הממשלה נסוגה מחוק הג'ובים: רה"מ וש"ס לוקחים קרדיט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע לשר הפנים, אלי ישי, כי החליט לפעול לביטול "חוק הג'ובים" • מנגד בש"ס אומרים כי ישי היה זה שהנחה את משרדו להשיב את החוק למתכונתו המקורית • החוק אמור היה לאפשר הוספת סגני ראשי עיריות ברחבי הארץ

(2:16 דקות)

גרסאות סותרות: הממשלה החליטה שלא לקדם את "החוק הג'ובים" והבוקר (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הפנים, אלי ישי, לוקחים את הקרדיט למהלך. מלשכת רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט לפעול לביטול החוק להגדלת מספר סגני ראשי הערים בשכר". גורמים בש"ס מיהרו להודיע כי היה זה ישי עצמו, שמשך את החוק.

החוק,שספג ביקורת רבה, אמור היה לאפשר את הגדלת מספר סגני ראשי הערים בשכר ברשיות המקומיות הגדולות. במתכונתו המקורית, כלומר הוספת סגני ראשי עירייה בשכר, החוק אמור היה לחול רק על ירושלים. בתקופה האחרונה חברי סיעות האופוזיציה פעלו רבות במטרה להפיל את החוק.

מקדימה נמסר בתגובה "השילוש הלא קדוש של הליכוד-ש"ס-והג'ובים, קרס תחת הסירחון הפוליטי של עצמו. מדובר במסר ציבורי ופוליטי חשוב עבור אלו שבחסות האדישות הציבורית והרוב קואליציוני ניסו לקנות שלטון בכסף תוך הסתרה וסידור ג'ובים לעסקנים ומקורבים. יש לנו סיפוק רב מתוצאות המאבק הפרלמנטרי והתקשורתי אותו הובילנו ואף הבטיחנו שכך יהיה גם בעתיד. מדובר בהישג משמעותי לקדימה ולאופוזיציה שתמשיך לחשוף ולתקוף כל קומבינה שתבוא מצד ממשלת נתניהו, על חשבון הציבור".

מוקדם יותר השבוע דחתה ועדת הפנים של הכנסת את ההצבעה על אישורו של החוק לקריאה שנייה ושלישית. ההצבעה נדחתה בעקבות בקשה שהגיש ח"כ דני דנון מהליכוד, שאמר ל-nana10: "יש מספר נושאים קואליציוניים שצריך לסכם. אני דואג לאינטרסים של אנשי הליכוד. יש כל מיני אנשים בכירים ברמה המוניציפלית שצריך לדאוג להם, ונעשה כך בימים הקרובים".

ח"כ ביילסקי: החוק יגרום להשחתת השירות המקומי

נציגת משרד הפנים בדיון אמרה, כי עלותו של כל סגן ראש רשות תהיה כמיליון שקלים בשנה. "אנחנו צריכים לבדוק את נושא בדיקת הזכאות, איך קובעים את המנגנון", הוסיפה.

הצעת החוק קובעת, כי רשות מקומית שתגדל בשנה וחצי שאחרי הבחירות תוכל לזכות במדרגת הסגנים הבאה ולהוסיף סגן בשכר. עיריית ירושלים, אגב, אמורה להיות זכאית לוספת של שני סגנים לראש העירייה.

יו"ר השדולה למען הרשויות המקומיות, ח"כ זאב ביילסקי מקדימה, שכיהן במשך שנים כראש עיריית רעננה הוסיף: "במו ידינו אנחנו גורמים להשחתת השירות המקומי. אנחנו לוקחים רשות מקומית שהזענו הרבה כדי שתתנהל טוב, ומכניסים עוד ועוד ועוד ועוד".