פיגוע דקירה בקרית ארבע: גבר ואישה נפצעו קל, המחבל נורה

פלסטיני חמוש בסכין הגיע לתחנת דלק בכניסה ליישוב ודקר שני אזרחים, לפני שנורה על ידי חייל. מצבו של המחבל - אנוש. בחיפוש שנערך ברכבו של המחבל נמצא גרזן. ח"כ בן ארי: "זאת הדרך של הערבים להודות לביבי על הקפאת הבנייה"

(2:29 דקות)

פיגוע דקירה בקרית ארבע: גבר ואישה נפצעו אחרי הצהריים (חמישי) באורח קל, לאחר שמחבל חמוש בסכין הגיע לתחנת דלק בכניסה ליישוב. הוא הגיע למקום במונית פלסטינית, התקרב לקבוצה של אזרחים שהיתה במקום, שלף סכין והתנפל עליהם בצעקות.

אזרחים שהיו במקום הצליחו לבלום את התוקף, אך לפני כן הוא הצליח לפגוע בשניים מהם, גבר ואישה. אחד נפגע באזור הצוואר והשני בגפיים העליונות. השניים טופלו בשטח והועברו להמשך טיפול בבית חולים "הדסה עין כרם".

עדי הראייה לאירוע הזעיקו למקום כוחות ביטחון והצלה, אולם חייל מגדוד נחשון שהיה במקום ירה לעברו ופצעו אותו אנושות - כך מחקירה ראשונית של צה"ל. בחיפוש שנערך במכוניתו של המפגע לאחר מכן נמצאו סכין נוספת וגרזן.

למקום הגיעו כוחות גדולים של צוותים רפואיים, וכן כוחות של הצבא והמשטרה. המקום נסגר מחשש למהומות של התושבים. האירוע נקלט במצלמות האבטחה של תחנת הדלק, והמשטרה תיעזר בתיעוד כדי לחקור את השתלשלות העניינים.

חבר הכנסת מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי התייחס לפיגוע, ואמר כי מדובר בתוצאה ישירה של החלטת הממשלה להודיע על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. "זאת הדרך שבה הערבים אומרים תודה לביבי על הקפאת הבנייה", אמר בן ארי. "מי שנכנע לטרור, הטרור רודף אחריו".

גם פעיל הימין הקיצוני, איתמר בן גביר, האשים בפיגוע את הממשלה. "ידיהם של ליברמן, בוגי, ושאר שרי הימין לא יוכלו להינקות מהאירוע בקרית ארבע, והם גם אחראים לשפך הדם. מי שהיה שותף להחלטת הקבינט העביר מסר שהמתנחלים הם סוג ב', וגם הערבים מבינים מסר זה".