המודיעין האמריקני: "המידע שפולארד השיג 'סודי ביותר' ועשוי לגרום לנזק"

פרסום ראשון: לחדשות 10 נודע כי ג'יימס קלפר, ראש זרועות המודיעין האמריקני, הגיש לאחרונה לוועדת השחרורים ולבית המשפט בניו יורק, חוות דעת בנוגע למרגל, ממנה עולה כי "המידע שבידו מצדיק הטלת מגבלות על שחרורו"

ג'ונתן פולארד ואשתו אסתר ליד בית משפט בניו יורק | צילום: רויטרס

גם בחלוף יותר מ-30 שנה, המודיעין האמריקאני ממשיך לראות ביונתן פולארד איום על ביטחונה של ארה"ב.

לחדשות 10 נודע כי ג'יימס קלפר, ראש זרועות המודיעין האמריקני, הגיש לאחרונה לוועדת השחרורים ולבית המשפט בניו יורק, חוות דעת שקובעת בין השאר כי לאחר בדיקה עדכנית שערך מתברר "שהמידע שיונתן פולארד השיג ממשיך להיות חסוי ומסווג כסודי ביותר".

המשמעות היא שהעברה עתידית של המידע שבידי פולארד "עשויה לגרום נזק של ממש לביטחון הלאומי האמריקני".

קלפר מציין שאף על פי שהמודיעין האמריקני לא הגיע למסקנה חד משמעית בשאלה האם פולארד עשוי לשוב ולרגל נגד ארה"ב, הרי שעצם המידע שהיה בידיו, "מצדיק הטלת מגבלות" על שחרורו.

לכתבות נוספות >>

אחרי 30 שנות מאסר: ג'ונתן פולארד שוחרר מהכלא האמריקני

אזיק אלקטרוני ועוצר לילי - כך נראים תנאי השחרור של פולארד

פרסום ראשון: אן פולארד תובעת את ישראל במיליונים בגין "פגיעה בתדמיתה"

מכתב זה מן האישיות הבכירה ביותר במודיעין האמריקני מופיע בפניה חדשה של עורכי הדין של פולארד לבית המשפט בניו יורק, בבקשה לדון מחדש במגבלות הקשות שלדבריהם מוטלות עליו , הכוללות עוצר בית בין השעות שבע בערב עד שבע בבוקר, עיקוב מתמיד באמצעות אזיק אלקטרוני והתקנת רוגלה פדרלית במערכת המחשוב של מעסיקו הפוטנציאלי של פולארד, מגבלה שמונעת ממנו לעבוד.

בין המסמכים הרבים שהוגשו לבית המשפט מופיעה גם עמדת ועדת השחרורים שקובעת כי פולארד לא יוכל לצאת כל חייו מגבולות ארה"ב, זאת בתשובה לבקשתו להגר לישראל.

משרד המשפטים האמריקני מצדיק את עמדתו הבלתי מתפשרת בעניין המגבלות הקשות המוטלות על פולארד והסירוב לבקשתו לצאת מארה"ב, בשליפת מידע מן העבר, כי לפני שנעצר, ניסה פולארד לחמוק מארה"ב באמצעות השם הבדוי "דני כהן".

עורכי דינו של פולארד טוענים כי מדובר בקביעות לא סבירות, המתבססות על עובדות מלפני למעלה משלושים שנה וכי הן אינן לוקחות בחשבון את מצבו הנוכחי של פולארד, שלא מהווה עוד סכנה לביטחונה הלאומי של ארה"ב ולא מתכוון לשוב ולרגל בעתיד.

הם מבקשים מבית המשפט לקבוע כי המגבלות שהוטלו על פולארד שרירותיות ולא מוצדקות. הדיון בעניינו של פולארד יתקיים בבית המשפט בניו יורק בחודש יוני.