קוקטייל סאוור

מירה איתן תלמד אתכם איך להכין את הקוקטייל האולטימטיבי לקיץ<BR>

ב- 1779, בטסי פלאנגן, אלמנתו של קצין מהפכן וברמנית בטברנה ניו יורקית, מקשטת משקה שערבבה בכוס, עם נוצת תרנגול שנגנבה מתרנגולו האהוב של שכן נאמן למשטר. חבורת חיילים צרפתיים שותים את המשקה ומרימים את כוסותיהם לכבוד בטסי תוך כדי ברכה "Vive le cock – tail ". זהו אחד מתוך הרבה סיפורים המתארים את המצאת השם קוקטייל. ב- 1806 מפורסמים לראשונה מרכיבי קוקטייל בעיתון ניו-יורקי. הקוקטייל מתואר שם כמשקה ממריץ ומגרה המורכב ממנת אלכוהול מכל סוג שהוא, סוכר, מים ומרירים. רק ב- 1860 יוצא ספר הקוקטיילים הראשון ובו מתכונים של משקאות מעורבבים. מחבר הספר ג'רי תומס "הפרופסור" כמו שכינוהו, נוסע בעולם כולו עם סט כוסות ערבוב מכסף ומדגים בכל מקום את הקוקטיילים שלו. ב- 1882 יוצא ספר ובו לומדים הברמנים לראשונה על הכלי החדש, השייקר המודרני הראשון

קוקטיילים מהם? שילוב של מספר מרכיבים כמו אלכוהול, מיצים, תבלינים ועוד ליצירת משקה אחד.

סוגי קוקטיילים: ערבוב – מזיגת המשקאות לכוס ערבוב המכילה קרח בעזרת כפית ארוכה – מידת מהילה נמוכה וקירור מתון (רצוי לקרר את הכוס מראש).

ניעור – מזיגת המרכיבים לתוך שייקר עם קרח וניעור – הערבוב טוב ויעיל, מידת המהילה גדולה יותר והקירור אינטנסיבי.

מזיגה ישירה – מזיגת המרכיבים ישירות לכוס ההגשה, בד"כ בליווי קרח. מגישים עם סטירר (בוחשן).

ערבול – מזיגת המרכיבים למערבל (בלנדר) עם הקרח – מידת המהילה הגדולה ביותר במים ואפשרות להכין קוקטייל במגוון מרקמים (תלוי בכמות הקרח).

מזיגה בשכבות – מזיגת המשקאות (בד"כ לשוט) זה מעל זה בעזרת כפית, לפי משקל סגולי.

קישוטים : יצירת כתר – הרטבת שולי הכוס וטבילתה בסוכר, מלח או כל אבקה או צבע אחר ליצירת שכבת ציפוי על שפת הכוס.

קישוט יצירתי בפירות, החל מוודג' (פלח מפרי – לימון ועוד) וכלה ביצירות שונות.
סדר ההכנה: בחירת הכוס. הכנת הקישוט. הוספת הקרח. מזיגת המרכיבים. ערבוב/ניעור/ערבול. הרכבת הקישוט. הגשה.

קוקטיילי סאוור –
הקוקטיילים האולטימטיביים ללילות הקיץ. קוקטיילי סאוור ניתן להכין כמעט מכל משקה אפשרי שהוא (אולי פרט לאייריש קרים, נחשו מה יוצא משמנת ומיץ לימון המעורבבים יחדיו?!).
המרכיבים: לשייקר עם קרח נמזוג 2 מנות של כל משקה שאתם אוהבים, וודקה, ויסקי, ליקר מסויים וכדו' (זכרו, מנת קוקטייל הינה 40 מ"ל) ומנה ממיץ הלימון המסוכר, ננער אותם בשייקר היטב, עד שיהיו קצפיים ונמזוג לכוס נמוכה. נסו משקאות שונים כמו אמרטו (ליקר שקדים), בנדקטין (ליקר קוניאק ועשבי תיבול ומרפא) ועוד, התוצאות תהיינה מפתיעות ומרעננות.

מגישת הסדרה היא מירה איתן, מדריכה ב"זמן אמיתי" וכתבת אלכוהול במגזין "יין וגורמה" וב"מעריב".