רגע לפני פיטוריו: בנט חיזק את המונופול הדתי על לימודי היהדות

שר החינוך לשעבר חתם על תקנה שמאפשרת לגופים דתיים לאומיים ותורניים ללמד יהדות בבתי"ס חילוניים - ומשאירה בחוץ גורמים פלורליסטיים: "מחטף ללא סמכות". בנט: "הגדלתי התקציב לכל הגופים"

זמן צפייה: 01:49

כמה שעות לפני פיזור הכנסת, ורגע לפני שסיים את תפקידו, שר החינוך נפתלי בנט חתם על תקנה חדשה המגדירה אילו גופים יהיו מורשים להיכנס לבתי הספר החילוניים ללמד יהדות, ואלו שלא יהיו מורשים.

על פי התקנה, גופים הפועלים ברוח "ועדת שנהר", כלומר גופים חילוניים ופלורליסטיים, יוותרו כמעט לגמרי בחוץ. גופי השירות הלאומי-דתי וגופים תורניים, קיבלו בתקנה עדיפות גדולה במיוחד. הסמכות שמחליטה מי ייכנס לבתי הספר החילוניים היא האגף לתרבות תורנית, שניסח את התקנה עליה חתם בנט.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ על הירי לשדרות: "יש לשים את בכירי חמאס על הכוונת"

"תיקון דלת וריאיון עבודה": המשימות שהוטלו על מנכ"ל משרד רה"מ

המכנה המשותף של גזירות כחלון: אפס פגיעה במצביעים • פרשנות

Israeli Education Minister Naftali Bennett Gestures During A Preliminary Vote On A Bill At The Knesset, The Israeli Parliament, In Jerusalem
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

תגובת השר בנט: "התהליך החל ביוזמת גורמי המקצוע לפני למעלה משנה ונוהל באופן עצמאי על ידם. מי שהגדיל באופן משמעותי את התקצוב לכל הגופים על פי פעילותם הוא השר בנט".

לטענת התנועה הרפורמית וארגון "פנים" בנט ביצע מחטף ללא סמכות, ובשבוע הבא יגישו עתירה לבג"ץ בנושא. מנכ"ל פנים, יותם ברום אמר: "לא ייתכן ששר חינוך בממשלת מעבר מקבל החלטה שפוגעת בארגוני יהדות פלורליסטיים, וחמור מכך, פוגעת בתלמידים שנחשפים רק לגישה דתית שמרנית. כל הורה צריך להיות מודאג מהחלטה כזאת".

מנכ''ל ארגון ''פנים'', יותם ברום
מנכ''ל ארגון ''פנים'', יותם ברום

יו"ר מרצ תמר זנדברג הגיבה על הפרסום בחדשות 13: " אם לא יפנים שישראל היא של כולם, גם בבחירות הקרובות בנט יישאר בחוץ. במקום להתעסק בסגירת שאלטר השנאה, הוא בוחר לחסום דווקא את הפלורליזם והדמוקרטיה".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) אמרה: "אל תאמינו לבנט ולתחפושת הליברלית שעטה על עצמו לאחרונה. הוא הפך את מערכת החינוך למפעל לשכתוב מחדש של היהדות והציונות, זאת כדי לייצר עוד ועוד ילדים שחושבים כמו חבריו בימין הקיצוני. זה רק הפרומו למה שמחליפיו מתכננים".

ח''כ סתיו שפיר
ח''כ סתיו שפיר | צילום: חדשות 13
יו''ר מרצ תמר זנדברג
יו''ר מרצ תמר זנדברג | צילום: החדשות 13