תחקיר "המקור" חושף: משפחת פנאן מנסה להעלים נכסים מכספי עזבונו

ציון נתן, שותפו של מוני פנאן במכבי ת"א, מספר כי משפחתו של פנאן העלימה את מחברת בנק ההשקעות, בה תועדו חובות בסך 40 מיליון דולרים, וחושף לראשונה את קיומו של מכתב התאבדות שהשאיר פנאן. התחקיר המלא בתכנית "המקור", 21:00 בערוץ 10, ובאתר nana10

ציון נתן עבד צמוד למוני פנאן במשך 15 שנה במכבי תל אביב כחשב הקבוצה, ונחשב ליד ימינו בניהול הכספים. בראיון שישודר בתכנית "המקור" הערב (שלישי, 21:00, ערוץ 10), טוען נתן כי איבד מיליוני שקלים מכספו בבנק של מוני פנאן. "התגלה לי בן אדם שונה לחלוטין ממה שהכרתי", הוא אומר. "לא היה לו לב. הוא ניצל את כולם, דרך על כל האנשים שאהבו אותו".

ספר החובות שראה נתן הוא הראיה היחידה עד היום לקיומו של בנק ההשקעות של מוני פנאן. אותו ספר נעלם זמן קצר לאחר שפנאן שם קץ לחייו, ולא הגיע לידי הרשויות שחוקרות את הפרשה. לטענת נתן, בני משפחתו של נתן העלימו אותו. בסופו של הספר נמצא גם מכתב ההתאבדות שהשאיר מוני, ואיתו תיעוד של נכסים שהמשפחה לא רצתה שיגיעו בסופו של דבר לידי הנושים. זוהי עדות ראשונה לקיומו של מכתב ההתאבדות.

"מיד לאחר התאבדותו של פנאן לקחה משפחתו את כל הדברים של מוני כדי שאם המשטרה תגיע לא ישארו ראיות", מספר נתן בכתבה. לטענתו, המשפחה פועלת לקבלת התמורה הכספית ישירות אליה מבלי שהכסף יעבור דרך קופת העיזבון ויתחלק בין הנושים. בסרטו של ורדי מתועדת ביתו של פנאן, לירון, שצולמה במצלמה נסתרת, והיא מספרת על הפעולות שביצעה המשפחה על מנת להעלים נכסים כמו דירת הפנטהאוז של פנאן ורכב המשפחה.