המרקם, הו המרקם: טעמנו את ההמבורגר הטבעוני החדש של מקדונלדס

איך הטעם? האם הקציצה דומה במרקמה לבשר, כמה זה יעלה ובאילו סניפים ימכר ההמבורגר הטבעוני החדש של מקדונלדס? טעמנו וחזרנו עם כל הפרטים

זמן צפייה: 03:53

אחרי שהוציא לנו את העיניים, התמקם כמעט בכל העולם עד שהגיע לארץ הקודש וגרם לנו לחכות לו בנשימה עצורה, נחת הבוקר סוף סוף ה-BIG VEGAN של מקדונלדס בישראל, כולל הריח הבשרי המגרה והגודל המוגזם. את מבצע השקת הקציצה נטולת רגשות האשם אירגן משרד יחסי הציבור כמבצע סודי לכל דבר, כולל רשימת מוזמנים מצומצת שכללה אנשי תקשורת שנבדקו בכניסה, ובקשה מפורשת לא להוציא את הקציצה החוצה מגבולות הסניף. ככה זה כשמדובר בבשורה עם הייפ שהלך ונבנה במשך שנים.

אחרי שטעמנו, תחקרנו את מי שצריך, צילמנו בזוויות הנכונות וחיזקנו בהר של צ'יםס כחלק מהחוויה, חזרנו עם כל מה שצריך לדעת על הקציצה הכי מחוזרת בסצנת הג'אנק פוד. נתחיל בפרטים היבשים: למרות התהילה לה זוכה קציצת הביונד מיט בשנה האחרונה, לחדשה של מקדונלדס אין קשר לכוכבת התורנית. ה-BIG VEGAN פותח במקדונלדס גרמניה בשיתוף חברת נסטלה, ומבט חפוז בצבע ובמרקם יסגיר בקלות את ההבדלים בינו לבין הביונד מיט. כאן מבוססת הקציצה בעיקר על חלבוני סויה וחיטה, עמילני אורז, תירס ותפוח אדמה, מייצבים, שמנים צמחיים וחומרי טעם וריח, עם נוכחות של כבוד לשום ובצל, בעוד הביונד מיט מבוסס על חלבוני אפונה ומאופיין בצבע ורדרד שמזכיר קציצת בשר. היות שמדובר בקציצה טבעונית מכף רגל ועד ראש, הביג ויגן עובר צלייה על פס משלו ללא קרבה לבשר, וכך גם הופטייטוס והצ'יפס שמגיעים איתו כחלק מהארוחה. המראה הסופי מזכיר מאוד את הביג מק המסורתי, אך בשונה ממנו מוגשת הקציצה בתוך לחמניה בתוספת עגבניה, חסה, בצל סגול וחמוצים, כשאת המיונז שאינו טבעוני מחליף רוטב ברביקיו מתקתק. הערך הקלורי של כל הטוב הזה עוד לפני השתייה והצי'פס עומד עם 532 קלוריות למנה.

Whatsapp Image 2019 07 14 At 1
תמורה משביעה למחיר הארוחה. ביג ויגן במקדונלדס | צילום: יעל רייף

הריח נהדר, אבל איך הטעם?


נתחיל במבחן הראשון, זה שמתרכז באף ומכין את הבטן לביס: הניחוח הבשרי-גרילי מזכיר מאוד את הקציצה המסרותית ובהחלט פותח יופי את התיאבון. ביס ראשון בקציצה מגלה מרקם רך אך דחוס, מעט עסיסי ומלא צ'אנקים שמדמים מרקם בשרי. למרות הרכות הנעימה והטמפרטורה החמה שמחמיאה לקציצה, די מהר מזהה הפה טעם תעשייתי שמזכיר מאוד את הקציצות הצמחוניות שנמכרות במקפיאים בסופר, עם נוכחות מורגשת של סויה, שום ובצל שמציפים את החך. למעשה, מה שגורם לקציצה להיות טעימה הרבה יותר הוא רוטב הברביקיו שלוקח לכיוון מתוק ותורם טעמי גריל שמסווים מעט את הטעם התעשייתי. אם אתם מחסידי הביונד מיט, קחו בחשבון שמדובר בחוויה שונה. מבחינת השובע מדובר דווקא בסיפור הצלחה: הקציצה די גדולה, עבה ודחוסה, כך שגם אם תוותרו על הצ'יפס, סיכוי סביר שאתם מסודרים לשעות הקרובות.

Whatsapp Image 2019 07 14 At 1
מרקם צ'אנקי המזכיר מעט בשר. המבורגר טבעוני של מקדונלדס | צילום: יעל רייף

ה-BIG VEGAN ימכר החל ממחר (15.7) במספר סניפים ויעלה 45 שקלים במסגרת ארוחה הכוללת גם צ'יפס ושתייה. חייבים לטעום בהקדם? קבלו את רשימת סניפים  שבהם ימכר החל ממחר המקדונלדס הטבעוני בישראל: קניון איילון (קומת הכניסה), תחנה מרכזית ת"א, נמל ת"א, טיילת ת"א, דיזנגוף סנטר, קניון רמת אביב (כשר), קניון עזריאלי ת"א, מיקדו סנטר ת"א, רוטשילד ת"א, קניון האופנה TLV, שרונה ת"א, שפיים, וולקן – חוצות המפרץ, גרנד קניון חיפה, וולפסון, סטאר סנטר אשדוד, גרנד ב"ש (כשר), אוריון ירושלים