בן 66 נעצר בשוגג - ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

יוסף פליישמן, תושב י-ם הלוקה בנפשו, נגרר ממיטתו באמצע הלילה ע"י השוטרים. לאחר שהתבררה הטעות הוא שוחרר ללא השגחה ונמצא כעבור יממה ללא מעיל ונעליים ובמצב קשה. המשטרה תתחקר את האירוע

זמן צפייה: 01:58

יוסף פליישמן, תושב ירושלים בן 66 הלוקה בנפשו, נעצר לפני כמה ימים בשוגג באמצע הלילה תוך שהוא נגרר ממיטתו ע"י השוטרים. לאחר שהתבררה הטעות הוא שוחרר לביתו ללא השגחה וליווי ונמצא רק לאחר יממה ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה.

יחזקאל לב, בן דודו של פליישמן, סיפר לחדשות 13 על האירוע: "ביום רביעי בשעה שלוש וחצי בלילה שמעתי את השוטרים מחפשים מישהו. לא ידעתי מה הם רוצים ואחרי חצי שעה של צעקות שמעתי אותם עוזבים את המקום". לב המשיך: "בבוקר קיבלנו ידיעה שיוסף נעדר ואף אחד לא מוצא אותו. התחלנו לחפש בכל מיני מקומות בלי צל של ידיעה".

יחזקאל לב, בן דודו של יוסף פליישמן
יחזקאל לב, בן דודו של יוסף פליישמן | צילום: חדשות 13

"בשלב מסוים הגיע סרטון שבו רואים שני שוטרים תופסים את יוסי כשהוא ללא נעליים ובלי כיפה. הוא צועק והם לוקחים אותו לניידת", סיפר לב. "לאחר הצפייה התקשרנו למשטרה והשוטרים התחמקו בהתחלה, אך כעבור זמן קצר הם טענו שהוא נעצר ושוחרר לאחר שעתיים", הוסיף.

ללב ביקורת קשה נגד התנהלות השוטרים: "הם לקחו אדם חסר ישע, שלא יכול לעזור לעצמו וזרקו אותו בלי מעיל וללא שום אחריות". לדבריו, "יוסף הגיע לבית החולים ברגע האחרון – אם לא היו מוצאים אותו תוך כמה שעות הוא היה מת". לב הוסיף כי "מצבו הגופני לא היה טוב עוד בטרם התקרית, אך כעת ברור שמצבו הוחמר. עם זאת, הם מקווים לטוב".

אמיר אוחנה השר לביטחון הפנים מבקר את יוסף פליישמן
אמיר אוחנה השר לביטחון הפנים מבקר את יוסף פליישמן | צילום: תקשורת שר הבט''פ

אתמול ביקר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה את יוסף בבית החולים שערי צדק. בתום הביקור נמסר מלשכת השר כי אוחנה "הביע צער עמוק על מה שאירע" ו"שלח לו בשם אזרחים רבים חיבוק מחזק ואיחולי בריאות טובה". אוחנה הוסיף כי "המשטרה תתחקר את האירוע ותפיק ממנו את הלקחים לצמצום הישנות מקרים מסוג זה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: בעקבות המקרה מינה מפקד המחוז קצין בודק בכיר לבחון את המקרה ולהגיש לו את מסקנות בדיקתו.