שני בני אדם מתו בעקבות גל הקור שפקד את הארץ

בחולון נמצא מת גבר בן 40 בכניסה למקלט. ממד"א נמסר כי ככל הנראה מת ממכת קור. קשישה מבאר שבע פונתה בסוף השבוע לבית החולים סורוקה בעיר, כשהיא סובלת ממכת קור קשה. לאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותה. בסוף השבוע האחרון טיפלו צוותי מד"א בשלושה מקרים של היפותרמיה. מנהל מחלקת ההדרכה במד"א נותן את כל הפרטים על ההתמודדות עם מכות קור

(2:20 דק')

מזג האוויר הקפוא שפקד בסוף השבוע האחרון את הארץ גבה שני קורבנות: גבר כבן 40 נמצא הבוקר (ראשון) ללא רוח חיים, בכניסה למקלט ברחוב הפורצים שבחולון כשלידו בקבוקי משקה אלכוהוליים. ככל הנראה מדובר בחסר בית. צוות מגן דוד אדום נאלץ לקבוע את מותו של הגבר, שכפי הנראה סבל מהיפותרמיה. ובבאר שבע מתה אמש אישה כבת 78 כתוצאה מהקור.

הקשישה פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שלקתה בהיפותרמיה קשה וחום הגוף שלה הגיע ל-25.6 מעלות. לאחר ניסונות הצלה נקבע מותה. מלבדם פונו בסוף השבוע האחרון לבית החולים שלושה בני אדם שסבלו מתת חום.

נתן קודינסקי מנהלת מחלקת ההדרכה במגן דוד אדום הסביר לחדשות "נענע 10" כיצד יש לטפל במצבים של היפותרמיה: "קודם כל נגדיר את התופעה. מכת קור, או תת חום היא בעצם מצב שבו טמפרטורת הגוף יורדת מתחת לנורמה שהיא בין 36 ל-37. כשטמפרטורת הגוף עומדת על 35 אנחנו בדרך למכת קור" הסביר קודינסקי ופירט: "ב- 35 מעלות החולה יחוש בלבול, ירעד בכל גופו, לחץ הדם שלו ירד ויופיע כחלון בקצות האברים". קודינסקי הדגיש כי כאשר הסימנים הללו מופיעים יש להזעיק מיד את מד"א ובינתיים "לחמם את הנפגע בהדרגה. יש להביא אותו למקום חמים, לכסותו ובמידה והוא בהכרה להשקות אותו בתה חם". הוא הדגיש כי אסור לחמם את הנפגע בצורה אגרסיבית, ולכן אין להושיבו בסמוך לתנור או להכניסו לאמבטיה חמה.

כשמצבו של החולה קשה אמר קודינסקי כי יש להקפיד על דרכי הפעולה הבאות: "יש לשמור על נתיב אוויר פתוח, לכסות את החולה ולהזעיק עזרה במהירות". קודינסקי הדגיש, כי למרות ששתיית אלכוהול יוצרת בגוף תחושה של חום היא אינה מעלה את הטמפרטורה וגורמת למעשה לאיבוד חום גוף. "הומלסים ששותים מרגישים שחם להם, אבל טמפרטורת הגוף שלהם נמוכה. זה מה שקרה לגבר בחולון".