תוכנית החלוקה: מכת הדירות המפוצלות בתל אביב

מצוקת הדירות השכורות בתל אביב גורמת בלא מעט מקרים לפתרונות מפוקפקים. אחד מהם נקרא "פיצול" ומדובר בחלוקה מלאכותית של דירות רגילות לשלל כוכים - שכל אחד מהם מניב לבעליו שכר דירה. אז מה אם המטבח נמצא אצל השכן

הדירה הקטנה בעולם
הדירה הקטנה בעולם | צילום: מתוך אתר telegraph.co.uk

(4:31 דקות)

כך נראית קומה בבניין במרכז תל אביב: רק שלוש דלתות לדירות, אך במבט לתוך ארון החשמל מתגלים לא פחות מעשרה שעוני חשמל. מכת פיצולי הדירות, שחולקו באופן מלאכותי לכמה בתים קטנים, מורגשת בכל אזור העיר.

ישנן דירות כאלה, שהן בגודל מפתיע של 30 מטרים בסך הכל. לא משנה ששכר הדירה יקר מאוד, המחייה בדירות רועש, וחלוקת הדירות אלה כלל אינה חוקית - ישנו לא מעט ביקוש לדירות, ובעלי נכסים מנצלים זאת. דירה מחולקת בגודל 40 מטרים ברחוב מיכ"ל למשל, תעלה לשוכרים כ-3,800 ש"ח. דירה מפוצלת בת 30 מטר ברחוב ג'ורג' אליוט, תעלה לא פחות מ-2,800 ש"ח. דירה ברחוב ריינס של 40 מטרים, תעלה למשכיר 3,700 ש"ח בחודש.

אחת הנקודות הרגישות בדירה מחולקת היא עניין המטבח, אך לבעלי הדירה, שלא מעוניינים לחשוף כי הדירה מחולקת, מציעים פתרון יצירתי - שטיפת הכלים בכיור האמבטיה. ב"קופסת הגפרורים" בת 25 המטרים שברחוב בן יהודה, הצליחו לדחוס סלון קטן, מקלחון ואפילו מיטה. על התענוג תשלמו 3,000 שקלים.

בשביל כל הדירות המפוצלות תאלצו לשלם שכר דירה של אלפי שקלים, והכל עבור התענוג לחיות בכוך קטן ללא חלונות. אם נתחשב בכך שהחבילה כוללת שכנים רועשים, לא בטוח שהפיתוי לחיות במרכז תל אביב עד כדי כך גדול.