טלטלה בצמרת תימן: השגריר בסוריה התפטר וקצין בכיר תומך במפגינים

מפקד גזרת צפון מערב בתימן הודיע כי הוא תומך במהפכה ובדרישות המפגינים שקוראים להפלת הנשיא. לאחר דבריו התפטר שגריר תימן בסוריה וטנקים ורכבים משוריינים הוצבו בעיר הבירה

הפגנות נגד המשטר בתימן
הפגנות נגד המשטר בתימן | צילום: רויטרס

(1:17 דקות)

שינוי כיוון בצבא תימן? קצין בכיר בתימן הנחשב מקורב לנשיא, עלי עבדאללה סאלח, הביע תמיכה בציבור המפגינים נגד השלטון במדינה. גנרל עלי מוחסיין, מפקד הצבא התימני בגזרת צפון מערב, הביע בדברים ששודרו בטלוויזיה את התמיכה אך לא הודיע על התפטרותו.

מדובר בפעם הראשונה שדמות בכירה בצבא מתייצבת בגלוי נגד הנשיא. "אנו מודיעים על תמיכתנו במהפכת הצעירים ובדרישותיהם. אנחנו גם נבצע את חובתנו להבטיח את ביטחון ויציבות עיר הבירה", אמר בקלטת ששודרה ברשת "אל-ג'זירה". עוד דווח כי בנוסף לקצין, הודיעו שני גנרלים אחרים על תמיכתם במפגינים.

לאחר הודעתו של הקצין דווח על טנקים ורכבים משוריינים שנפרשים בעיר הבירה צנעא. לא ברור אם מדובר בחשש של הצבא מהפיכה פנימית בעקבות הודעת הגנרל מוחסיין. כמו כן, אחרי הודעת הקצין הודיע שגריר תימן בסוריה על התפטרותו. השגריר, עבד אל-וואהב טוואף, הודיע על פרישתו "בגלל הטבח בכיכר בצנעא ביום שישי".

הצטרפו לחדשות 10 בפייסבוק »

רבבות המפגינים הפרו-דמוקרטים בתימן, היוצאים לרחובות מזה שבועות, דורשים את הפלתו של הנשיא השולט במדינה זה שלושה עשורים. הנשיא, המנסה להתמודד עם המצב הכריז על מצב חירום במדינה למשך 30 ימים. כחלק מהתקנות לשעת חירום, נאסרה חופש התנועה וחופש ההתאספות.

הנשיא המנסה להתמודד עם הלחץ המופנה כלפיו על ידי העם פיטר ביום ראשון את חברי הממשלה וזאת לאחר שהודיע בעבר כי לא יתמודד פעם נוספת לנשיאות בבחירות שיתקיימו ב-2012 והבטיח לערוך משאל עם על ביצוע רפורמות בחוקה שיביאו לשינוי שיטת המשטר במדינה. ביום שישי נהרגו 52 בני אדם מירי צלפים וזאת לאחר מהומות שפרצו אחרי תפילות יום השישי.