שרי השביעייה צפויים לאשר הקמת ועדה ישראלית לחקר אירועי המשט

שרי השביעייה צפויים לאשר את הצעת ראש הממשלה ושר הביטחון להקמת צוות בדיקה ישראלי לחקירת אירועי המשט. הבית הלבן מתעקש על נוכחות בינ"ל בצוות הבדיקה ועל הקלות ישראליות נוספות לפלסטינים

(2:17 דקות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דוחה את הצעת מזכ"ל האו"ם להקים וועדה בינלאומית לחקירת אירועי המשט בעזה.

פרשן חדשות 10, צ'יקו מנשה מדווח כי שרי השביעייה יתבקשו לאשר מתכונת וועדת בדיקה ישראלית עם משקיפים זרים. טרם התקבלה הכרעה בנושא, אבל ישנה התנגדות כמעט מקיר לקיר להצעת מזכ"ל האו"ם. גורם מדיני בכיר טוען כי וועדת בדיקה בינלאומית היא "דבר מסוכן מאין כמותו". כמו כן, נמסר כי כבר נעשתה פנייה לאישיות מוכרת בכירה בישראל לעמוד בראש הוועדה. השביעייה צפויה לאשר את הצעת ראש הממשלה ושר הביטחון להקמת צוות בדיקה ישראלי לחקירת אירועי המשט.

פרשן חדשות 10, גיל תמרי מדווח מוושינגטון כי הבית הלבן מתעקש על קיומה של חקירה. האמריקנים מוכנים לחקירה ישראלית אבל רוצים שיהיה בה "ניחוח בינלאומי". בשעה זו מתקיימים דיונים בין הבית הלבן לבין משרד ראש הממשלה בכדי למצוא נוסחה משותפת לטיבה של הוועדה. האמריקנים רוצים שתתקבל החלטה דחופה, עוד לפני הפגישה בין הנשיא אובמה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן שצפויה להיערך ביום רביעי הקרוב ועוד לפני מועד הפגישה הבאה בין הנשיא האמריקני לבין נתניהו. בנוסף, מתעקשים האמריקנים לראות עוד הקלות מצד ישראל לפלסטינים.