בדרך לטוקיו 2020: כוכבי נבחרת ישראל בבייסבול עולים לארץ

אחרי שהעפילו למשחקים האולימפיים: שחקני נבחרת ישראל בבייסבול הגיעו למשרד הפנים כדי להפוך לאזרחים באופן רשמי, כפי שמחייב התקנון האולימפי. "ישראל שינתה את חיי. אני גאה להיות יהודי"

זמן צפייה: 03:39

כשנבחרת הבייסבול של ישראל העפילה למשחקים האולימפיים בטוקיו שצפויים להיערך בקיץ 2020, לא מעט ישראלים גילו בפעם הראשונה שלישראל יש בכלל נבחרת בענף הספורט הזה.

עכשיו הנבחרת, שמורכבת רובה ככולה משחקנים יהודים ילידי ארה"ב, צריכה לעלות לארץ: כדי להשתתף באופן רשמי באולימפיאדת טוקיו 2020, שחקני הנבחרת חייבים להיות אזרחי מדינת ישראל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת חנוכה: רשתות הצעצועים נערכות להסתערות העונתית

"מצפים שתחזרי להיות מי שהיית": איך נראה היום שאחרי הסרטן?

במסגרת פרויקט "עצים נגד טילים": בעוטף נאלצו לשלם על ההשקייה

חברי נבחרת ישראל בבייסבול במשרד הפנים
חברי נבחרת ישראל בבייסבול במשרד הפנים | צילום: חדשות 13

בשביל השחקנים, הנבחרת היא הזדמנות להתחבר לשורשים היהודיים, לבקר בישראל ולהרגיש שהם תורמים למדינה. מה שגרם להם להרגיש חריגים בקבוצות הקודמות בהן שיחקו בארה"ב הוא הכוח שלהם כשהם משחקים עבור נבחרת ישראל.

"יש לכך משמעות עמוקה, בייחוד היכולת להגיע ולבקר כאן ולייצג את המדינה", סיפר ג'ייק פישמן, אחד השחקנים. "בנבחרת כולם דומים", הוסיף ג'וש זייד, חבר נוסף בנבחרת. "החינוך שלנו זהה והאמונות שלנו זהות, כך שפשוט מאוד להתחבר אחד לשני. אתה גם משחק טוב יותר כנציג המדינה שלך והדת שלך".

ריאן לוורנואי, שחקן בנבחרת ישראל בבייסבול
ריאן לוורנואי, שחקן בנבחרת ישראל בבייסבול | צילום: חדשות 13

"כולם בנבחרת חוו מצב שבו הם היו היהודים היחידים בקבוצה שלהם", שיתף ריאן לוורנואי, השחקן הבולט בנבחרת ששיחק בליגת הבייסבול האמריקנית הבכירה ואפילו זכה באליפות עם ה"בוסטון רד סוקס". "הנסיעה האחרונה לישראל שינתה את חיי. אני מרגיש יותר יהודי מכפי שהרגשתי אי פעם וגם גאה יותר להיות יהודי. אנחנו רוצים לעמוד על דוכן המדליות, לראות את דגל ישראל מתנוסס, ולהביא מדליה הביתה".