אסד: הסכם השלום לא ישפיע על יחסינו עם איראן וחיזבאללה

נשיא סוריה בשאר אסד הודיע כי המשא ומתן עם ישראל תקוע. הסיבה לדבריו היא התפטרותו של ראש הצוות הישראלי יורם טורבוביץ. אסד גם הופך ליותר דיפלומט מסתכל לעתיד ואומר כי הוא מקווה שמחליפו של אולמרט יעמוד בהתחייבות לנסיגה מלאה

(2:05 דקות)

צביקה יחזקאלי: אסד כעת הוא יותר דיפלומט, יותר מודע תקשורתי ופתוח לתקשורת. אסד אומר במתקפת השלום שלו לישראל - הנה כל העולם איתי, בואו תתקדמו. אסד גם מסתכל לטווח הרחוק, מעבר לממשלה הקיימת ואומר כי הוא מקווה שמחליפו של אולמרט יעמוד בהתחייבות לנסיגה מלאה.

בנושא הקשרים עם איראן, חיזבאללה וחמאס -אסד מרגיש שהתמיכה הבין-לאומית דווקא עוזרת לו והוא לא רוצה לוותר על הקשרים עימן. הוא מרגיש מספיק מחוזק ללכת למו"מ כשיש לו גב בין-לאומי. הפסגה הזאת עזרה לו מבחינה תקשורתית ומבחינה בין-לאומית ובסבב האמיתי והרציני יותר של המו"מ הוא ירגיש ממש מחוזק מהרוח הדיפלומטית הנושבת בדמשק.

צ'יקו מנשה: הסורים ציפו לפגישה אבל יורם טורבוביץ' בהודו. אסד בעצמו הודיע שבגלל ההתפטרות של טורבוביץ' סבב השיחות המכריע נדחה. היום מתברר שמשרד המשפטים עמל על התהליך הזה של ההעסקה של יורם טורבוביץ' אבל הוא בכלל לא נמצא כאן, הוא נסע להודו לעסקים פרטיים.

גורמים משפטיים מאשרים כי הם ממתינים לשובו של טורבוביץ' כדי להמשיך בהליך המשפטי שיאפשר להמשיך במו"מ, אבל עולה סימן שאלה מאוד - גדול מה היה כל כך דחוף ליורם טורבוביץ' לפרוש בשלב הזה מלשכת ראש הממשלה - רואים כאן שבגלל העניינים הפרטיים שלו סבב שיחות עם הסורים נדחה.