לא הצליחו להחליט איפה לחגוג את ליל הסדר - והתגרשו

הריב התפתח לאחר שהשניים רצו לחגוג אצל הורי הבעל, אך אלו לא הסכימו להזמין את הורי האישה בטענה שאין מקום. "במקום לחגוג יחדיו, הם חוגגים על מדרגות הרבנות"

זמן צפייה: 03:07

תקופת החגים ובייחוד חג הפסח, הם זמן לבלות עם המשפחה. אך זוג אחד שלא הצליח להכריע היכן לבלות את ערב החג החליט לפרק את החבילה על רקע הריב שהתפתח ביניהם על מיקום ארוחת הסדר.

"מדובר בבני זוג שבכל שנה חגגו אצל הורי האישה כדי שהם לא יהיו לבד, כיוון שאחיה גרים בחו"ל", סיפרה עו"ד זוהר רון, מומחית בדיני משפחה והמגשרת של בני הזוג, "השנה החליט הבעל שהגיע תור המשפחה שלו, והציע לאישה שיחגגו אצלם. היא הסכימה בתנאי שגם הוריה יזומנו. אך, הורי הבעל אמרו שאין מספיק מקום כיוון שיש אורחים מחו"ל - וכך התחיל ריב גדול בין השניים".

"משם זה התגלגל לפיצוץ גדול בין המשפחות" הוסיפה רון, "והזוג החליט שהם לא מוכנים יותר להיות ביחד. כמגשרת, הצעתי להם שיחגגו במקום ניטרלי כדי שיוכלו להיות יחד במקום שיכיל את כולם, אבל הריב הפך להיות כל כך קיצוני שהם פשוט לא רצו יותר להיות אחד עם השניה, וגם המשפחות רבו. יש להם שני ילדים והם נשואים פחות מ-10 שנים. במקום לחגוג כמו שצריך - הם חוגגים על מדרגות הרבנות".

עו''ד זוהר רון
עו''ד זוהר רון | צילום: החדשות 13

רון הוסיפה כי בתקופת החגים היא מקבלת פניות רבות לגישור: "לצערי, התקשרו אלי הרבה משפחות בחול המועד הזה. מה שקורה בחגים ובעיקר כשיש חופשות ארוכות, זה שבני הזוג מבלים הרבה יותר זמן ביחד מאשר בשגרה, הם לא רגילים אז הם רבים על שטויות. זמן האיכות הופך להיות זמן סיוט. בחגים רבים על הכל, אפילו על דברים כל כך מטופשים כמו לאן ללכת או אצל איזו משפחה להיות. במקום לנסות לפתור את הבעיות אנשים הולכים לפתרון ה'קל' – גירושים, וזה חבל".

כדי להימנע מהריבים הללו, רון מציעה "לעשות לסירוגין, כמו במשפחות גרושות. יש סדר, יודעים איפה נמצאים בכל שנה, כל שנה זה מתחלף. הדברים יכולים להסתדר".