"רובן, הגעת לגיהנום"

אוהדי בית"ר ירושלים קיבלו את פניו של המאמן השמיני שלהם בשלוש השנים האחרונות. עטר במסיבת עיתונאים: "הדרך שלי מצליחה"

(2:04 דק')

הפנים החדשות של בית"ר ירושלים, היו"ר החדש איציק קורנפיין והמאמן הטרי ראובן עטר, כינסו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים ראשונה ודיברו על השינויים, על המטרות ועל העונה הקרובה של הדאבליסטית הישראלית.

רוצה לשרוד בבית"ר ירושלים? זה מה שאתה צריך לעשות.

קורנפיין פתח בדברים ונפרד מיצחק שום: "אחרי פתיחת העונה הלא טובה ואחרי ההפסד לויסלה קראקוב הרגשנו שצריך לעשות שינוי בצוות המקצועי. אנו רוצים להודות ליצחק שום על עונה נהדרת ועל הדאבל". אחר כך הציג היו"ר את עטר ואמר: "הוא אומנם מאמן צעיר אבל הוא הוכיח את עצמו. ניתן לו את כל הכלים והשקט להצליח".

עטר המשיך: "אני מאוד מעריך את העבודה של יצחק שום, איש מקצוע למופת ואחד המאמנים הטובים שהיו פה. אני אנסה להביא לפה כמה דברים חדשים, אני מקווה שיראו פה קבוצת מתלהבת, קבוצה שרצה, ושמשקיעה, ובעזרת השם גם יגיעו התוצאות".

אחר הצהריים נודע כי בנק המזרחי הגיש צו מניעה נגד פירעון ההלוואה של ארקדי גאידמק לבית המשפט המחוזי בת"א. דיון חירום בנושא יתקיים ביום שלישי הקרוב בבית המשפט בת"א, ועד אז בית"ר לא מורשית להעביר שום חוזה חדש, מה שאומר שגם החוזים של ראובן עטר ושל טוטו תמוז וסבסטיאן אבראו, שלא עברו בבקרה, לא יאושרו בינתיים.

יו"ר הבקרה התקציבית, יאיר רבינוביץ', אמר לאתר לספורט 5: "עודכנו לגבי צו המניעה שהוגש. עד לדיון אנחנו לא יכולים להעביר חוזים חדשים לבית"ר, ונהיה כפופים כמובן להחלטה שתתקבל". בין גאידמק לבנק המזרחי יש סכסוך עסקי, שגרם לבקשה להקפיא את הערבויות של בעלי בית"ר. בהתאחדות החליטו לחלט אותן כדי למנוע מהבנק לשתק את פעילות הקבוצה, אולם כעת צו המניעה משנה את התמונה. נכון לעכשיו, בית"ר כנראה תיאלץ לשחק מול מכבי ת"א בהרכב חלקי.

עטר נשאל על שינויי המאמנים התכופים בבית"ר, על מעורבות היתר של ארקדי גאידמק ועל הקושי מול כל הציפיות, והתחמק מהמוקש: "כל אדם ודרכו. בסופו של דבר הדרך שלי מצליחה, אם אני יושב כאן כמאמן בית"ר אז הדרך שלי מצליחה. השאיפה שלי היא להיות כאן כמה שיותר. כדורגל הוא נזיל, ודברים קורים ומתפתחים. להגיד שיש דבר בטוח? לא. תחום האימון הוא כזה, ברגע שאתה לא מצליח אתה צריך לקחת בחשבון שתשלם על כך. לפעמים יש לך יותר ימי חסד ולפעמים פחות. שום דבר לא מפתיע אותי".

"זו הגשמת חלום, בית"ר זו שאיפה לכל מאמן. כאן לא צריך לדבר על מטרות, בבית"ר ירושלים המטרות ברורות. הולכים על כל התארים. זה מבחן מבחינתי והמטרה שלי היא לתת את הכל כדי שזו תהיה קבוצה טובה ותוססת.

סגל השחקנים פה יוצא מן הכלל. פשוט כל אחד צריך לתת תוספת, בהשקעה, בהתלהבות, אלה הדברים שאני רוצה להביא. מכל אחד אפשר להביא יותר".

קורנפיין סיכם את האירוע: "אני יודע שזה תפקיד עם אחריות כבדה. זה מועדון מפואר וקהל שרוצה לראות את בית"ר מגיעה להישגים ומביאה הנאה. ראובן ואני כבר שוחחנו אתמול. אני בטוח שנעבוד בשיתוף פעולה ויחד עם התמיכה של הצוות מסביב, נוביל להישגים".