כסיף: "יש דמיון בין דברים שהממשלה עשתה לדברים שקרו בגרמניה"

חבר מפלגת חד"ש תע"ל לא מתנצל על דבריו השנויים במחלוקת, שכמעט והביאו לפסילת התמודדותו בבחירות האחרונות: "אין לי בעיה להיות שנוא על ידי אנשים שהם גזענים, חשוכים, הומופובים וסקסיסטים"

זמן צפייה: 07:42

ד"ר עופר כסיף ממפלגת חד"ש-תע"ל, הצהיר אמש (שני) כי "החברה הישראלית הפכה תחת ממשלות נתניהו לחברה הרבה יותר גזענית הרבה פחות סובלנית. לצערי, יש דמיון בין דברים שממשלת ישראל, בעיקר האחרונה, עשתה - לבין דברים שקרו בגרמניה בראשית שנות ה-30". את הדברים אמר כסיף בתוכנית "לפני החדשות", במסגרת סדרת כתבות על חברי הכנסת החדשים שיושבעו בשבוע הבא.

כסיף התפרסם לפני כניסתו לפוליטיקה בעיקר בשל אמירות מעוררות מחלוקת שלו כמרצה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית. בוועדת הבחירות המרכזית החליטו לפסול את מועמדותו לכנסת בטענה שהוא שולל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית, אך כידוע הפסילה לא התקבלה ושופטי בית המשפט העליון אישרו לו להיבחר. "אני לא רואה את עצמי כפרובוקטור כי גם הדברים שאמרתי או כתבתי בזמנו לא היו כאיש ציבור", מסביר כסיף, בעקבות הטענות שהוא מעורר מחלוקות, "הציפיות מאנשי ציבור הן שונות מהציפיות מאדם פרטי. זה טוב שזה כך וזה ראוי. אני מצפה מעצמי גם להיות כך". עוד הוסיף כסיף כי "אם אומרים עלי ועל חבריי שלהתנגד לכיבוש זה להיות קיצוני - אז אנחנו קיצוניים".

עופר כסיף
עופר כסיף | צילום: החדשות 13

עוד התייחס כסיף למפלגת כחול לבן, ותקף את העומד בראשה: "לדעתי כחול לבן הוכיחה בבחירות האחרונות שהיא ימין קיצוני. הדבר הראשון שיו"ר המפלגה עשה בקמפיין בחירות שלו זה להתגאות בכמה אנשים הוא הרג בעזה, בכמה בתים הוא הרס ואיך הוא החזיר אותה לתקופת האבן".

כסיף התייחס גם לתיוגו כאנטי-ציוני והסביר: "יש למדינת ישראל זכות קיום כמדינה ריבונית אבל ככזו שתהיה שוויונית, צודקת, דמוקרטית – אנחנו לא נגד קיומה בשום אופן. אבל יהודית ודמוקרטית זה ניגודים. אם במדינה יהודית מתכוונים למדינה שיש בה עליונות לקבוצה אתנית יהודית או עם יהודי, אז בוודאי שאנחנו נגד. אנחנו בעד שוויון. אני לא מזדהה עם המדינה כפי שהיא היום. אבל זה לא אומר שאני לא רוצה שהמדינה תתקיים. אני לא שונא ישראל".

פוסט פייסבוק של עופר כסיף לאחר ביקור בקלנדיה
פוסט פייסבוק של עופר כסיף לאחר ביקור בקלנדיה | צילום: פייסבוק

לפני כשלושה שבועות כסיף ביקר בקלנדיה את משפחת אל קסבה, ששלושה מבניה נהרגו מאש צה"ל אחרי שידו אבנים לעבר כוחות הביטחון. בעיניו, אין פסול בביקור משפחות מחבלים ואין בכך הסכמה עם מעשיהם: "אם הולכים לנחם משפחה שאיבדה מישהו מיקיריה זה דבר לגיטימי וזה לא בהכרח מביע הסכמה עם מה שעשה אותו אדם. הטרור המרכזי הוא הכיבוש. האם זה אומר שכל דבר שמי שנלחם נגד הכיבוש עושה הוא דבר ראוי? לא. ממשלת ישראל ושלוחיה אשמים בפשעי מלחמה. ואני מאוד מקווה שגם אלה שאחראיים לכך יגיעו לאן שהם צריכים להגיע - שזה בבית הדין הבין לאומי בהאג".

על עסקת המאה, טען כסיף שהיא "מרושעת ופסולה, עסקה מטומטמת. הממשל של טראמפ מוביל לפיצוץ שכולנו נשלם עליו מחיר. זה יוביל לכך שעשויה להיות פה התנגשות איומה שתוביל לשפיכות דמים שלא ידענו כמותה".

על הטענה שהוא עשוי להיות דמות שנויה במחלוקת בכנסת אמר כסיף: "אם אני צריך להיות שנוא על ידי אנשים שהם גזענים, חשוכים, המופוביים וסקסיסטיים אז אין לי בעיה, לכבוד הוא לי. אני נלחם עם חבריי וזה לא מאבק אישי".

ח"כ אביגדור ליברמן, בתגובה לדברי כסיף שפורסמו בכתבה: "עופר כסיף ממשיך במסע ההסתה וההכפשות שלו כנגד מדינת ישראל. הערב שמענו ממנו שקיים דמיון בין ממשלת ישראל לגרמניה בראשית שנות ה-30 ושישראל מבצעת פשעי מלחמה. חייבים לשנות את החוק ולמנוע מבג"ץ את היכולת לאשר לעוכרי ישראל להתמודד לכנסת. בקרוב ישראל ביתנו תגיש שוב את הצעת החוק השוללת מבג"ץ את הסמכות להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית".