ג'רדינו בלו: מסעדה איטלקית חדשה בצפון תל אביב

הרחק מהמרכז הסואן של העיר נפתחה מסעדת איטלקית מפתיעה: שקטה, במחירים נגישים ואוכל פשוט וטוב. הכירו את ג'רדינו בלו, טרטוריה איטלקית חדשה במרכז מסחרי ישן

זמן צפייה: 00:59

"יותר מהכל רציתי להכין אוכל פשוט וטעים", מספר השף אנני בן קד שפתח לאחרונה את "ג'רדינו בלו", מסעדה איטלקית חדשה בשכונת הדר יוסף בתל אביב. "כולם מנסים להמציא את הגלגל כל הזמן ושוכחים לרגע שהרוב המכריע רוצה פשוט אוכל טוב". אחרי שנים ארוכות בהן חלם לפתוח מסעדה משלו, זיהה בן קד פוטנציאל בנכס קטן במרכז מסחרי בשכונת הדר יוסף בתל אביב. "אנחנו גרים כאן באזור והבנתי שיש כאן צורך במסעדה משפחתית. כזו שמגיעים אליה אחרי בית ספר וגם ההורים וגם הילדים יכולים ליהנות ממגוון מנות".

לוקיישן מפתיע, אבל אופייני לשכונות הצפוניות של תל אביב

"ג'רדינו בלו" (גינה יפה באיטלקית) ממוקמת בלוקיישן מפתיע. בעוד שקיים מירוץ אחר מבנים אטרקטיביים במרכז תל אביב, המרכז המסחרי הישן של הדר יוסף לא מתהדר ב"קוליות" עירונית. מצד שני, המקום ניחן גם בקסם ישן: רחבה גדולה, צל טבעי של עצים וותיקים ושקט. מי האמין שיש מסעדה בתל אביב שאפשר לשבת בחוץ ולא לשמוע אוטובוסים וצפירות ללא הרף.
בן קד עבד שנים בבלגיה, צרפת ואוסטריה. כשעלה לארץ לפני 17 שנים פתח את מסעדת "שה רומי" האינטימית ברחוב הרצל ולאחר מכן את מסעדת "מחבת הזהב" ברמת החייל שבתל אביב. את "ג'ירדינו בלו" הוא חלם לפתוח כטרטוריה , ואכן כך התגשם: מסעדה קטנה, איטלקית ומשפחתית (שממש מנוהלת על ידי המשפחה) עם מנות ביתיות ומחירים נגישים.

פסטות ופיצות במחירים נוחים

מגוון פיצות מיוחדות
מגוון פיצות מיוחדות | צילום: מיטל סלומון

התפריט של "ג'רדינו בלו" מחולק למספר קטגוריות. מנות פתיחה כמו פרחי ארטישוק במרינדה מוקפצים בשמן זית ועשבי תיבול (32 שקלים), שרימפס מוקפצים במחבת עם שאלוטס, שומר, פסטיס ויין לבן על פולנטה נימוחה (38 שקלים); במחלקת הפסטות (שעשויות בעבודת יד) תמצאו מנות כמו פסקארה - פטוצ'יני פירות ים ברוטב חמאה, יין לבן, לימון ושום (46 שקלים); טורטליני מילנזה במילוי בשר בקר, ברוטב ציר בקר ומבחר פטריות (47 שקלים); טורינו - רביולי במילוי ריקוטה ברוטב יין לבן, שמנת ומרווה (43 שקלים) ועוד. במחלקת הפיצות תמצאו פיצת קפריצ'וזה עם ארטישוק, זיתי קלמטה, פפרוני, פטריות וביצת עין (42/49 שקלים); סאן מרינו - פיצה ביאנקה עם אספרגוס, תפוחי אדמה וגבינת עזים (48/53 שקלים) ועוד.
וכמו שרואים בוידיאו, ויטרינת הקינוחים שווה עצירה. כל אחד מהם נעשה בקונדיטוריה הפרטית של בן קד ומוצעים למכירה הביתה. בבקרים תוכלו למצוא בג'יארדינו בלו מגוון ארוחות בוקר, כריכים וסלטים.

ג'יארדינו בלו, קהילת ורשה 54 תל אביב, ראשון-שבת, 8:00-אחרון הלקוחות, 03-9464647

בית הספר לבישול שפתח מסעדה בנמל תל אביב

6 ארוחות בוקר במסעדות יוקרה