"פעם חשבתי שמשהו לא בסדר בי. אבל הבנתי שהזוגיות לא הגיעה כי פשוט לא הייתי מוכנה"

כשדניאל לוי הגיעה לאהבה חדשה היא הייתה בטוחה שתצא משם עם בן זוג. זה לא קרה, אבל היי - לפחות היא למדה על עצמה דבר או שניים וסוף סוף פינתה מקום למישהו שייכנס לה ללב; לרגל סיום העונה היא מספרת על הצילומים האינטנסיביים, על הגברים שבאו והלכו ומבקשת: מספיק לשאול איך זה שהיא רווקה | ריאיון

דניאל לוי
דניאל לוי | צילום: רן יחזקאל

כל אחת סוחבת איתה תיק קטן וכל רווקה נשאלת לפחות אחת לשבוע "איך זה שאת לבד?". זה אולי הדבר שהסביבה הכי אוהבת לברר עם, ובכן, רווקות שטרם מצאו את שאהבה נפשן, אבל האם בכלל יש תשובה לשאלה כזו? האם קיימת סיבה ממשית לסטטוס הזוגי הנתון או שכך רצה בורא עולם? ועדיין לא דיברנו על החיטוט בחיים האישיים, שלא תמיד רוצים לדבר עליהם. "זו השאלה שאני הכי שונאת ששואלים אותי", מסכימה דניאל לוי, משתתפת אהבה חדשה. "מה אני אמורה לענות? 'איך זה שאני רווקה?' אני לא יודעת! אולי כי זה לא קרה עדיין".

 

לכתבות נוספות:

 

השאלה מגיעה בעיקר מהדור שלא ידע את אתרי ההיכרויות המתישים. 
"אי-אפשר להשוות בין הדור של פעם לדור של היום, זה דור שונה לחלוטין. אבל זה לא רק הדור, אלא בכלל החיים פה ובמרכז תל אביב... הכול מאוד קל וזמין. כל האפליקציות האלה, נורא קל לפרק כי יש היצע כל כך גדול ותמיד יש את המחשבות של, 'טוב, היא חמודה אבל האם זה מספיק? אולי אמצא יותר טוב'. אף אחד לא חושב להיכנס למערכת יחסים ולהסתפק במישהי שהיא מספיק טובה לו.

"בואי אספר לך. אחת ממערכות היחסים שהיו לי הייתה ממש גן עדן עלי אדמות. הזוגיות שלנו הייתה מהממת. אחרי חצי שנה רבנו לראשונה. ריב אחד בכל התקופה, כן? הייתי בטוחה שאני והוא נדבר כרגיל כבר ביום למחרת ונשאיר את הנושא הזה בצד".

כמובן.
"אז זהו, שלא. הוא נפרד ממני על הריב הזה, על ריב אחד קטן. הכול טוב, הכול מדויק ואני מודה לאלוהים שזה לא החזיק כי אם הוא פירק את הקשר בגלל זה - מה היה קורה אם הייתי עם תינוק על הידיים והיינו רבים? הוא היה משאיר אותי לבד?"

הסיפור שלך רק מחזק את הטענה שלי: עולם ההיכרויות של היום הוא אכזרי. הכול אינסטנט, האפליקציות הן שוק בשר. 
"האמת שאני לא מרגישה ככה. יש שם גם אחלה גברים, יש גברים טובים שמחפשים זוגיות ולא רק קשר מזדמן או מה שזה לא יהיה. יש לי הרבה חברות שנישאו לבחורים שהכירו באפליקציות. אני אישית פחות מתחברת לזה כי זה מרגיש לי נורא טכני. אני לא מצליחה להעביר את מי שאני או לקבל את הצד השני דרך ההודעות האלה, אבל זו דרך לגיטימית, אין ספק".

נצא מכאן בקריאה לעולם שיגנוז את השאלה הנ"ל, אבל לפני כן - בפעם האחרונה: איך זה שאת רווקה? 
"אני לבד כי הזמן שלי עדיין לא הגיע כנראה, אבל שלא תטעי - אני שמחה על כך שזה לא קרה עם אף גבר שיצאתי איתו. יצאתי עם גברים מדהימים, באמת, אבל ככל שעובר הזמן אני יותר בשלה ומדויקת, ולכן אני שמחה שזה לא עבד עם אף אחד לפני".

