הבוריק המתפצח ובראנץ' הדוכסים מול הים: מסעדות מומלצות בנתניה

פיצה חצי מטוגנת שחובה לטעום פעם בחיים, בראנץ' מפואר באווירה אירופאית ומסעדה טריפוליטאית עם תבשיל מנגולד אלוהי. קבלו את המסעדות ובתי האוכל הכי טובים בנתניה, בלי אף מילה עם הרביירה הצרפתית

Burik.jpg123
שילוב פחמימתי מושלם. בוריקה בלחמנייה בארוחת בוקר במלון דיוויד טאוור | צילום: יעל רייף

הבראנץ' האסקפיסטי מול הים: בופה בוקר במלון DAVID TOWER


לא חייבים להשתכן במלון יוקרה כדי להרגיש כדוכסים. אפשר פשוט לאכול בו. ארוחות הבוקר מול הים המתקיימות במלון היוקרה החדש דייוויד טאוור הן סודם השמור של הגרגרנים. עובדה - רוב שוהי החלל הבוטיקי הם צרפתים מבטן, והשפה העברית בקושי נשמעת ברקע, גם לא על ידי המלצרים. גם העיצוב וגם אופי מלון הספא האורבני שואבים השראה מסיפור אהבתם של המושל העותמני דָאוּד פָאשָה ובחירת ליבו, כך שבכל פינה אפשר למצוא חפץ, תמונה או כלי יפה שמספר את סיפור האהבה של השניים. הוסיפו לזה את הים הנשקף מכל זווית ואת הקו הקולינרי הצרפתי השולט - והרי לכם בוקר של אסקפיזם משגרת החיים.

12312312.jpg023
הזדמנות נהדרת לחוות את יצירתיות השפים. מאפה בצק עלים במלון דיוויד טאוור | צילום: יח''צ

בניגוד שובב לרומנטיקה המפוארת שמורגשת מכל עבר, ארוחת הבוקר (119 שקלים לסועד) היא בסגנון פרי סטייל משמח. נכון שבבופה כמו בבופה תמצאו המון סוגי סלטים (כולל קטניות ודגנים), גבינות בוטיק קשות ורכות, דגים כבושים, לחמי מחמצת, אנטי פסטי, ביצים ומנות חמות דוגמת פשטידות, פסטה ותפוחי אדמה בשמנת, אבל בנוסף להם מכינים הטבחים דוברי הצרפתית שמלהטטים במטבח החצי פתוח כל מה שעולה על רוחם באותה עת. כך למשל תוכלו לשים את היד על מאפה בצק עלים במילוי חצילים, גביות וביצה נוסח סביח, פנקייקים ברטבים שונים, מחבתות אישיות ובתוכן שקשוקה, והברקת המקום בהשראת העיר בה הוא שוכן - בוריק אמיתי שמוכן על המקום מול עיני הסועד, מתמלא במה שרק רוצים, ומשם קופץ ללחמניית שומשום חמאתית ואוורירית. אחרי ציד הפחמימות והחלבונים מומלץ לעבור למרפסת המקורה שתקרב אתכם לים, ובדרך לעבור בבר המלון, שם תמצאו שורת קנקני מיצי פירות, עוגות ועוגיות, כולל קרואסון צרפתי כי אי אפשר בלי, וגם מכונת קפה עם מגוון קפסולות לבחירה להשלמת אפקט הדוכסים המתפנקים.

מלון DAVID TOWER - המלך דוד 8, נתניה | ארוחת הבוקר מוגשת באמצע השבוע בין השעות 07:00-10:30 ובסופי שבוע בין השעות 07:00-11:00. המלון כשר

David Tower
אסקפיזם טעים מול הים. מלון דיוויד טאוור | צילום: מאירה רז

האיטלקית הנוסטלגית שחובה להכיר: קזה מיה


בכל עיר יש את הפיצריה הנוסטלגית האייקונית שתושבי העיר לא רק שומרים לה אמונים, אלא גם נשבעים בחייהם שהיא הכי טעימה בארץ, באחריות מלאה! קזה מיה היא מסעדה איטלקית ופיצריה בשיטת טייק אווי, שחוגגת השנה 40 אביבים, מה שאומר שהמונח "טעם של פעם" הוא חלק מהאג'נדה הקולינרית השולטת. כך גם העיצוב שכמו קפא בזמן, השירות והתפריט, בו תמצאו מנות ממשפחת המוקרמים, סלטי פסטה, אגף פסטות מרשים עם חומרי גלם כשרים יותר ופחות, וגאוות המקום: ה-פיצות המפורסמות.

