חשיפה: שטייניץ אישר הבאת מאות עובדים זרים לחברה שמעסיקה את גיסו

שר האוצר שהכריז לאחרונה מלחמה על העסקת עובדים זרים בארץ - אישר לחברת "שפיר הנדסה" להביא ארצה מאות עובדים - בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים במשרדו • גרי חכים, גיסו של שטייניץ ומקורבו הפוליטי, מייעץ לחברה • לשכת השר בתגובה: ההחלטה - משיקולים מקצועיים בלבד

(4:07 דק')

שר האוצר יובל שטייניץ הכריז לאחרונה מלחמה על העסקת עובדים זרים בישראל, אבל הערב (שלישי) נחשף בחדשות 10 כי בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים במשרדו - אישר שטייניץ לחברה קבלנית פרטית להביא ארצה מאות עובדים זרים. באותה חברה מועסק גיסו של השר.

התחקיר מגלה כי שטייניץ פעל לכאורה בניגוד לעמדת משרדו והעניק אישורים למאות עובדים זרים עבור חברה קבלנית פרטית גדולה בשם "שפיר הנדסה", אשר זכתה במכרזי הרכבת לכריית רשת מנהרות בנתיב המהיר ירושלים ת"א.

גורמי המקצוע באוצר ובאגף התקציבים אישרו לחברה תוספת של בין 300 ל-500 עובדים, העניין עבר כנדרש לחתימת השר שטייניץ, אבל הוא החליט לאשר הבאת 700 עובדים זרים, לתדהמתם של בכירי האוצר.

האדם שמייעץ לחברת "שפיר" הוא גיסו ומקורבו הפוליטי של שטייניץ, גרי חכים. הוא מכחיש קשר לעניין . "אכן אני יועץ בחברה, אבל לא הייתי מעורב בהחלטה הזו", אמר.

מחברת "שפיר" נמסר כי קיים צורך בכמות כזו של עובדים זרים בשל המומחיות שלהם בכריית מנהרה מורכבת כ"כ. בחברה מאשרים שגרי חכים מועסק כיועץ רגולציה, אבל לא היה מעורב בפרויקט הזה לטענתם.

מלשכת השר שטייניץ נמסר בתגובה כי "החלטתו של השר נקבעה משיקולים מקצועיים בלבד, לצורך קידום פרויקט הרכבת שמוגדר פרויקט לאומי. לא ניתן להעסיק עובדים בלתי מיומנים מקומיים. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד".