פענוח הרצח: בעקבות בגדי החשוד שנותרו בזירה

הראיות שקרליק הותיר אחריו, הן שאפשרו למשטרה לשים עליו את ידה. גם העובדה שהוא לא הגיע לחקירה שגרתית אליה זומן תרמה להגברת החשדות נגדו

(3:11 דק')

דמיאן קרליק לאקי, החשוד ברציחתם של בני משפחת אושרנקו לפני כשבועיים וחצי בראשון לציון, נתפס אחרי שהותיר בזירה את בגדיו. ככל הנראה הוא ציפה שהבגדים יעלו באש בעקבות הצתת הדירה. הטעות הזו, היא שהובילה אליו את חוקרי המשטרה.

החשוד ברצח משפחת אושרנקו: עובד לשעבר שרצה לנקום »
החשוד ברצח בראשון לציון שחזר את מעשיו »
שכן של החשוד ברצח: מפתיע, הם היו שקטים »

בגדיו של קרליק שנמצאו בדירה היו מגואלים בדם, וכללו נעלי פומה, מכנסי ג'ינס, חולצה, כובע מצחיה וגרביים. במקביל, ללא קשר לבגדיו, המשטרה הזמינה את קרליק למתן עדות, מאחר ועבד בעבר באולם האירועים "פרמייר" שבבעלות המשפחה. משלא הגיע, התעורר חשדם של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז.

החוקרים מגלים שמכוניתו של קרליק נמצאה בחניון מלון "הנסיכה" באילת. הם מבצעים בדיקה של חפצים שנמצאו במכונית ונתגלה כי הם מתאימים לממצאים שנתגלו על הבגדים המגואלים בדם בדירת משפחת אושרנקו. לאחר מכן הצליחה המשטרה לאתר את קרליק ולהביאו לחקירה.

האישה נטליה, שנעצרה יחד עם בעלה, אמרה לחוקרת שהיא מבינה מה קרה מזה שבעלה סיפר לה שהוא רצח את כולם. בהתחלה, כך טענה, חשבה שמדובר רק בשוד, שהוא הולך רק לשדוד אותם. אולם לאחר ביצוע המעשה, נטליה, בעזרת אביו של החשוד, ניסתה לטשטש ראיות. לאחר מכן קרליק נסע לחו"ל, אך חזר להשתתף בהלוויית בני המשפחה. לאחר מכן בני הזוג קרליק עזבו את הארץ עד למעצרם.

על פי החשד קרליק רצח את בני המשפחה בעקבות מה שהוא מכנה "פגיעה בכבודו" מצד אב המשפחה, דימה אושרנקו, שפיטר אותו לפני כשנתיים.

בני משפחתו של דמיאן, הוריו, אשתו ובתו בת ה-16, נעצרו גם הם. אשתו חשודה ששכפלה את המפתח לבית משפחת אושרנקו וסיפרה לו מתי כל אחד מבני המשפחה מגיע הביתה.

מפקד החקירה מחוז מרכז, אבי נוימן, אמר לחדשות 10 כי "מדובר בחקירה סבוכה שהגיעה לפתרונה במהירות בעקבות שיתוף פעולה של גורמים רבים במשטרה ומחוצה לה".