"מה מצפים מהם לעשות, לחזור לארון? לעזוב את השב"כ?"

ביקורת רבה נשמעה בציבור בעקבות החלטתו של ראש השב״כ, דוד זיני, לבטל את האירוע השנתי המיועד לקהילה הגאה בארגון - ובפועל לסגור את התא בשב"כ. בריאיון ל"שיחת היום", סיפר עומר אוחנה - ששכל את בן זוגו, רס"ן שגיא גולן ז"ל, בקרב על קיבוץ בארי ב-8 באוקטובר - על הדילמה הכואבת שעומדת מול חבריו בשב"כ והאיום שעומד אל מול המאבק הגאה בישראל בימים אלו. צפו בקטע המלא

זמן צפייה: 01:58

החלטתו של ראש השב״כ, דוד זיני, לבטל את האירוע השנתי המיועד לקהילה הגאה בארגון - ובפועל לסגור את התא בשב"כ - מעוררת ביקורת חריפה. את הכאב וההשלכות האישיות של ההחלטה היטיב לתאר עומר אוחנה, ששכל את בן זוגו, רס"ן שגיא גולן ז"ל - קצין ביחידת לוט"ר - בקרב על קיבוץ בארי ב-8 באוקטובר. אוחנה הביע תסכול עמוק ואמר כי "פשוט נשבר הלב כל פעם מחדש". הוא חשף את הדילמה הכואבת בפניה ניצבים חבריו המשרתים בארגון, ושאל בכאב: "אני חושב על החברים ההומואים שלי שנמצאים בשב"כ, ואני שואל את עצמי מה מצפים מהם לעשות? לחזור לארון? לעזוב את השב"כ? פשוט להיות אזרחים פחותים?". דבריו ממחישים את הפער הבלתי נתפס בין ההקרבה של בני הקהילה למען המדינה לבין הפגיעה בהם מצד אותם מוסדות שאמורים להגן עליהם.

"אנשים חושבים שאנחנו חיים בחברה שווה - זה ממש לא הסיפור", הוסיף אוחנה, "השיוויון בישראל נמצא ממש על כרעי תרנגולת. החלטות שכאלו לוקחות אותנו ממש אחורה, 50 שנים אחורה. יש מעט מאוד חוקים על שיוויון בישראל, ואז גם את אלו שיש - באים אנשים כמו זיני ורומסים אותם. אני גם אזרח של המדינה הזו, ואני הומו! הוא אמור לשמור על המדינה ועל החוקים הדמוקרטיים שלה, והוא לא מצליח לשמור על העובדים הגאים אצלו. איך הוא אמור לשמור על המדינה שלי?".