בעקבות החום: צריכת שיא של כל הזמנים נרשמה בחברת החשמל

בחברת החשמל נרשמה צריכת שיא של 11,110 מגה ואט בשעות הצהריים ומברכים על שיתוף הפעולה של הציבור עם ההנחיות על צמצום השימוש במכשירי חשמל. החברה הגישה בקשה לממשלה להקמת 3 תחנות כוח נוספות

חדר בקרה בחברת החשמל
חדר בקרה בחברת החשמל | צילום: רוני שיצר

(3:06 דקות)

שיא של כל הזמנים נשבר היום (ראשון) בצהריים בעקבות עומס החום הכבד ששרר ברחבי הארץ. בחברת החשמל נרשמה צריכת שיא של 11,110 מגה ואט.

בחברת החשמל מודים לאזרחי המדינה על כך שנשמעו להוראות ובשעות הלחץ, בין השעות 13:00-17:00 אחר הצהריים, לא הפעיל מכשירים "זוללי חשמל". במהלך היום לא נרשמו תקלות עם החשמל בישראל, אך בחברת החשמל חוששים מהיום שאחרי. לפי התחזית, גם מחר צפוי להיות חם מאד ובחברה מקווים שהציבור ימשיך להיות ממושמע גם מחר והסדר יישמר על כנו.

בתוך כך, בחברת החשמל מנסים לשכנע את הממשלה להקים עוד שלוש תחנות כוח חדשות. חברת החשמל הפיצה היום בישיבת הממשלה מסמך, ממנו עולה כי בתוך עשר שנים צפיוה צריכת החשמל בישראל לזנק ב 60%. ראש הממשלה, בנימין נתניהו מוריד את ההצעה  ומקבל מכתב נזעם משר התשתיות, עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) שטוען "הממשלה מותירה בערפל משק במצב משברי. דחיות נמשכות של החלטות שחיוני לקבלן עלולות להביא לכשלים באספקת החשמל למשק".