המירוץ למיליון בסין: ביצת היהלום האכילה שאתם חייבים להכיר

סוס ים מסוכר לקינוח, אשכי עוף עם סגולות מרפא, טופו מסריח ועוד כמה מנות סיניות מסורתיות שיגרמו לכם לרוץ, ולא אל המיליון

750x422 Eggs
ביצת אלף השנים

הכינוי "ביצת מאה השנים" או "ביצת אלף השנים" (תלוי את מי שואלים) אולי מלחיץ, אבל אפשר לנשום לרווחה. לא מדובר בביצה מתקופת האבן, אלא במעדן סיני שעשוי מביצת ברווז או תרנגולת שמושרית בתערובת של טיט, אפר, מלח וסיד עם קליפות של גרגרי אורז. הביצה מושרית למספר שבועות או מספר חודשים בעיסה המדוברת, מה שהופך אותה מלבנה לצבעונית ומרשימה, ממש כמו יהלום או כל אבן נוצצת אחרת. החלמון הצהוב הופך לירוק כהה ואילו החלבון לחום כהה ושקוף, כפי שאתם יכולים לראות בתמונות. טעמה של הביצה הוא מלוח, והסינים נוהגים להשתמש בה כתיבול למאכלים סיניים שונים. אז אם בא לכם לנסות, האחריות עליכם.

Shutterstock 741885331
היהלום של הביצים. ביצת אלף השנים. צילום: שאטרסטוק

מרק קיני הציפורים


אם ביצת אלף השנים הפילה לכם את הלסת, חכו שתקראו על מנת מרק קיני הציפורים הסינית. המנה מורכבת מקן של ציפור הסיס, שעשוי מקש, נוצות, שיערות וזרדים שמודבקים על ידי הרוק של הסיס, סוג של תחליף לסופר גלו. אחרי שהציפורים מסיימות את הדגירה ועוזבות, נאסף הקן על ידי "מומחים" שזאת עבודתם. אחרי רכישת הקן הוא נכנס לסיר רותח במשך שעה שלמה ומוגש בצלוחית של מרק. מאחר וההליך של איסוף הקינים נחשב למורכב, מדובר במנה יקרה מאוד ולכן נוצרו לה לא מעט זיופים. אם בא לכם, תנסו.

Shutterstock 397624036
קן (לא) רק לציפור. צילום: שאטרסטוק

טופו מסריח 


עוד מנה שרק השם שלה עושה לנו חשק לנעול לסתות ולא להתקרב אליה בכלל, אבל לפני שאתם בורחים תנו לזה צ'אנס. מדובר בטופו מותסס או מיושן (נטול מים כפי שאנחנו מכירים) שנפוץ מאוד בשווקים של סין ומוגש בשלל דרכים: מאודה, מטוגן או מבושל, כשהנפוצה מכל היא טיגון וליווי ברוטב חריף-מתוק. יש מי שיטען שמדובר במנה אלוהית ויש מי שיטען שמדובר בהפך הגמור.
Shutterstock 467073890
רק השם שלו מסריח. טופו מסריח. צילום: שאטרסטוק

אשכי עוף


מנה שיכולה לגרום לכם לכאבים במקומות מסוימים בגוף, ובכל זאת נחשבת לאחת הנפוצות בסין ואסיה בכלל. אשכי העוף נראים כמו שעועית לבנה וגדולה, ומוגשים בשתי וריאציות בולטות: טיגון או אידוי לצד אורז או נודלס עם ירקות לבחירתכם. לפי הסינים שכל דבר שנכנס לתפריט שלהם מכיל סגולות מסוימות, האשכים טובים לעור אצל הנשים ולכליות אצל הגברים. כמה זה נכון? תנסו ותראו.
Shutterstock 642961696
אשכי עוף מישהו? צילום: שאטרסטוק

סוס ים מסוכר 


אנחנו יודעים שהמנה הזאת עלולה לעשות לאוהבי בת הים הקטנה רע, ובכל זאת. מדובר בסוס ים מיובש שמצופהבסוכר בטעמי פירות דוגמת תות, קיווי, אננס ואפילו סוכר חום שרוף. הסוכריה נמכרת לרוב בשווקים הליליים של סין כדבר מתיקה האהוב במיוחד על ילדים. את הקינוח הזה אריאל לא הייתה אוכלת.
Shutterstock 1282669468
דמיינו אותו עטוף בסוכר. צילום: שאטרסטוק