יפות ונכונות: עוגות הדבש הכי טובות לראש השנה 2019

עוגת תבלינים שוודית שטורפת את חוקי עוגות הדבש, בסבוסה נוטפת עסיסיות, עוגה רוסית ג'ינג'ית ובריוש שמחביא בתוכו את השילוב המושחת מכל. כדי שלא תבזבזו כסף וקלוריות מיותרות, קבלו את עוגות הדבש הכי טובות לראש השנה 2019

. .jpg11111
עוגות ראש השנה בקונדיטורית ביסקוטי | צילום: בועז לביא

מושלמת מכל הבחינות: עוגת דבש וריקוטה של ביסקוטי


גם מי שלא חסיד אדוק של עוגות דבש עלול להתאהב קשות במתוקה הזאת. למרות המראה הצנוע והתיאור הפשוט, עוגת הדבש-ריקוטה של ביסקוטי כל כך מפתה אחרי ביס ראשון, שראם היינו אייל שני היינו מכנים אותה "התפוח האסור בגן העדן של עוגות הדבש", סתם כי בא לנו להגזים. המרקם עסיסי, לח ונעים, ובמקום טעם הדבש הקלאסי מרגיש החך בתיבול נעים ומרומז, כזה שמזכיר מעט עוגת גזר, מינוס ההגזמה הקינמונית. את הפס המתוק חוצה גבינת ריקוטה צוננת, נעימה ולא ממש מתוקה, שמצננת את המתיקות סביבה ויוצרת משחק מרקמים מהנה בפה. לבסוף נציין גם את הגובה האידיאלי - גם אלגנטי להגשה וגם לא חונק. זהירות! עוד מילה אחת ואנחנו מציעים לה נישואים.

עוגת דבש וריקוטה -44 שקלים לתבנית אינגליש קייק

ביסקוטי - הירקון 67 א.ת. בני ברק | העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה

. .jpg111
עוגת דבש וריקוטה של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

עונג פחמימתי מתוק מדבש: בומבריוש של דלאל


פייר, עד עכשיו לא הצלחנו להירגע מפצצת הפחמימות הדבשית שנחתה אצלנו בבטן. השם "בומבריוש" הוא תיאור מדויק של החוויה החושית שעוברים עת פוגשים את המתוקה הזאת. דמיינו לעצמכם חלה בריושית שמנמנה, ענוגה ועתירת טעמי חמאה, ובתוכה פרוסות עבות של תפוחי עץ רכים מצופים בקרמל עדין. לא כאן מסתיים העונג. לכל הקלוריות הללו מצטרפת שכבה עבה של קרם שקדים וקרם פטיסייר אפוי שמרטיב את הכל במתיקות מתונה. אחרי שבצענו ומילאנו את פינו באלפי קלוריות של אושר, נשבענו אמונים להליכון הקרוב לאזור מגורנו לנצח נצחים.

בובמריוש - 54/72 שקלים בהתאם לגודל

קונדיטורית דלאל - כל ישראל חברים 7, נווה צדק תל אביב

Processed With Vsco With A6 Preset
בומבריוש של דלאל | צילום: בן דיאמנט

נסיכת העוגות: עוגת כתר תפוחים של MIMI


היא כל כך יפה ועדינה, שקצת קשה להאמין שהיא לא נסיכה, אבל כשסוף סוף מכירים אותה מגלים צד שובב וכיפי. עוגת כתר התפוחים של MIMI היא נסיכה של מרקמים: התחתית עשויה מבצק שקדים גרגרי ונעים, ובתוכו ובצדדים מסתתרים תפוחים מקורמלים נוטפי עסיס. את הכל מכסה קרם פטיסרייר ומעליו שנטילי וניל מאוורר וענני במרקמו, כשאת כל ההרמוניה החגיגית שוברים שקדים מקורמלים שנותנים קראנץ' אדיר. אם היא לא הייתה טיפה יותר מדי מתוקה, היינו כותבים לה שירי אהבה.