Pizzaaa
בין מטוגנת לאפויה, וזה נפלא! פיצה קזה מיה בנתניה | צילום: יעל רייף

למרות שמדובר במסעדה איטלקית, לפיצה האייקונית אין שום קשר לנאפולי או רומא. למעשה, מדובר בזן הסופגנייתי התפוח בעל הבצק העבה, שחלקו נאפה וחלקו מטוגן בתוך תבנית. זאת של קזה מיה גם מגיעה עם גבינה שחולשת על מלוא הקוטר, כולל השוליים השמנמנים. היא שמנמנה, גבוהה ומזכירה בצורתה את פיצה האט, אבל הטעם והמרקם שונים להפליא: הבצק מעט שומני, מאוד אוורירי וקריספי בחלקו התחתון, הררי הגבינה נמסים על כל שטח הפיצה, והתוספות - משינקן ועד אנשובי - מחמיאות מאוד למרקם הבצקי שסופג הכל (32-66 שקלים, תלוי בגודל ובתוספות). אם מצליחים לנתק את הראש מההקשר האיטלקי, מגלים פיצה משגעת שעלולה לגרום להתקף געגוע קשה כבר מרגע סיום הקרטון.

קזה מיה - הרצל 10, נתניה

האיסיתית המצוינת שמחזירה את האמון במטבח המוקפצים: נישי


לא פשוט למצוא מסעדה שוברת שגרה בנתניה. כזאת שהתפריט בה אשכרה מעניין, יצירתי ושובר מוסכמות כשרות, שהמטבח שלה לא מפחד מקצת תעוזה, ולא פחות חשוב - שמרגישים בה קצת חו"ל מבחינה עיצובית, בלי טיפת פלצנות או מאמץ. "נישי" האסייתית שנפתחה לפני שנה וקצת מול חופי נתניה היא אחות קטנה ל"פו" הוותיקה מתל אביב, "קיסו" מקריית אונו ו"נוצ'" מרמת השרון. למרות שדובר בפרק זמן מזערי בחיי מסעדה, המקום הענק כבר הספיק להפוך למוסד קולינרי ועל כן מפוצץ בכל ימות השבוע - לא משנה אם תבחרו לשבת על הבר, סביב השולחנות בחלל הפנימי או במרפסת המקורה. בהתאם לקו הרשתי, התפריט אסייתי עם מנות מהמטבח היפני, הסיני, התאילנדי וכמה הפצעות הודיות, אך בשונה מאחיותיה הגדולות, נישי מתפקדת כבר קוקטיילים מגניב עם אווירה בילויית שמרימה לסועדים לאורך כל הערב מבלי לפגוע או להעיק על חוש השמיעה.

Nishi Ben Yuster
גם את הכיסונים מכינים במקום. דמפלינג במסעדת נישי | צילום: בן יוסטר

מספיק להציץ למטבח החצי-פתוח שנראה כאילו הוא מפתקד על מנת ספיד הגונה, בשביל להבין כמה המכונה משומנת ורגילה להאכיל מאות סועדים בו זמנית: את הגיוזה המצוינת (46-48 שקלים, תלוי במילוי) מכינים במקום עד לרמת הקיפול הקפדני ביותר, לסושי (40-54 שקלים) מוקדש מיקום אסטרטגי במטבח, לחמניות הבאן (44-48 שקלים) ממולאות בעודן מעלות אדים, ומנות הווק (60-64 שקלים) מחזירות את האמון בתיבול מדויק נטול מתקפת טריאקי. נכון שמוקפצים, באנים, סושי וכיסונים תטעמו גם במסעדות אחרות, אבל אנחנו יכולים להבטיח לכם בלב שלם ובבטן מרוצה, שבנישי הן באמת באמת מצוינות. ואם לא אנחנו, יעיד על כך הקושי להזמין מקום.

