הדלפות או עימות פתע: נתניהו וגנץ מתכוננים לתרחיש "יום הדין"

בכחול לבן נערכים לאפשרות שרה"מ יפיץ חומרים אישיים מהטלפון של יו"ר המפלגה או יפרסם סקרים שקריים בנוגע למצב הליכוד. האיום הנגדי מתייחס לפרסום מידע על משפחת נתניהו

זמן צפייה: 05:11

בחירות 2019: רגע לפני הבחירות טראומת הבחירות של 2015 זכורה היטב בכחול לבן, למרות שאף אחד מחברי המפלגה לא היה שם. זאת כי נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו מעתיק את המשחק שלו ממערכת הבחירות הקודמת - כמעט באופן זהה, עם בליץ הריאיונות וקמפיין שטוען כי שלטון הימין בסכנה. בכחול לבן נערכים בינתיים לכמה תרחישים אפשריים: מעימות של הרגע האחרון עם נתניהו ועד איום בפרסום חומרים רגישים.

ראשית, במפלגה מכינים את יושב הראש בני גנץ לאפשרות שנתניהו יזמין אותו לעימות של הרגע האחרון. שנית, בכחול לבן טוענים שבידיהם מידע פנימי שמצביע על כך שנתניהו יתחיל לטפטף סקרים, כביכול, בדומה לטענה שפרסם אתמול (ראשון) בנו יאיר ברשת הטוויטר, שהליכוד מפסידה בפער גדול. שלישית, בכחול לבן מתכוננים לתרחיש יום הדין: החומרים האישיים מהטלפון של גנץ, שיתפרסמו ביממה האחרונה לפני הבחירות. במפלגה נערכו עם תשובת יום הדין לתרחיש הזה, שתערב את משפחתו של נתניהו, במאזן אימה בין השניים - שאף יכול להיות סחיטה באיומים.

ביבי במפגש עם הקהילה הגאה
ביבי במפגש עם הקהילה הגאה | צילום: חדשות 13

במקביל, ראשי המפלגות מחממים מנועים בשטח לקראת יום הבוחר. נתניהו ניצל את היממה האחרונה לפגישות עם נציגים ממגזרים שונים באוכלוסייה. אתמול בבוקר היו אלו נציגי קהילת הלהט"ב, להם הבטיח עוד בקיץ שעבר, בשיא מחאת הפונדקאות, שייפגש עמם. הם מצדם יצאו מאוכזבים לאחר שלא שמעו שום הבטחה לשוויון זכויות מצד מועמד הליכוד. אחר הצהריים היו אלה ראשי המועצות ביהודה ושומרון.

ומרחוק, משקיף על המערכה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאמנם פעל בשבועות האחרונים כמעט כפעיל ליכוד של נתניהו מתוך הבית הלבן, אך גם שילם אתמול מס שפתיים מינימלי של נייטרליות. "זה הולך להיות קרב צמוד, שניהם אנשים טובים", אמר טראמפ אמש בכנס המנהיגים השנתי של הקואליציה היהודית רפובליקנית בלאס וגאס.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ, אמר אמש בכנס של המפלגה בגני התערוכה: "עברנו בכל הארץ, בכל הקהילות, אנשים כמהים אלינו. נתניהו מבין את העניין הזה, נלחץ ממנו ועושה כל מה שהוא יכול נגד. כחול לבן היא תופעה פוליטית גדולה, חזקה ונמרצת - אנו נוביל, כולם מבינים שאנו חייבים להיות המפלגה הכי חזקה. בשלישי בחצות, אחרי המאמץ שכל אחד מאיתנו ישקיע, נהיה מהפלגה הכי גדולה, הנשיא ירים טלפון וניקח את זה משם. די לנו ב-13 שנים שחלפו תחת שלטון נתניהו. יש פה באמת צורך היסטורי לממש שינוי בישראל, אם לא נעשה זאת תהיה פה ברית של קיצוניים. אנחנו לא מוכנים תמורת מבצר משפטי להפקיד את עתיד המדינה בידיים של מפלגות קיצוניות".

יו"ר העבודה, אבי גבאי, אמר במסיבת עיתונאים של המפלגה כי "בחודשים האחרונים חזרנו ואמרנו בכל הזדמנות שלא נשב עם נתניהו. התחייבנו לכך לא רק בגלל כתבי האישום והחשדות - כולם יודעים שהוא מושחת, אלא כי הדרך שלנו הפוכה משלו. אתמול אמר נתניהו שבמידה וינצח את הבחירות הוא מתכוון לקחת את ישראל להרפתקה המסוכנת בתולדותיה - סיפוח יהודה ושומרון. כדי להיבחר הוא מוכן לסכן את עתיד המדינה, לפגוע באינטרסים שלה ולזרוע ייאוש בכל מקום. שניים מיליון פלסטינים וחצי שהופכים לאזרחי ישראל זה אסון שמשמעותו סוף החזון הציוני. סופה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"זו תוכנית העבודה של נתניהו ליום שאחרי הבחירות", המשיך גבאי. "מול סכנה כזאת אי אפשר לעמוד מנגד, אי אפשר להתעלם, לכן כל מחנה השינוי ציפה לשמוע היום גם מכחול לבן אמירות ברורות מול הסכנה. במקום זה שמענו את יו"ר כחול לבן אומר - 'סיפוח זה לא עניין של בעד ונגד'. חברינו בכחול לבן, בעניין זה יש או בעד או נגד, תחליטו אם אתם רוצים להיות ליכוד ב' או אלטרנטיבה לליכוד. נראה שהחלטתם להתיישר עם הצד הימני קיצוני שלכם, להיכנע לחזון המופקר של נתניהו וסמוטריץ' - ובהתקרנפות הזאת אתם קוברים את חזון השלום ואת חזונו של רבין".