עוגת כתר תפוחים - 126 שקלים

MIMI - ז'בוטינסקי 2, הוד השרון | דרך המוביל 3, כפר סבא

Whatsapp Image 2019 09 10 At 1
עוגת כתר תפוחים של קונדיטורית מימי | צילום: דניאל לילה

הערמומית: עוגת דבש שוודית של פיקה


בדיוק כשחשבנו שעוגת דבש בסיסית לעולם לא תצליח להפתיע אותנו, הגיע השוודית הערמומית הזאת ופתה לנו צ'אקרה של אמונה. בצק הדבש הבסיסי חבר לקרם שקדים שיצר אווריריות נפלאה וטעם אגוזי עמוק. עוד הצטרפו לעסק: תבליני חג מולד מסורתיים דוגמת הל, ציפורן ואגוז מוסקט, יחד עם קינמון שהוסף במשורה ויצר את אותו קסם מבושם מאוזן ועדין. בין לבין שובצו שברי שקדים פריכים, והתוצאה הילכה קסם בקרב 100% מהטועמים.

עוגת דבש שוודית - 45 שקלים לאינגליש קייק

פיקה - התעשייה 6, תל אביב | דיזנגוף 267, תל אביב

Whatsapp Image 2019 09 11 At 1
עוגת דבש שוודית של פיקה | צילום: מייקל רוטשילד

החיבור המושלם בין ראש השנה לשבועות: מוס תפוחים, וניל וקרמל של ג'ייקובס


מודים, לחלק מהטועמים היה קשה עם הרעיון שזו עוגת ראש השנה כי לא הייתה נוכחות מורגשת של דבש. מצד שני - לאף אחד מהמקטרים לא הייתה מילה אחת שאינה מעולמות התענוג. כפית אחת ממוס התפוחים הענוג עם בסיס השטרוייזל וקרם הגבינה נתן את התחושה שכל הטוב שבחג שבועות פגש את כל הטוב שבראש השנה, מינוס הדבש שפעמים רבות לוקח את הכל לכיוון מתוק מדי. התפוחים היו נהדרים והשתלבו מעולה עם ספוג הקקאו, והציפוי הקרמלי סגר את הכל בצורה מושלמת. אחרי טקס ההאבסה סיכמו הטועמים ואמרו: עוגה שכל ביס ממנה מלא בטעמים מדויקים ובמרקמים מענגים.

מוס תפוחים וניל וקרמל של ג'ייקובס - 129 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס"מ

ג'ייקובס - איתן 1 קריית אונו |החרושת 19 רמת השרון

3o
מוס תפוחים, וניל וקרמל של ג'ייקובס | צילום: נטע ליבנה

הקראק של העוגות: טארט תפוחים פלורנטין של טאטי


מכירים את העוגות האלה שאתם ממש מנסים להרחיק מעצמכם אבל הן נדבקות בכל הכוח לכפית ואז לפה שלכם בניגוד לרצונכם? כזאת היא בדיוק מלכודת הדבש, השקדים והתפוחים של טאטי. השכבה התחתונה מורכבת מתחתית שורט ברד, עליה שכבה עבה של תפוחים מקורמלים בדבש, שחלקם נמסים יוצרים עסיס משגע, ואת כל הטוב הזה חותמת מעטפת עבה של שקדים פריכים בדבש. כך אוכלים: שוברים את השכבה הפריכה, מגיעים ללב התפוחים המקורמלים ולכו תנסו לעצור את עצמכם משם.

טארט תפוחים פלורנטין בקוטר 20 ס"מ - 96 שקלים

טאטי - דרך השלום 53 גבעתיים | טאטי לופט - אברהם גירון 3 א.ת. יהוד

Abaxgz
טארט תפוחים פלורנטין של טאטי בייקרי | צילום: דניאל לילה

אלגנטית מבפנים ומבחוץ: דולצ'ה מוס דבש של מיקי שמו


היא מרשימה, מגיעה בכמה שכבות של קרם ודפי שוקולד דקיקים בטעם קרמל, כשבאמצע ניצביםשני גלילי מוס דבש במרקם יציב ומדויק עם מתיקות עדינה וניחוח מגרה של דבש. מתחת לכל הקונסטרוקציה ממתינה שכבה פריכה של בצק עם נוכחות מרשימה של אגוזי לוז ועוד דף שוקולד קרמל למקרה שהפה של נהנה מספיק. ביס מכל הטוב הזה ואתם ברקיע השביעי, מנסים עדיין לנתח את ים המרקמים שיש לכם בפה ומתעלפים מהיופי הנלווה.

