מי נתן להם אינטרנט

ההורים של שירה גל למדו לשלוח SMS, להתקין פיירפוקס ולהפעיל מצלמת רשת. מדאיג, לא?

אני לא יודעת כמה אנשים עומדים להזדהות עם השורה הבאה, אבל אמא שלי יודעת להשתמש ב- SMSים. היום קיבלתי ממנה הודעה בזו הלשון : "מה נשמע איתך תעני לי במל". (מל, כמו שועית).

אני לא יודעת מי אחראי לעניין הזה, כי אני בטח לא לימדתי אותה, אבל זה מתרחש לנגד עיניי ואין לי מה לעשות בנידון חוץ מלסרב בכל תוקף להסביר לה איך מתקינים את המסנג'ר. מדובר בהפרה בוטה של פער הדורות, ועכשיו כל מה שחסר לי זה שהיא תתחיל ללבוש סקיני ג'ינס ותנסה לסחוב אותי לדרינק בוויסקי אגוגו. כשאני אפילו לא יודעת איפה הפאב הזה נמצא או איך כותבים את השם שלו.

רק לשם הארכיון - האישה עוד מעט בת 60, וכשהיא מתארחת אצלי היא מבקשת ממני שאדליק לה את הטלוויזיה כי היא מסתבכת עם השלט. היא כמעט זרקה לפח את האוזנייה של בן זוגי, כי היא חשבה שזו סתם חתיכה שנשברה מהטלפון האלחוטי.

בפעם האחרונה שניסיתי לעזור לה עם המחשב, היא שאלה אותי איפה זה הדסקטופ. אבל SMS - זה היא כן יודעת לשלוח. לפחות היא הפסיקה להתלונן שהמייל (מל) נעלם לה בכל פעם שהיא לוחצת סנד. מי לימד אותה SMSים לכל הרוחות? אני רוצה שם, תעודת זהות ופרטי מעסיק.

גם אבא שלי יודע לשלוח SMS, אבל אצל אבא שלי זה סיפור אחר. אם אמא שלי הצליחה ללמוד יישום אחד מתוך הסלולרי (מתוך מטרה ברורה להציק לי, כמובן), אז אבא שלי מאמץ לחיקו כל ווידג'ט זניח כאילו היה כלבלב נטוש. פעם הוא רק שלח לי ספאמים עם מצגות על אמנות מדהימה בעץ, אבל עכשיו לא עובר שבוע בלי שהוא ינסה לשדל אותי להצטרף לאיזו תוכנת מסרים או קהילה חברתית או לשלוח לי כתבות דרך "שלח לחבר", רק בגלל שאפשר.

הוא משתמש בפיירפוקס, יש לו מצלמת רשת, וגם אם תשלמו לי בוחטות של כסף, אני לא אנסה אפילו להוציא ממנו את הכתובת של הבלוג שלו. גם הפסיכולוגית שלי רמזה שלי שלא כדאי - בכל זאת, התקדמנו כל כך יפה, וזה.

לא שיש לי משהו נגד מבוגרים שמנסים להדביק את השינויים שעברו על העולם מאז המצאת הטרנזיסטור, אבל דחילק, אין איזו הגבלת גיל על ה- ICQ? אני בעצמי כבר לא משתמשת בו מאז שלהי גיל 22. אני לא רוצה להעלות פה את המילה פאתטי, בעיקר בגלל שלפי פרופיל המשתמש של אבא שלי הוא בטח קורא פה, אבל אני חושבת שמגיע שלב מסויים בחיים שבו אתה צריך להבין שאין טעם. עזוב אותך מכל השטויות האלו של הצעירים.

בלאו הכי כל יום ממציאים משהו חדש, בזמן שאתה עדיין מנסה להתקין את גרסת הבטא שלו. האינטרנט נועד לצעירים, חבריה! (טוב, ולפורנו). כל מי שעבר את גיל 45 ועדיין מסתובב שם, נחשד באופן מיידי כפדופיל, אז אנא. רואים שם בתחתית המסך את הציור עם שני המחשבים שמהבהב? תלחצו בעכבר על הקליק הימני ותסמנו : התנתק.

ולסיכום

הכי יעיל: לריב עם אמא ב- SMS.
הכי פאדיחה: לגלות שהרגע פלירטטת עם אבא שלך בסקנד לייף.