הלוחמת שהגיעה אל עומק שטח האויב - והפכה לסטייליסטית

שיר פלד בת ה-35, היא אם לילד שחיה חיים נינוחים, אך לפני כ-15 שנים הייתה לאישה הראשונה ביחידת חוד צבאית ואף השתתפה במבצעים בתקופת האינתיפאדה. "רציתי להשפיע"

זמן צפייה: 11:24

שיר פלד בת ה-35, היא אם לילד שמתעסקת בסטיילינג וחייה חיים שלווים ונינוחים. אבל עברה לא היה רגוע בכלל - היא הייתה האישה הראשונה באחת מיחידות החוד של מג"ב, שהכניסה לנשים אליה הייתה אסורה. כמו כן, היא נחשבת לאחת מהלוחמות הישראליות שהגיעו הכי עמוק לתוך שטח האויב.

שיר הייתה נערה לפני גיוס, כשאוטובוסים התפוצצו ברחובות בימי האינתיפאדה השנייה. אל אחד מהפיגועים, ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, הייתה קרובה מאוד. "הייתי כמה סנטימטרים מלהתפוצץ לחתיכות, וזו טראומה. הבנתי שאני רוצה לעשות משהו משפיע, משהו באמת משמעותי ובעצם לפעול". וכך, התגייסה פלד למג"ב, להיות לוחמת מן המניין.

פלד, יחד עם חברתה מירי, עשו טירונות בנות רגילה של מג"ב, רצו להיות לוחמות, אבל לא תיארו לעצמן עד כמה רחוק יגיעו. "זו הייתה תקופה של אינתיפאדה ולא היו וגבולות, איפה שהיה צריך - שם היינו", סיפרה מירי. "באמצע הטירונות זיהינו אנשים שהגיעו והסתכלו עלינו מתאמנות. וזא הגיעה הבשורה שבצמרת מג"ב רוצים לעשות פיילוט והחליטו להכניס בנות", הוסיפה.

רבים הטילו ספק אם השתיים יצליחו לעמוד באתגר. "הרגשנו כמו עכברי מעבדה, שבוחנים אותנו. הבנו שאין מה לעשות, אנחנו נשים ונצטרך להוכיח את עצמנו יותר. הרגשנו שאם נפשל, נסגור את הדלת עבור בנות אחרות". כיום, כחמש עשרה שנים אחרי, פלד מרשה לעצמה לדבר על שעברה. היא מעבירה הרצאות בנושא, כי ככל שמתגברים הקולות שמפקפקים ביכולת של נשים להיות לוחמות - חשוב לה שידעו שבימים הכי קשים, היא והחברות שלה היו שם. "עשינו משהו שלא עשו אותו לפני, והוכחנו שנשים יכולות לעשות קצת מעבר למה שחושבים שהן יכולות - קצת הרבה".