הפיצה האלוהית ובראנץ' הים המושלם: מסעדות מומלצות באזור זכרון יעקב וקיסריה

ארוחת בוקר שמגדירה מחדש בופה, פיצה עם קראסט שמזכיר נשיקה של לחם ומסעדת שף במחירים שכונתיים. הדרך לצפון מלאה במסעדות, אבל רק המעולות שנכנסו לרשימה הזאת באמת מצדיקות את כספכם

Whatsapp Image 2019 08 13 At 1
קריספיות נהדרת ומרקם פנימי רך ואוורירי. פיצה במנואלה | צילום: יעל רייף

מסעדת השף שמצליחה להפתיע את החך: הלנה בנמל

בתוך מבנה עתיק בנמל קיסריה שוכנת אחת המסעדות שחובה להכניס לרזומה הביקורי, במיוחד אם אתם מחובבי הדגה ופירות הים. מסעדת "הלנה" הוותיקה מצוידת בכל התכונות הנכונות: היא ניצבת ממש על קו המים, ואם מסתכלים מהחלון אפשר ליהנות מדגים עוברים ושבים, השף עמוס שיאון ידוע בחיבתו למקומי ועונתי ועל כן עושה קסמים במטבח, וחכו שתגיעו לתפריט המרתק שמסעיר ומגרה את בלוטות הטעם עוד לפני הביס הראשון.

Whatsapp Image 2019 08 13 At 1
שילוב שחובה להכניס לרזומה הקולינרי. קלמארי על הפלנצ'ה עם קרם לאבנה וסחוג ראשד בהלנה בנמל | צילום: יעל רייף

שיאון, שמרענן את התפריט כל תקופה בהתאם לליקוטים עונתיים וחומרי גלם שנמצאים בשיאם, מפיק ממוחו הקודח מנות מבריקות שמוציאות את הדג מאזורי הנוחות לכדי יצירה שמענגת את החך. הארוחות האחרונות, למשל, התבססו על צמחי חוף ששיאון ליקט במו ידיו בסביבת המסעדה, המליח, כבש, בישל וצירף לדגים נאים ופירות ים.

אל תפספסו: חובה לאכלס את השולחן בכמה ממנות הדגל הבאמת מצוינות של שיאון: מנת הקלמרי הסגולים שנצרבים בפלנצ'ה עם לימון, שום ועלי זעתר, ואז נערמים על תלולית לאבנה וסחוג ראשד (62 שקלים) היא סוג של סלט משודרג למביני עניין. בין קראנצ'יות נהדרת של קלאמרי שעבר צריבה מהירה, חווה החך טעמים חמצמצים מרעננים בחסות קרם הלאבנה ועגבניות השרי הצרובות, ואז מגיעה עוד קצת פריכות מכיוון הבמיה הצרובה. זה נהדר ומרענן ומפתיע, במיוחד אם יוצרים ביס שמגובה בסחוג הראשד העדין. ויש גם בונוס: למרות שמדובר במנה המוגדרת "ראשונה", היא בהחלט תשביע גם על תקן עיקרית.

מנה נוספת שחובה לטעום היא צלחת יפהפייה ובה מוסר סגלגל שנכבש בסלק ועראק, ומתחתיו סלט עשבים קריספי עם המון שקדים קלויים וקרם חציל מעושן במרקם קטיפה (62 שקלים). חוץ מזה שמדובר באחת המנות היפות ביותר שתקבלו במסעדה, מחול המרקמים שמתחולל בפה הוא תענוג שיש לחוות בעיניים עצומות ובריכוז רב. העיקריות משתנות על בסיס חשקים ועונות, ויש גם מנות ילדים כיפיות דוגמת פיש אנד צ'יפס שבטוח שההורים יגנבו מהצלחת. לכן - פנו מספיק זמן לישיבה ממושכת, בהו בים הכחול ואמצו בזרועות פתוחות את האסקפיזם המבורך שנקרה בדרככם.

utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading" data-instgrm-version="14" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);">