דולצ'ה מוס - 69 שקלים לתבנית לפס

מיקי שמו - סניפים ברחבי הארץ

295451.jpgmiki
דולצ'ה מוס דבש של מיקי שמו | צילום: דניאל לילה

תחושה חמימה בכל ביס: גאלט תפוחים (פאי תפוחים פתוח) של בוטיק סנטרל


בצק עבה ושזוף בדיוק במידה הנכונה, גבישי סוכר שמוסיפים מתיקות קרמלית ומינון מדויק של קינמון מרכיבים את מנעד הטעמים והמרקמים של פאי התפוחים הפתוח (גאלט). למרות נטייתו של הבצק להתפורר ואולי אפילו בזכותה, כיף ממש להעמיס את כך מרכיבי הפאי על כף ולנייד ישירות לפה. העסיסיות מורגשת בכל ביס, וכך גם סירות התפוחים הבשרניים. שני דברים בכל זאת היינו משפרים: חיתוך דק יותר של התפוחים היה משפר את המרקם, וכן - עבור 120 שקלים היינו מצפים לגודל נדיב יותר שיספיק ליותר מ-6-7 מנשנשים.

פאי תפוחי עץ וקינמון עם בצק חמאה פריך פתוח - 120 שקלים

בוטיק סנטרל - סניפים ברחבי הארץ

Cakehh
בתק חמתי ומענג. גאלט תפוחים של בוטיק סנטרל | צילום: טל סיוון ציפורין

יפים ונכונים: מאפינס תפוח בדבש של קייטרינג מונייר


לא פשוט היה לנתץ בכפית את היצירות היפות ששכנו במגש האירוח של קייטרינג "מונייר". הכל היה כל כך יפה וקוקטי, שחבל היה להרוס. בסוף הצלחנו, ומתוך מרבד נאה של קינוחי "פינגר" שמתאימים לראש השנה, הכי אהבנו את מאפינס התפוח בדבש, שהגיע במרקם אוורירי וקליל, עסיסיות מצטיינת וטעם מאוזן ומדויק של תפוחים מתוקים ורמזי דבש מתובלים. פה ושם נתקל הפה באגוזי מלך פריכים והתוצאה הזכירה עוגה טובה של אמא, ששודרגה למחוזות הגורמה.

מאפינס תפוח בדבש - 123 שקלים ל-15 יחידות, 221 שקלים ל-30 יחידות

מונייר - הזמנות באתר הקייטרינג

1
מאפינס תפוח בדבש של מונייר | צילום: דניאל לילה

מרווה תשוקות פחמימתיות: בבקה דבש ואגוזים של רולדין


השנה היו עוגות החג של רולדין יפות במיוחד, אבל דווקא הפשוטה למראה שבתה את בלוטות הטעם שלנו וחוסלה במהירות מדאיגה. בבקה דבש ואגוזים שהגיעה תפוחה, חמימה וריחנית גרמה לכולם להתקבץ סביבה ולבצוע חתיכות עם היד, ממש כמו חיות. גם נהמות ההנאה נשמעו מעט חיתיות, וזאת בזכות שילוב מושלם בין בצק שמרים חמאתי אלסטי ורך, מילוי נדיב של דבש והמון אגוזים, וכמה צימוקים רכים וענוגים שהתחבאו בין השכבות. 10 דקות מרגע הפתיחה נותרה התבנית ריקה ונקייה, מה שמעיד על קונצנזוס רבתי.

