לא נחה על זרי הדפנה: לינוי אשרם כבר מתכוננת לאולימפיאדה

בן לילה הפכה אשרם לדמות מוכרת בכל סלון. אך למרות הצניעות שהיא מפגינה, אף תואר לא ישלח אותה למנוחה אליה היא לא רגילה. "המטרה היא טוקיו"

לינוי אשרם עם  מדליית הכסף בגמר הקרב רב
לינוי אשרם עם מדליית הכסף בגמר הקרב רב | צילום: הוועד האולימפי בישראל

ביום שישי האחרון עמדה לינוי אשרם על הפודים שבבולגריה והוכתרה כסגנית אלופת העולם בקרב-רב, המקצוע האולימפי בהתעמלות האומנותית.

מאז זכייתה הפכה אשרם לאחת מהאנשים המוכרים והמדוברים ביותר במדינה. אך נדמה שהחשיפה המסיבית גרמה לשינוי בהתנהלותה: מאז הנחיתה בארץ היא עוברת בסבלנות ובנימוס אין קץ בין אולפני הצילום ומתמסרת לתקשורת שרק רוצה לגעת בתהילה ובסגנית אלופת העולם. "אני לא כל כך אוהבת להתראיין", אמרה אשרם בגילוי נפש לחדשות עשר. "אבל זה יכול לפתח את הענף הזה", הוסיפה.

על משטח התחרות שבבולגריה, ארבעת התרגילים שלה זכו לציונים גבוהים, אך היה זה תרגיל האלות שהפך אותה כבר בגילה הצעיר למתעמלת המצליחה ביותר בתולדות ישראל. הבוקר, הדילוגים והראיונות הופסקו לטובת ביקור בצה"ל, שם סגנית אלופת העולם ענדה גם את דרגות הרב-טוראי. "אני רגילה להציג את עצמי כמתעמלת, לא כחיילת", אמרה במבוכה אשרם על ההעלאה המסוקרת בדרגה.

לינוי אשרם עם חזרתה לישראל אחרי אליפות העולם
לינוי אשרם עם חזרתה לישראל אחרי אליפות העולם | צילום: חדשות עשר

עושה רושם שהגישה הענווה של המתעמלת מלווה אותה בכל מקום. כך היה הבוקר במשרדי הוועד האולימפי, אז לא שכחה לברך את המנכ"ל, גילי לוסטיג, שחגג היום יום הולדת. "את נתת לנו את המתנה הכי יפה. אין מתנה יותר יפה מזאת", אמר לה לוסטיג לאחר שבירכה אותו. אך לצד הצניעות, אשרם היא ספורטאית צמרת, בשורה הראשונה של המתעמלות בעולם, וככזו - שאפתנות והישגיות הן תכונות שטבועות בה. "המטרה היא טוקיו והאולימפיאדה", הודתה אשרם.

לינוי אשרם כבר מבינה שהדרך אל המשחקים האולימפיים עוברת גם מול הרחוב, זה שיודע לאמץ לחיקו הישגים אך פחות סובלני להפסדים. עכשיו, זה הזמן שלה לנצור וליהנות מהרגע עם חיוך רחב על השפתיים ורגליים על הקרקע.