עכשיו זה רשמי: פישר נשאר לכהונה נוספת כנגיד בנק ישראל

במסיבת עיתונאים הודיעו ראש הממשלה, שר האוצר ונגיד הבנק כי הוחלט על מינויו של פישר לכהונה נוספת. "אין ראוי ממנו להמשיך בכהונה נוספת", אמר נתניהו. שטייניץ הוסיף כי "אנחנו יכולים לברך על שיתוף פעולה טוב. תודה לך סטן". פישר עצמו הביע תקווה ששיעור הצמיחה בישראל יגדל בשנים הקרובות

(2:21 דקות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ונגיד בנק ישראל, הפרופסור סטנלי פישר הודיעו בצהריים (רביעי) רשמית על מינויו לכהונה נוספת כנגיד הבנק.

ראש הממשלה בירך את פישר על הסכמתו להאריך את הישארותו בתפקיד ואמר כי "לפני חמש שנים המלצתי כשר האוצר לראש הממשלה שרון למנות את סטנלי פישר לנגיד. היום המלצתי כראש הממשלה לשר האוצר למנות את פישר לנגיד בנק ישראל. למען הדיוק, זו היתה המלצה הדדית. היום זו הסכמה שפישר עושה עבודה יוצאת מן הכלל ואין ראוי ממנו להמשיך בכהונה נוספת".

"אנחנו ממנים אותך לכהונה נוספת, לעבדות ממושכת. השילוב של חקיקת חוק בנק ישראל לצד התקציב הדו שנתי שנעביר פעם שניה, והרפורמה במנהל מקרקעי ישראל ופיתוח הכבישים לנגב ולגליל. יחד עם הצבת מכשול בגבול ישראל-אפריקה ויתר התוכניות שאנחנו עושים, הכלכלה של ישראל וצמיחתה דורשת בנק מרכזי, עצמי, חזק, מקצועי. כוהנתו של פישר לכהונה נוספת היא תרומה ממשית לכלכלת ישראל", דברי ראש הממשלה.

שר האוצר, בירך גם הוא את פישר ואמר כי "אנחנו יכולים לברך על שיתוף פעולה טוב בינינו וגם התוצאות בהתמודדות עם המשבר הזה הן לא רעות". הוא פנה לנגיד ואמר "אני רוצה להודות לך שהמרצת אותי ואותך לחוקק את חוק בנק ישראל. אני רוצה להודות על שיתוף הפעולה ועל תמיכתך בתקציב הדו שנתי ועל הכלל הפיסקלי החדש. זו רוח גבית בלתי רגילה. תודה סטן".

פישר: מקווה ששיעור הצמיחה בישראל יעלה בקרוב

הנגיד פישר עצמו אמר כי "התחזית הרשמית של בנק ישראל היא שהצמיחה ב- 2010 תעמוד על 3.5%. זה לא חמישה אחוז, כפי שהיה בין השנים 2003-2008 אבל יותר טוב מרוב המדינות בעולם. וכל עוד מצבם ישתפר אני מעריך שגם מצבנו ישתפר. אני מקווה שהצמיחה תעלה גם אבל זה תלוי מה יהיה בעולם".

גם שר הביטחון, אהוד ברק, מיהר לברך את פישר על מינויו המחודש. בהודעה שמסר נכתב כי "סטנלי פישר נחשב לאחד הנגידים המעולים והמקצועיים שידעה כלכלת ישראל מאז קום המדינה. הנגיד פישר הצליח להתמודד באופן מעורר כבוד עם המשבר הכלכלי והיה בין המסייעים למשק הישראלי לצאת ממנו איתן וחזק".