הערב: "סאלח, פה זה ארץ ישראל'

סדרה תיעודית חדשה ומטלטלת אשר חושפת צד במדינת ישראל שלא הכרתם על ההיסטוריה של עליית יהודי צפון אפריקה לישראל

זמן צפייה: 00:20

"סאלח פה זה ארץ ישראל", סדרת טלוויזיה בת ארבעה פרקים שתשודר ברשת 13 המתבססת על הסרט המדובר, שזכה ב"פרס פורום היוצרים" על הסרט והתחקיר הטובים ביותר של השנה, ובפרסי פסטיבל הקולנוע הבינלאומי "דוקאביב" לבמאי ולתחקיר הטובים ביותר.

הסרט זכה עם הקרנתו בבתי הקולנוע לתהודה רבה ועורר פולמוס רחב מפני כשהציג את ההיסטוריה של עליית יהודי צפון אפריקה לישראל והרחקתם לאזורי הפיתוח הנידחים כפי שטרם נעשה מעולם והוגדר כחומר נפץ תיעודי על ידי עיתון הארץ.

היוצרים מוכיחים בסדרה, באמצעות חשיפה ראשונה של פרוטוקולים חסויים רבים מתוך דיונים פנימיים בסוכנות, שהרחקת יהודי צפון-אפריקה לפריפריה נעשתה מתוך תכנון מוקדם ובאמצעות הפעלת שורת אמצעים מניפולטיביים נגד העולים. במאי הסרט, דוד דרעי, יליד ירוחם, שילב בפרוטוקולים האלה את עדויות בני משפחתו, חבריו ותושבי העיירה.

[brightcove_iframe video_id='vod-sallah-articles-ep01-promo-tmr-a' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_bocmcqp7' duration='15'']

בסדרה שתשודר ברשת 13 ביום שני ה 26 בפברואר יחשפו גילויים חדשים, שטרם נחשפו בסרט, על אמצעים נוספים, אכזריים וחמורים עוד יותר שננקטו נגד העולים, והפכו את עיירות הפיתוח לגטאות צפון אפריקאיות.

דוד דרעי הוא מהבמאים הבולטים בסצנה הדוקומנטרית הישראלית, שביים את הסדרות התיעודיות "אבודים", "אללה אסלם", "הרצל פינת רפאלי", "המפצחים" ואת הסרטים "תגיד אמן" ו"כבר לא אחמד". בשנה שעברה נכלל שמו ברשימת מאה המשפיעים ביותר בתקשורת הישראלית, של "גלובס".

דורון גלעזר ורותי יובל, הם עורכים מוערכים. גלעזר ערך בעבר את "רשת שוקן", את המוסף "7 ימים", היה סגן עורך "ידיעות אחרונות" ויו"ר ועדת העורכים. יובל הייתה עורכת "7 ימים", "אולפן שישי" בערוץ 2, ו"השבוע" בערוץ 10. השניים היו עורכים-שותפים של העיתון "מעריב".

יוצרים- דוד דרעי רותי יובל ודורון גלעזר
במאי ומפיק – דוד דרעי

סאלח, פה זה ארץ ישראל | שני ב-21:00, אחרי החדשות