"פיניתי מקום להכניס מישהו"

דניאל, בת 29, היא עורכת דין בחברת סטארט-אפ ומתגוררת כיום בתל אביב, לבדה. "היו לי קשרים רציניים, אבל זה פשוט לא עבד", היא מספרת בריאיון לדיגיטל 13 לרגל סיום העונה השלישית של אהבה חדשה. כבר כמה שנים שהיא לא הייתה בקשר רציני והלבד, היא אומרת, הפך להרגל. "יצאתי לדייטים, אבל לא היה מעבר לזה".

דניאל לוי, אהבה חדשה

חלק מחברותיה כבר נשואות, לחלקן יש ילדים. בניגוד לבנות גילה שנמצאות בסטטוס זהה לשלה (אהמ) - היא ממש לא ממהרת להילחץ. "אין בי לחץ של, 'יאללה, אני חייבת להיכנס לזוגיות'. זה כן גורם לי מאוד לרצות את זה אבל לא ממקום של לחץ".

קורה לפעמים שאת נופלת למחשבות של, "אם לא מצאתי אף אחד עד כה - כנראה שהבעיה היא בי"? 
"פעם באמת חשבתי שמשהו לא בסדר בי, אבל היום אני לא חושבת שאני לא בסדר. עשיתי המון עבודה עם עצמי, כן? זה לא שאני מושלמת - אני רחוקה מלהיות מושלמת וגם רואים את זה על המסך - אבל אני חושבת שהזוגיות לא הגיעה עד כה כי לא הייתי מספיק מוכנה. ככל שעובר הזמן אתה נהיה יותר מדויק ויותר בשל. לצורך העניין, בתוכנית הסתכלתי על עצמי מהצד ואמרתי, 'וואו, איזו מכילה אני'. הרבה פעמים נשמתי עמוק כדי להכיל ולראות את הצד השני.

"בעברי הייתי בן אדם מאוד אימפולסיבי. הייתי אומרת את מה שהיה לי לומר באותו הרגע ולא נושמת אפילו חצי דקה, אלא ישר יורה ונכנסת לריב. עכשיו אני ממש מאופקת וזה דבר מאוד חשוב במערכת יחסים. היום אני באמת לא חושבת שמשהו לא בסדר בי. אוקיי, אני בת 29 ולא בזוגיות אבל יש לי תואר, אני עובדת בעבודה מסודרת ומתקדמת בה, ואני גרה לבד ומכלכלת את עצמי. יש המון דברים טובים גם. זה לא שלא עשיתי כלום עד גיל 29".

אני מסכימה איתך, אבל לפעמים למרות ההצלחה יש רגעים בודדים והרגשה שמשהו חסר.
"נכון, לפעמים אני עצובה ולפעמים יש בדידות. מאז שיצאתי מהתוכנית ה'לבד' הזה שדיברתי עליו כבר לא כזה כיף לי. לא כיף לי להגיע לבית ריק אבל זה ישתנה בקרוב בעזרת השם".

בתוכנית גם הזכרת לא פעם את הלו"ז המאוד-מסודר שלך: עבודה, חדר כושר והביתה. את חושבת שהיום העמוס בא לחפות על חוסר כלשהו? 
"קודם כל כן. כבר בפרק הראשון אמרתי שהעבודה היא מרכז חיי בין היתר משום שאני רווקה, אז אני משקיעה בזה את מירב הזמן. אבל גם בלי קשר אני אוהבת למלא את הלו"ז שלי כי אני אוהבת להיות בעשייה, אוהבת את השגרה. ברור שאם עכשיו אהיה בזוגיות אז אני פחות אפתח את המחשב בערב כי ארצה להשקיע בבן אדם שנמצא איתי, אבל כשאין את זה אז הכי קל להישאב לתוך העבודה. אני יכולה להגיד לך שהיום אני מרגישה שהעבודה והאימונים שמילאו לי את הימים כבר לא ממלאים אותם. ממש פיניתי מקום להכניס מישהו".

