3 מטוסי כיבוי ראשונים נחתו בישראל: "מימד חדש של הגנה"

ארבעה חודשים לאחר אסון הכרמל, הגיעו שלושה מטוסי כיבוי ראשונים לשדה דב במסגרת הקמת היחידה לכיבוי אש מהאוויר בצה"ל. ארבעה מטוסים נוספים צפויים להגיע בשבועות הקרובים. ראש הממשלה בירך על המהלך, וראש מטה חיל-האוויר הוסיף: "היחידה האווירית ישפרו משמעותית את כשירות מערך הכיבוי של מדינת ישראל"

מטוס כיבוי שהגיע לישראל במסגרת הקמת היחידה לכיבוי אש מהאוויר בחיל-האוויר
מטוס כיבוי שהגיע לישראל במסגרת הקמת היחידה לכיבוי אש מהאוויר בחיל האוויר | צילום: חדשות 10

(20 שניות)

שלושת המטוסים הראשונים של טייסת הכיבוי החדשה של חיל האוויר נחתו היום (חמישי) בשדה דב. הטייסת שרכשה ישראל מארה"ב במסגרת יישום לקחי השריפה בכרמל, תהיה מבצעית בחודש מאי. מטוסי ה"Air Tractor F-802" נרכשו על ידי חברת "אלביט מערכות" ויוטסו על ידי טייסי חברת "כימניר".

כל מטוס הינו חד מנועי, ביכולתו לטוס כשלוש שעות ללא תדלוק והוא מסוגל לשאת כ-3,000 ליטר מים. מילוי מיכלי המים יכול להתבצע על הקרקע ובחלק מהמטוסים גם באמצעות טיסה איטית מעל מקור מים. ארבעה מטוסים נוספים צפויים להגיע בשבועות הבאים.

המטוסים המריאו מספרד ונחתו הבוקר בישראל כשהם מוטסים בידי טייסים ספרדים. את כניסת המטוסים החדשים לשטח האווירי של ישראל ליוו זוג מטוסי תובלה וביון מסוג "צופית" של חיל-האוויר הישראלי.

"כולי תקווה שהמטוסים ימריאו למשימות אימון והדרכה בלבד"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביעו שביעות רצון מהמהלך. "הבטחנו לפני כמה חודשים שנקים טייסת לכיבוי אווירי. טייסת זו תעניק לנו מימד חדש של הגנה מפני הצתות ומפני שריפות ענק", אמר.

ראש מטה חיל-האוויר, תת-אלוף נמרוד שפר, אמר בטקס: "ראשוני המטוסים מהווים את ניצני היכולת. יחידת הכיבוי האווירית ומטוסי הכיבוי ישפרו משמעותית את כשירות מערך הכיבוי של מדינת ישראל, ואת יכולתנו להתמודד עם מקרים דומים בעתיד. ברצוני לאחל החלמה מהירה לכל פצועי השריפה בכרמל, ולהביע הערכה רבה על מאמצי השיקום הנמשכים גם ברגעים אלה. כולי תקווה שמטוסים אלה ימריאו למשימות אימון והדרכה בלבד, וכי לא נזדקק להם למשימות מבצעיות".