הורים במלכוד: כיצד משלבים קריירה וחיי משפחה?

מדינת ישראל מציבה קושי גדול לפתח קריירה מצליחה ובמקביל גם להיות הורים לילדים קטנים. מה קורה כשהורים מחפשים עבודה ובקורות החיים שלהם כתוב שיש ילדים - כמה מהם הצליחו להתקבל?

אבא וילדה בדרך מגן הילדים
אבא וילדה בדרך מגן הילדים | צילום: חדשות 10

סטריפ לתוך כתבה-הורים במלכוד
סטריפ לתוך כתבה-הורים במלכוד | צילום: נענע 10

(8:30 דקות)

אם את אישה שרק התחתנה, הבוס בעבודה וודאי חושב שבקרוב תכנסי להריון ותצאי לחופשה מתוכננת. אם את מחפשת עבודה והתברכת בילדים, הסיכוי שלך למציאתה קשה אף יותר. גם גבר, שינסה לבקש לצאת מוקדם יותר פעמיים בשבוע עבור הילדים, יתקל ככל הנראה סירוב. לא מדובר במצב לפני עשור, אלא במדינת ישראל של היום.

האם ייתכן ששוק העבודה גורם לכך שחיי המשפחה יוקרבו? היקף משרה מלאה בישראל הוא 43 שעות, יותר מהנדרש בהרבה מדינות מערביות באירופה. "נשות קריירה- המטפלות מגדלות את הילדים שלהם", אמר אחד מהמראיינים לעבודה, שצולם במצלמה נסתרת.

מיטל סגל, אם לשניים, למדה בטכניון ארבע שנים ואף הגיעה למעמד בכיר כראש צוות בעבודתה, אולם כשילדה ידעה כי חיי המשפחה חשובים לה יותר. כיום, כשהיא מחפשת מקום עבודה, מקומות שונים פוסלים אותה על הסף רק בשל העובדה שהיא אמא. כ-200 אלף איש מחפשים עבודה בארץ, מרביתם הורים ששוק העבודה לא מחכה להם בזרועות פתוחות. חלקם יתפשרו על הבית או על העבודה ויחשבו שהם לבד בסיפר הזה, אולם למעשה יש אלפים כמותם.

הורים במלכוד - הפרויקט המלא >>