הלנה בנמל - נמל קיסריה

האיטלקית שמחזירה את האמון בפולנטה: מנואלה החדשה

יש שיאמרו שמדרחוב זיכרון הוא אזור תיירותי. תכלס הם צודקים, אבל זה לא מוריד במאום מהמגניבות שלו, מהחנויות ששואבות פנימה בזכות קסם פסטורלי עתיק, מהבריזה שמצליחה לנשב בינות המטיילים ומהמסעדות הבאמת מוצלחות שמצויות בו. אחת מהן שלאחרונה עברה חתיכת שינוי שמצדיק את כניסתה לרשימה היא "מנואלה", מסעדה איטלקית שבראשה שף צעיר וכשרוני העונה לשם נדב שרז. יחד עם אימו שאחראית עם אגף הקינוחים, הוא מוציא מהטאבון מנות איטלקיות שמבוצעות לעילא ולעילא - חלקן קלאסיות חלקן פחות - מגבה ביינות מעולים ומצליח ללא מאמץ ליצור אווירה איטלקית אלגנטית בלי טיפת פלצנות מסביב. אפשר לשבת בפנים בחלל הממוזג, אבל בימים שהלחות לא חודרנית כדאי לבחור במרפסת המוגבהת שמשקיפה למדרחוב הנעים ומצטיינת בבריזה שלא נחה לרגע. אם הספוט נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. עד לא מזמן שכנה בו מסעדת "קוצ'ינה", עד שיום אחד החליטו הבעלים לאחד כוחות, וכך הפכה "מנואלה" החדשה לאיחוד של שתי מסעדות, כש"מנואלה" שעברה מקום גם הכתיבה את רוב התפריט עם מנות קלאסיות שעברו לכאן עקב ביקוש רב מהמשכן הקודם.

Whatsapp Image 2019 08 14 At 1
לא דומה לפולנטה הנוזלית שמוגשת ברוב המסעדות, ומזל. פולנטה צרובה במנואלה | צילום: יעל רייף

אל תפספסו: מנת הדגל של המקום עוד לפני שמגיעים לפיצות היא פולנטה פטריות (46 שקלים), אבל כזאת רחוקה שנות אור מזאת שאתם מכירים. בתום ההכנה וההתייצבות נחתכת הפולנטה החמאתית לפיסות עבות, עוברת צריבה קשוחה בחמאה עד שנעטפת במעטה זהוב שמרקמו פריך, ואז חוברת לפטריות פורטבלו בשרניות שנצלו עם שום, פטרוזיליה ושמן זית. רגע לפני ההגשה מצטרף לכל הטוב, השחום, הפריך והחמאתי הזה זילוף של בלסמי מצומצם, והחיים משם טעימים ויפים.

גם הפיצות מגיעות עם טוויסט מרקמי ראוי לציון: למרות שמדובר בבצק אלסטי ואוורירי שמזכיר מעט את הפיצה הנפוליטנית, חלקו החיצוני פריך להפליא, דק במקומות הנכונים ומזכיר פה ושם את הבצק האמריקאי הפציח הכל כך כיף לנגיסה. את התחושה כדאי לחוות באמצעות פיצת הפטריות הלבנה (54 שקלים). מעל הבצק התפוח מחליף את רוטב העגבניות המסורתי רוטב על בסיס בשמל וכרישה ומעליו תערובת פטריות, פרמזן, מוצרלה, בצל סגול ופטרוזיליה, שמותירים מספיק מקום לקרם השמנתי המעט נוזלי המענג הזה. אחרי שתטעמו את קלצונה הראגו (52 שקלים) שמצדיק את הכוויה הראשונית בפה באשמת רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה ובשר טחון בטמפרטורת השמש, תוכלו סוף סוף לעבור לאגף הקינוחים תוצרת אמא. מתוך הרשימה המפתה שווה לנסות את ה"פנטסטיק" (42 שקלים), שילוב רווי חמאה של בצק פריך, דקוואז פיסטוק שקדים עם תלוליות קרם פיסטוק, ומעל הכל דובדבנים מרירים שאחראיים לניגוד הטעם הנהדר.

