ביקור בחברון האחרת: חוק וסדר לצד פיתוח כלכלי

הפיגוע אמש באזור חברון המחיש את הסתירה העצומה בין חמאס לבין מה שהרשות הפלסטינית בניהולו של ראש הממשלה, סאלם פיאד, מנסה לעשות בגדה. זו מלחמה פנימית בין טרור בהשראה איסלאמית קיצונית מול חזון של אנשי עסקים פרגמטיים ומוכשרים שמנסים להביט קדימה

ביקור בחברון האחרת - עיר של חוק וסדר
ביקור בחברון האחרת עיר של חוק וסדר | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(10:36 דקות)

בתקופה האחרונה בונה חברון את עצמה לקראת העובדה הבלתי נמנעת שתהיה כאן מדינה פלסטינית, במוקדם או במאוחר, כנראה במוקדם וזה מסתובב סביב חבורה שבראשה ראש הממשלה, סלאם פיאד. אחד הבולטים שבחבורה הזו הוא איש העסקים וראש העיר של חברון, חאלד עסילה. "אני הפכתי את העיר למאד מודרנית. אני יכול להגיד ש-80% מהעיר אלקטרונית עכשיו", סיפר עסילה.

"אני רוצה להוכיח לכ העולם, שתנו לנו הזדמנות, אתם תראו מה אנחנו יכולים לעשות", אומר ראש העיר. ברמת דת חברון היא ברמת חמאס ואל-קאעדה, ברמת שמירה יושבים פה ביד ברזל. אין מקום שלא רואים בו שוטרים. "בלי פתרון פוליטי מאוזן אי אפשר לחיות", הסביר עסילה. 48 שעות לאחר שהדברים האלה נאמרו נרצחו ארבעה ישראלים מבית חגי.

הרבה מההשקעה בעיר מנותבת לחינוך, מחשוב וספורט. ומה עם פרנסה? "יש לנו אבטלה מאד גדולה", מספר ראש העיר. "זה למעלה מ-30%, זה מסוכן מאד". למרות האבטלה מרקיעת השחקים יש כח קניה. חלק לא מבוטל מערביי ישראלים באים לקנות מציאות בעיר.