם רוטב שקשוקה פיקנטי עשיר בפלפלים ובצל מקורמל בשומן כבש, כשהכל מוגש עם ביצת עין מעל ורוטב טחינה ביתי. המנה יכולה להיות מוגשת בבגט (33 שקלים), לאפה/פרינה (35 שקלים) וצלחת (55 שקלים).

צפו בשווארמות של שווארמקס מתארחות אצלנו באולפן

[brightcove_iframe video_id='yummies_boker_ham_s01_ep70_part_01' autoplay='0' kid='1_p8ro3qfo' duration='204']

רשת שווארמקס

טעמים של ים במחבת

המון פירות ים עם רוטב מעולה וביצים. מסעדת כרמים
המון פירות ים עם רוטב מעולה וביצים. מסעדת כרמים | צילום: יח''צ

במסעדת כרמים של השף סהר רפאל, שממוקמת ליד מושב סגולה (מסוג המסעדות שמגיעים אליה במיוחד, גם מהמרכז וצפונה יותר), מגישים את השקשוקה הכי מפוארת ברשימה. מחבת של רוטב עגבניות ופלפלים, אדום ולוהט עם כל הטוב שהים מציע – סרטנים, מולים, קלמרי ושרימפס וכמובן ביצים והכל לצד לחם כפרי עם אגוזים. (69 שקלים)

כרמים – בכניסה למושב סגולה

 למושבעי החומוס

חומוס עם שקשוקה אצל הזרזיר בכרמי יוסף
חומוס עם שקשוקה אצל הזרזיר בכרמי יוסף | צילום: פאולין שובל

לא מעט חומוסיות מקוריות הכניסו לתפריט שלהם חומוס שקשוקה. אחת המנות היותר טובות בז'אנר מגיעה מהחומוסייה של זרזיר בכרמי יוסף. החומוסיה בבעלותו של זהר בר און, תושב היישוב, מאכילה אנשים רעבים באמצע הדרך (תושבי המקום ואנשים בדרך אל ומירושלים ולטרון) אצל זרזיר מגישים מנה יפה של חומוס ומעל הממרח הקדוש מונח רוטב עגבניות וביצה רכה ועוד ועוד גרגרי חומוס חמימים (30 שקלים).

החומוסיה של זרזיר -רחוב הגפן 1 כרמי יוסף 08-9762535

5 ארוחות בוקר כשרות ומעולות מצפון ועד דרום.