מנואלה - המייסדים 41, זיכרון יעקב

Gil Aviram
אל תפספסו את הפחמימות שיוצאות מהטאבון. קלצונה ראגו במנואלה | צילום: גיל אבירם

הבופה הסודי עם הנוף המושלם לים: ארוחת בוקר במלון החוף נחשולים

לא פשוט למצוא ארוחת בוקר שמקיימת את השילוש הקדוש: אוכל מצוין, מחיר שלא יכאיב לכיס ותצפית מושלמת לים. על אחד מהם בדרך כלל תצטרכו להתפשר, ואז איך תחושו כדוכסים אמיתיים? עד לא מזמן מלון החוף "נחשולים" היה סגור קולינרית בפני סועדים חיצוניים, אך בתום תקופת שיפוץ והשבחה הוחלט לפתוח את הארוחות בפני קהל גרגרן כדי שהבופה המפנק ורחב הידיים, המחיר המשתלם והנוף שנחלק לירוק של דשא וכחול של ים והפכו לנחלת הכלל. את הפיסט הגדול אפשר לקיים בחוץ וליהנות מבריזה נעימה, או לבחור בחלל הממוזג ולהשקיף ממנו לחוף השקט, אז גם תהיו קרובים יותר לבופה הכמעט אין סופי ותוכלו לקיים את מצוות חזור ונשנש (95 שקלים בלבד למבוגר ו-75 שקלים לילד).

Whatsapp Image 2019 08 13 At 1
ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות לאוהבי הבופה. ארוחת בוקר במלון נחשולים | צילום: יעל רייף

אל תפספסו: באגף הראשי תמצאו מבחר נאה של מנות חמות ופחמימתיות להפליא, בהן בורקסים מפתים תפוחי אדמה מוקרמים נוסח עדות קפולסקי (תודו שהתגעגעתם), פשטידה גבוהה ואוורירית, מקושקשת מסורתית וגם שני סוגי פסטה: פטוצ'יני צבעוני בפרמזן ורביולי סלק מצוין. הם כבר ישביעו אתכם עד הצהריים. לידם נמצא האגף הבריא ובו ירקות טריים ואפויים, סלטים צבעוניים, גרעינים פריכים לזריעה, ולא הרחק מהם צלחת אימתנית עם סלמון אפוי לדרגת ואוו, ממנו נוטלים חתיכות רכות ועסיסיות הישר לצלחת ומעשירים את הגוף באומגה 3.

בשולחן הבא תמצאו את עיר הדו קיום, בה מתגוררים זה לצד זה הרינג כבוש בשמן, רוסט סלמון, פלמידה מעושנת וגבינות רכות וקשות, כולל סנט מור, קממבר ורוקפור. בין לבין יש גם ריבות, ממרחים ממשפחת הטפנד-עגבניות מיובשות וחלקה המוקדשת ללחמים, לחמניות ושאר בצקים. אם ישאר לכם מקום לקצת מתוק, גם עוגות בחושות ושמרים בנמצא, אז אל דאגה. עם כל הכבוד למבחר האדיר הזה, גם את הטעם והביצוע צריך לציין לטובה כי הם באמת טובים ולא מרגישים פלסטיקים או תעשייתיים, עניין מועד לפורענות בחללי הסעדה גדולים. וכך, במחיר ממוצע של מסעדה טובה במרכז, תסדרו לעצמכם בופה שעונה מדויקות על ההגדרה "מפנק", ונוף שמרגיע את הנפש ומייצר אסקפיזם נפלא.

> ארוחות הבוקר במסעדת החוף של מלון נחשולים מוגשות בימים א'-ה' בין השעות 08:00-12:00 | יש הזמין מקום מראש

מלון נחשולים - חוף נחשולים

Whatsapp Image 2019 08 13 At 1
אגב פסטות מעורר קנאה. בופה ארוחת בוקר במלון נחשולים | צילום: יעל רייף

ארוחת הבוקר שכל גרגרן חייב לעצמו: בופה בוקר במלון דן קיסריה

אין הרבה מזננוני בוקר שיצליחו להתחרות בזה של דן קיסריה. לא משנה איפה תתיישבו - הנוף הירוק הנשקף מכל עבר ירכך ישירות את הלב העירוני, ומרגע שתקלטו את שפע האפשרויות הקולינריות הכמעט בלתי נגמרות, תבינו שהגעתם למקום שבו יושבים ואוכלים ואוכלים ואוכלים, עד ששמים לב ששעתיים חלפו מרגע שהתיישבתם בספוט והכרזתם "לא צריך להשתגע, רק נטעם".

