השדות נשרפים והקפה מתקרר: היערנים שנלחמים בשריפות בעוטף עזה

מזה שנה ושלושה חודשים ניצבים עובדי קק"ל בעוטף עזה, בחדר הפיקוד שהפך כבר לביתם השני ולפעמים אף הראשון. גם בימים המוגדרים כימי הסדרה - ממשקפת התצפיתן רואים מציאות שונה לגמרי

זמן צפייה: 05:36

מזה שנה ושלושה חודשים ניצבים העובדים והיערנים של קרן קיימת לישראל בחדר הפיקוד הקדמי ביער בארי שבעוטף עזה, מקום שהפך לביתם השני ולפעמים אף הראשון. אחד מכל צוות עומד על המגדל וצופה על הבלונים המופרחים מרצועת עזה, האחרים בכוננות הקפצה לכיבוי שריפות.

גם בימים המוגדרים "ימי הסדרה", רואה התצפיתן מהמשקפת מציאות שונה לגמרי. כשפרצה שריפה בתחילת השבוע בשדה החיטה שבקיבוץ כפר עזה, פחות מעשר דקות נדרשו להם כדי להשתלט על השריפה, אבל עד אז כבר עלו באש יותר מ-150 דונם של חיטה.

לכתבות נוספות בנושא:

בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה: בוטל מרחב הדיג ברצועה

לראשונה מאז הפסקת האש: בלוני נפץ הופרחו לעבר עוטף עזה

5 שריפות פרצו בעוטף עזה; חמאס מאיים להסלים הפרות הסדר

שריפה בשדות עזה, השבוע
שריפה בשדות עזה, השבוע

"זה פשוט מזעזע", סיפר דני בן דוד, מנהל אזור הנגב המערבי בקק"ל. "מי שצופה בטלוויזיה יכול לראות אש כללית, אבל הוא לא רואה את הנחש שנשרף, או הצב שנשרף, ולא את קני הציפורים על העצים שנשרפו".

יערן מחזיק צב שניצל מהשריפות
יערן מחזיק צב שניצל מהשריפות

בחודשי השיא של השריפות בשנה שעברה העובדים כמעט קרסו תחת עומס פעולות הכיבוי. אחרי השבוע האחרון, ברור לכולם שהקיץ הזה עלול להיראות בדיוק אותו דבר אם לא גרוע יותר, ובקק"ל נערכים לתגבר את אנשי העוטף, שעובדים בכל יום מסביב לשעון. "הכוס קפה עדיין על השולחן שם", אמר בן דוד. "מקווה שנצליח לגמור אותה לפני שנתחיל עוד אירוע".

דני בן דוד, מנהל אזור הנגב המערבי בקק''ל
דני בן דוד, מנהל אזור הנגב המערבי בקק''ל