פרס: "הדבר המרכזי בנאום רוחאני – דברים ששכח לספר ולא אמר"

לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסביר מעל הבמה בוועידת דאבוס כי איראן מניעה את הרצח ההמוני בסוריה, התפנה נשיא המדינה להתייחס גם הוא לנאום המנהיג האיראני. פרס: רוחאני לא אמר שאיראן תפסיק להיות מרכז טרור או תפסיק לפתח טילים עם ראשי נפץ גרעיניים"

נשיא המדינה שמעון פרס בועידה בדאבוס שבשוויץ
נשיא המדינה שמעון פרס בועידה בדאבוס שבשווייץ | צילום: לע"מ

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס לנאומו של מנהיג איראן, חסן רוחאני, בפני הפורום הכלכלי בוועידה בדאבוס שבשוויץ, אליו הגיעו גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושרת המשפטים, ציפי לבני.

"הדבר המרכזי בנאומו של רוחאני אלו הדברים ש"שכח לספר ולא אמר". הנאום היה אוסף של מילים יפות שאין מאחוריהן שום מציאות", אמר נשיא המדינה.

פרס המשיך וטען כי "רוחאני לא יכול ביד אחד לומר כי איראן רוצה בגרעין למטרות אזרחיות בלבד, וביד השנייה להמשיך את העשרת נשק גרעיני לשימוש ארוך טווח".

"רוחאני ייבחן אך ורק בתוצאות ולא במילים", הוסיף הנשיא פרס וציין כי בנאומו, " רוחאני לא הביע אף מילה על תמיכה בשלום עם כל מדינות האזור במזרח התיכון, להפך הוא הוציא בחיוך את מדינת ישראל מתוך הרשימה".

באשר לתהליכי השלום באזור בין המדינות במזרח התיכון ציין נשיא המדינה כי "רוחאני הוא המנהיג היחיד שלא אומר שהגיע הזמן לשלום בין ישראל לפלסטינים".

בנוסף ציין פרס, כי "רוחאני לא אמר כי איראן תפסיק מידית להיות מרכז טרור, ושלא תפסיק לפתח טילים ארוכי טווח עם ראשי נפץ גרעיניים".

בנימין נתניהו נואם בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס
בנימין נתניהו נואם בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס | צילום: רויטרס

עוד קודם לכן היום, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בפני הפורום הכלכלי והתייחס גם הוא לנאומו של המנהיג האיראני, רוחאני.

"איראן מתערבת בסוריה, ומניעה את הרצח ההמוני בסוריה עם משמרות המהפכה. כמובן שרוחאני יכול לומר משהו, אבל זה לא אמתי. זה נשמע נחמד אבל זה לא נכון", אמר נתניהו. "אם הם מתנגדים לנשק כימי, למה הם מחזיקים טילים בליסטיים? זה נשמע טוב, הלוואי שזה היה אמתי", הוא הוסיף.