1olngi
אל תפספסו את הנוף. ארוחת בוקר בדן קיסריה | צילום: באדיבות דן קיסריה

אל תפספסו: נתחיל ממזנון הגבינות. בכל בופה קונבנצינלי יש מבחר גבינות. בזה של דן יש קרוב ל-15 סוגים, כולל בוראטה. כן כן, אותה גבינה יוקרתית שתעלה לכם 28 שקלים ליחידה בכל מקום אחר. לצידה תמצאו בייבי מוצרלה, גבינות בוטיק רכות וקשות, בשלות ועבשות (מבחירה), צהובות, שמנתיות, מתובלות וגם גבינות עזים נהדרות. גם אגף הירקות מרשים מאוד: לצד ירקות שורש, ברוקולי צלוי, כרובית ושאר ירקות אנטיפסטי מוכרים, שוכנות תבניות מגרות של מיני גראטנים, כולל בטטה, כרובית ותפוח אדמה שמנתי וטעים ולצידו פטריות ממולאות בגבינות שלא היו מביישות מסעדה איטלקית.

אגף הסלטים מציע לצד כל הקלאסיקות גם הרכבים עילאיים ומתנשאים דוגמת סלט אנדיב וגבינה כחולה, סלט עגבניות איטלקי קלאסי עם מוצרלה ושום, סלטים ירוקים עם פירות, וגם המון ירקות, גרעינים ואגוזים להרכבת איזה סלט שרק רוצים. כל הטוב הזה ממשיך עם דגים כבושים ומעושנים, עמדת ביצים מרשימה, פנקייקס לילדים, המווווון סוגי מאפים מתוקים ומלוחים ועמדת פירות שאפשר רק לחלום עליה בבית. אם תעמיסו צלחת, תתפסו מקום טוב במרפסת ותשקיפו על המדשאות והעצים הירוקים שמקיפים מכל עבר - סיכוי טוב שתצליחו, ולו אף לרגע קט, לחוש עצמכם נופשים בעיירת נופש בשוויץ.

> ארוחות הבוקר במזנון הפלאטו במלון דן קיסריה מוגשת כל יום בין השעות 7:00-11:00 | מחיר למבוגר: 150 שקלים, מחיר לילד: 112.5 שקלים, יש הזמין מקום מראש

דן קיסריה - רוטשילד 1, קיסריה

אל תפספסו את הנוף. ארוחת בוקר בדן קיסריה | צילום: באדיבות דן קיסריה

הטירמיסו מושלם והפיצה גם: רוברטה וינצ'י

הספוט הטעים הזה אמנם לא נמצא ממש באזור זיכרון בואכה קיסריה אלא במרחק כמה דקות נסיעה, אבל כשתגיעו תגלו למה הטרחנו אתכם מלכתחילה. במסעדת השף הדי חדשה שפתח עידו פיינר בפרדס חנה כרכור, תמצאו אוכל איטלקי מהזן הלא קלישאתי והלא מתחנף. נכון שיש פנצנלה, ניוקי, ריזוטו וגם פסטות ופיצות, אבל כל אחת מהן מגיעה עם טוויסט מגניב ומפתיע שרק משביח את טעמה. קחו למשל את ברוסקטת החציל (44 שקלים), מנה פשוטה לכאורה שמורכבת מלחם קלוי ועליו חציל - אחד מייצרני האנטי הגדולים ביותר. ברוברטה היא עברה מהפך ונולדה מחדש כפרוסת לחם פריך קרום שנקלה עם תועפות חמאה, ועליו בשר חציל קלוי עם שום, עוד קצת (הרבה) חמאה, גילופי אבן יוגורט וקרם עגבניה ענוג (44 שקלים). לא נגזים אם נקבע חד משמעית שמדובר בביצוע שיגרום לכם להתאהב מחדש בחציל.

?????? ??????
תגרום לכם להתאהב בחציל מחדש. ברוסקטת חציל וחמאה ברוברטה וינצ'י | צילום: שני הלוי

גם באגף הפיצות יחווה החך שלכם ריגוש. זה יקרה ברגע הנגיסה בבצק הפריך שנשבר בפה בעוז ואז נרגע מידית על ידי המסקרפונה החמימה שמעטרת את הפיצה וחולקת כוסטרול עם המוצרלה הנמסה. את השילוב המנוגד-מבורך הזה תמצאו על פיצת הפטריות (62 שקלים), שמגיעה עם פטריות בשרניות, בזיליקום ומסקרפונה רכה וכנועה שנמסה על חלקים נבחרים מהביס עתיר המוצרלה. מתוך אגף הפסטות בחרו ללא התלבטות ב"לימונה" (56 שקלים), שילוב מרומם נפש בין פטוצ'יני עבה ובשרני, טרגון ריחני, חמאה, לימון, שום וקצת צ'ילי לקיק.