נישי - שדרות עובד בן עמי 113, נתניה

הטריפוליטאית הוותיקה עם קוסקוס העננים: פינוקי האוכל של כרמל


אם לא שמים לב או שואלים את הרוכלים הצמודים, קל מאוד לפספס את מסעדת הפועלים השווה ביותר בשוק נתניה. היא לא גדולה ולא בולטת, אבל ברגע שהעין קולטת את הררי הקוסקוס האוורירי שמעטרים את השולחנות, מבינים שנמצאים במקום הנכון. ב"פינוקי האוכל של כרמל" מבשלים אוכל טריפוליטאי מסורתי (50-70 שקלים למנה גדולה מאוד) דוגמת מפרום, ממולאים, דגים חריפים, כמונייה, תבשיל שעועית עם בשר, ומנת הדגל של המקום "לוביה בסלק" (המוכרת גם בשם טבחה או פקיילה), תבשיל על בסיס מנגולד מצומם, שעועית לבנה ובשר בבישול ארוך. זה נשמע אולי בנאלי, אבל תהליך צמצום המנגולד בשמן מפיק רוטב שחרחר בעל טעם עמוק ומשכר, פותח צ'אקרות ממש. אם תנסו להכין עצמונית בבית, תיפרדו לשלום מ-4 שעות לפחות, וזה עוד לפני שטיפת הכלים במטבח.

Tbecha
חובה להכיר, ובהקדם. תבשיל לוביה בסלק בפינוקי האוכל של כרמל | צילום: יעל רייף

כל אחד מהתבשילים מוגש עם לחם לבן לטבילה, 2 ממרחים משתנים ותלולית קוסקוס עבודת יד, שהוא סוג של ענן אכיל שחובה לחוות. כיאה למסעדת פועלים אותנטית, התפריט לא כתוב בשום מקום. את המנות שמבשלים כל יום מכירים המלצרים על בוריין ומסבירים בסבלנות גם ללקוחות שמגיעים מעדות אחרות במה בדיוק מדובר. כך למשל תוכלו להתוודע לקיבה ממולאת, להכיר מקרוב טירשי אמיתי שומי וחרפרף וללגום בסוף הארוחה את הקינוח הרשמי של המקום: תה מתוק-מתוק ובתוכו בוטנים שסופגים את הטעם ומתנפחים לכדי ממתק מאולתר.

פינוקי האוכל של כרמל - דרך היהלום 5, שוק נתניה

Teahpg
סיום מושלם לארוחה. תה בוטנים בפינוקי האוכל של כרמל | צילום: יעל רייף

הביס הכי קריספי: הבוריקה של הרצל


הבוריקה של הרצל היא מוסד קולינרי ותיק ומוכר בשוק נתניה. לראייה, לא סתם נוהרים אליו מכל הארץ, ואם לא כדי ליהנות מעלה בוריק פציח שטומן בתוכו חלמון נוזלי, אז כדי לרכוש את עלי הבצק הדקיקים שמכינה אחות המשפחה בעבודת יד ולמלא בבית בכל מה שאוהבים. ההבדל המהותי בין הבוריקה של הרצל (10-14 שקלים) לבוריקות אחרות שתטעמו, הוא דקיקותו של הבצק השקוף כמעט, שמייצר ביס כל כך פריך שרצוי להיעזר בשואב אבק בשביל לאסוף את הפירורים שיתפזרו על הבגדים אחריו.

Whatsapp Image 2019 08 09 At 1
מצדיק אפילו את הכוויה בפה. הבוריקה של הרצל | צילום: יעל רייף

בעת ההזמנה מחמם אלי הבעלים (אחיו של הרצל ז"ל, שעל שמו נקרא הדוכן) כלי אמייל גדול ובתוכו שמן. כשהשמן מגיעה לטמפרטורה האידיאלית תופס אלי עלה בוריק דקיק, שופך לתוכו בזריזות ידיים ביצה ותפוח אדמה מתובל בפטרוזיליה, ובזריזות ידיים של אמן משיט לתוך השמן הלוהט. 2 דקות אחר כך יוצאת מתוך השמן סירת בצק פריכה מנשוא, עם מינון מדויק של תבשיל תפודים חם וביצה רכה אך יציבה שהופכת עם התפוצצות המרקמים לרוטב סמיך שנוזל על הכל. שתי סכנות טמונות בטקס המהנה הזה: כוויה שתגרם כתוצאה מחוסר היכולת להתאפק דקותיים עד שהבוריקה תגיע לטמפרטורה אכילה, ואם לא היא, כוויה בלשון רק כי ביקשתם מאלי לשים חריף ולא בדקתם לפני זה כמה אתם עמידים.

הבוריקה של הרצל - השוהם 13, נתניה