בבקה דבש ואגוזים - בצק קראנץ במילוי אגוזים, דבש וצימוקים - 60 שקלים לתבנית בקוט ס"מ

רולדין - סניפים ברחבי הארץ

Mpotay
בבקשה דבש ואגוזים של רולדין | צילום: ארז בן שחר

ההיפסטרית של עוגות הדבש: ריז'יק של בייקרי


עוגת השכבות הרוסית של בייקרי היא יצור חריג באוכלוסיית עוגות הדבש. שכבות עוגת הטורט מהן עשויה היצירה היפה עשויות מבצק דובשני קרמלי ומאופיינות בטעם דבשי נעים וחמצמץ - תוצאה של שימוש בחומץ בהכנת הבצק, ומכאן גם הטעם המיוחד של העוגה המסורתית. כל שכבה מופרדת על ידי קצפת ושמנת חמוצה שמאזנת את מתיקות הדבש, והתוצאה היא ביס מרענן ומקורי, בחיזוק מרקם עסיסי ומתיקות נעימה של דבש ברקע.

ריז'יק - 82 שקלים

בייקרי - סניפים ברחבי תל אביב

80469 2
ריז'יק של בייקרי | צילום: עידית בן עוליאל

הנוסטלגית: רולדת דבש ותאנים של לחם יין


רולדה היא קינוח נוסטלגי - ולא משנה באיזה בית גדלתם וחונכתם לאהבת המתוק. זאת של לחם יין לא רק יפה, אלא גם מנעימה את התקף הנוסטלגיה באמצעות בצק ספוג אוורירי ולח במידה, שבתוכו קרם פטיסייר ונילי עם רמזי דבש נעים. אחרי הגלגול נעטפת כל המתיקות הזאת בפרוסות תאנים דקות, ועליהן שכבה ג'לי דקה שתורמת מתיקות ושוברת את המרקם המוכר. הטענה היחידה כלפי כל הטוב הזה היא היעדר תיבול מעניין, דבר שקצת משטיח את טעמה של העוגה.

רולדת דבש ותאנים -  98 שקלים

לחם יין - דרך החורש 4, יהוד

123654
רולדת תאנים ודבש של לחם יין | צילום: איתיאל ציון

ענוגה מדבש: עוגת סטיקי טופי פודינג של נורדיניו


לפני הביקורת, רגע של סידור הדעת: יש מתיקות יתר ויש מתיקות קרמלית. זאת של היתר חונקת את הגרון, הקרמלית, לעומת זאת, ממלאת את הפה בעונג מתוק עם מלא רבדים ועומק, מבלי להעיק על בלוטות הטעם ולפתח סלידה אחרי הביס הראשון. המתיקות הקרמלית של העוגה הכה רכה, ענוגה ונימוחה של נורדיניו היא דבר ממכר. מתיקות התמרים העדינה-אך-עמוקה גורמת לבלוטות הטעם לקפץ בשמחה, ואז מגיע המרקם הרך והמתמסר, משהו בין טופי לבצק רטוב, שמתחשק לרגע לצבוט עם האצבע עד שמגלים שזה לא מנומס. אם אתם מחפשים מפלט מעוגת הדבש המסורתית מבלי לוותר על אותו עונג מתוק שעוטף את הפה - הסטיקי טופי פודינג הוא השידוך המושלם בשבילכם.

סטיקי טופי פודינג - 51 שקלים לתבנית אינגליש קייק

נורדיניו - נחלת בנימין 27, תל אביב

היצירתית: בסבסות דבש ותפוחים של קפולסקי


"סוף כל סוף חידוש מרקמי", כך חשבנו לעצמנו עת נגסנו בעוגת הבסבוסה היפה הזאת. שכבת הבסיס עשויה כמיטב המסורת הבסבוסאית מסולת עבה שעושה נעים בפה וספוגה בסירופ מתובל. מעליה שכבה עבה של תפוחים מקורמלים נוטפי עסיס ודבש, ולבסוף כתר מסקרפונה ונילי טעים ועדין. אם היא לא הייתה מתוקה יתר על המידה גם עבור אוהבי המתוק, היינו מכריזים עליה "מצטיינת מבחן הטעימה".

בסבוסה דבש - 130 שקלים

קפולסקי - שדרות ביאליק 40, רמת השרון

עוגת בסבוסת דבש של קפולסקי | צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון