כמו בבורגראנץ': קינוח גאוני מדפי אורז שיזכיר לכם את הילדות

מי אמר שקינוח חייב להיות משמין? 5 מרכיבים שיש בכל בית, 10 דקות הכנה וריח נוסטלגי שיזכיר לכם את הילדות. תפופאי מדפי אורז הוא כנראה הקינוח הכי קל וגאוני שתכינו השנה. מוכנים להתמכר?

Shutterstock 000
קריספי מבחוץ ונוטף עסיס מבפנים. תפופאי דפי אורז | צילום: שאטרסטוק

אחרי טירוף הבורקס מדפי אורז, המלאווח, הפיצה ואפילו המופלטה, הגיע תור המצרך הכי פופולרי במטבח לככב גם כן בעולם הקינוחים. אם דף אורז אפוי מתנהג כל כך יפה כמעטפת פריכה, למה לא להוציא אותו מאזור הנוחות ולהפוך אותו לתפופאי משגע, פציח מבחוץ ונוטף עסיסיות מבפנים? והשוס: הוא דיאטטי, עשוי מ-5 מצרכים, נטול גלוטן ואפשר בקלות להוסיף לו שלל פינוקים דוגמת חמאה וצימוקים ולהגיש אותו לצד תלולית שמנת חמוצה. מוכנים?

>> בורקס דפי אורז: הגרסה שתמיד מצליחה

תפופאי מדפי אורז


מצרכים

(ל-12-14 רולים)

1 חבילת דפי אורז

4-5 תפוחים מזן גרני סמית

1/3 כוס סוכר חום

1 כפית קינמון

2 כפות שמן חמניות או קנולה

Apple Pie
כמו שטרודל תפוחים בגרסתו הדקיקה. תפופאי דפי אורז | צילום: שאטרסטוק

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-190 מעלות.
  2. קולפים את התפוחים וחותכים לקוביות קטנות בגודל 1 ס"מ. מעבירים לקערה, מוסיפים את הסוכר החום ומעסים באמצעות האצבעות עד שהסוכר נמס ונטמע בתפוחים. מוסיפים קינמון ומערבבים בעדינות מבלי לשבור את קוביות התפוחים.
  3. ממלאים קערה במים בטמפררטורת החדר וטובלים דף אורז רק עד שהוא מתחיל להתרכך (אחרי הוצאתו מהמים הוא ימשיך להתרכך). מניחים על משטח עבודה וחוזרים על הפעולה עם דף נוסף.
  4. מניחים את הדף השני על דף האורז הראשון ומתחילים למלא ולגלגל: מניחים 2 כפיות מתערובת התפוחים, הסוכר והקינמון בצד התחתון של הדף, מקפלים את שולי הדף על המילוי, ואז, בדיוק כמו אגרול או ספרינג רול, מקפלים פנימה את שני הצדדים (שמאל וימין) וחוזרים לגלגל את שולי הדף מלמטה עד למעלה עד שמתקבל סיגר יפה ויציב.
  5. מניחים את דפי האורז המגולגלים על תבנית עם נייר אפייה משומן כשהפתח כלפי מטה למניעת פתיחה. משמנים קלות באמצעות מברשת ואופים במשך 20-25 דקות. במהלך האפייה הופכים את גלילי דפי האורז כמה פעמים. התפופואי מוכן כשדפי האורז פריכים למגע ומעט זהובים. לפני ההגשה מומלץ לבזוק מעט אבקת סוכר.

>> נשארו לכם דפים? 11 מנות מעולות מדפי אורז