למרות שרוברטה היא מסעדת שף עם כל היצירתיות וההקפדה הביצועית שמתלוות לעניין, האווירה דווקא שכונתית בקטע נעים, המלצרים נינוחים והמחירים באמת אחלה ולא יגרמו לכם לוותר על דברים שמעניין אתכם לטעום מהתפריט. נסיים את שורת התשבוחות בהמלצת הבית: תעשו את עצמכם מתלבטים כמה שצריך, אבל אז לכו באמון עיוור על הטירמיסו של פיינר. הוא רך, ענוג, קטיפתי, דחוס בדיוק במידה הנכונה ובעיקר יגרום לכם לגרגר ולהתגרגר כחתולי מסקרפונה מדושנים.

רוברטה וינצ'י - אחוזה 43 , פרדס חנה-כרכור

לאכול כמו שועי העולם: מריפוסה

בראש המסעדה הקיסריינית הזאת עומדים שלושה שפים, והדבר ניכר לטובה בתפריט. לצד מנות דגיות עם אוריינטציה יפנית בכל הנוגע לתיבול ולחומרי הגלם, מבליחים שקדי עגל על הגריל ושיפודי מוסר עטופים בקדאיף שחיים זה לצד זה בדו קיום. ככה זה כשמאיר אלאלוף, חביב משה ויומי לוי - השפים שמאחורי המנות - משלבים כל אחד את תשוקותיו האישיות ויוצרים את הביחד המושלם. במסעדה הגדולה והאלגנטית שמשקיפה על מגרש גולף ירוק אינסופי, כמעט כל תאווה קולינרית תמצא מזור. הצמחונים יהנו מרביולי סלק ממולא בגבינת עיזים (52 שקלים) שמוגש לצד סלטון פלפלים קלויים, גבינה כחולה, קרם בטטה וקרוטונים, ואף יתעדו היטב לאינסטגרם את היופי הצבעוני הזה לפני הביס. חובבי הבשר ימצאו גם הם את מבוקשם באחד מסוגי הסטייקים שמכינים במקום, כולל מנה מופרזת ומתומחרת בהתאם של ניו יורק סטייק במשקל 550 גרם, עם תפוחי אדמה וקונפי שום (192 שקלים), אבל אם החיבה שלכם שוחה בים או מתהלכת על החוף, אתם עומדים ליהנות אפילו יותר.

???????
חובה לצלם לפני הביס. רביולי סלק במריפוסה | צילום: אודי מוצני

גם אגף הראשונות וגם העיקריות רוויים במנות דגיות עתירות מרכיבים, המחוזרת שבהן שזוכה לתשבוחות כבר מפתיחת המסעדה משלבת קוביות טונה אדומה שמסודרות ככיפה סימטרית בצלחת, ועליהן רוטב בוטנים פיקנטי, קרם חציל עדין וכדורי אורז פריכים שעושים קראנץ' נעים בכל ביס (62 שקלים). יחד איתה הגיעו למקצה התשבוחות גם נתחי לברק מטוגנים לפריכות המוגשים עם סלט פפאיה פיקנטי, למון גראס ובוטנים (62 שקלים), וריאציה ישראלית לסלט תאילנדי, מינוס החריפות חורכת החך. אפשר לפתוח שולחן עם ראשונות בלבד וכך לטעום מכל סגנונות המטבח, ואפשר ללכת על העיקריות, אז תפגשו מרכיבים כבדים יותר דוגמת בשר, דגים בקראסט משתנה, ריזוטו ולא מעט צירים וחמאה. ביום שבו השמש לא קופחת, חובה לשבת במרפסת או לפחות בסמיכות לה, לראות את שועי האזור מכים בכדורי גולף בריכוז זני ולהרגיש הכי חו"ל במרחק שעת נסיעה מהמרכז.

מריפוסה - מגרש הגולף, קיסריה