ואת מייחסת את השינוי לתוכנית?
"כן, מאוד. מאוד".

"אני לא מאיימת. פשוט יש לי דעות"

התוכנית היא כאמור אהבה חדשה, אליה הגיע יחד עם עוד כמה רווקות בניסיון למצוא, אתם יודעים, אהבה. הן נכנסו למתחם סגור מוקף במצלמות ובמשך 21 ימים הכירו רווקים, יצאו לדייטים, שוחחו עם מטפלים זוגיים ובעיקר פתחו את הלב.

לפני עליית התוכנית הזמנו אותה, כמו גם את שאר המשתתפות, ליום צילום כאן באולפן של דיגיטל 13. בזמנו, היא די סלדה מהמצלמות - מה שהיה נראה לי מעט משונה. היא הרי שהתה בבית מלא בכאלה ותועדה במשך שלושה שבועות - אז מה כל כך הלחיץ אותה ביום ההוא? "עד היום אני לא יכולה עם המצלמות", טוענת דניאל, "קשה לי מאוד".

אז איך בדיוק הסכמת להשתתף באהבה חדשה?
"באיזשהו יום קמתי מאוד אמיצה והלכתי על זה. שמעי, אני מאוד מאמינה באלוהים. מאוד. סירבתי להמון תוכניות כי נורא חששתי מהחשיפה. גם לאהבה חדשה כמעט ולא נכנסתי אבל כפי שאמרתי, אני מאמינה בבורא עולם והוא ממש שם לי את זה מול הפנים פעם אחרי פעם. התחלתי לחשוב שאולי זה מה שאני צריכה לעשות. כנראה שיש פה משהו, הרי אין סתם. גם כשנכנסתי והיה לי קשה, אמרתי לעצמי שאני יודעת שאין סתם. אני לא יודעת מה הסיבה שאני פה אבל ברור לי שיש סיבה ושהייתי צריכה להיות פה.

"מבחינת המצלמות, קל להתרגל אליהן בדירה. אם את לא באה אליהן את בכלל לא מסתכלת עליהן אלא פשוט מנהלת שיח עם האנשים שאיתך בחדר. מה שכן, המצלמות שמלוות אותך מחוץ לבית זה עניין קצת יותר קשה כי אנשים מסתכלים ושואלים שאלות, אבל אז את מתחברת לצוות וזה כבר סבבה".

דניאל לוי, אהבה חדשה

מילא המצלמות, מילא עוברי האורח הסקרנים - ומי בכלל חשב אז על התגובות שעוד יבואו? הבחורים שהגיעו לביתה של דניאל הם אלו שאילצו אותה להתמודד עם סיטואציות קשות ולא בדיוק עשו לה חיים קלים: שאולי שהכיר אותה בקושי יום וחצי קרא לה קטנונית כי ביקשה לסדר את השיער באמצע קמפינג בטבע; עוז זעם עליה שהיא עושה לו "פאסיב אגרסיב" רק משום ששאלה על גרביים שנשארו בסלון; וכמעט ושכחנו את תקרית הזיתים עם מולי.

 

בחורים שלא מכירים אותך מעבירים עלייך ביקורת. זה לא נעים. 
"זה לא נעים וזה קשה. אחרי ששאולי הלך כבר ראו שאני מאוד עייפה. ראו שיצאה לי כל הרוח מהמפרשים ואין לי כוח יותר. זה גם מאוד קשה שגבר הולך בערב ובבוקר מגיע מישהו חדש, ושוב צריך להתחיל לשאול שאלות, להתעניין ולספר לו על עצמך. ולמרות שחוויתי סיטואציות מתנגשות עם הגברים, אני מאוד נאמנה לעצמי ועומדת מאחורי הכול. מה ששידרו בסוף זו טיפה בנהר. אני חושבת שהגיעו אחלה גברים אבל זה שלא עבד איתם לא מעיד משהו עליי.

"אני זוכרת שיום אחד שאלתי את דור, 'תגיד, אני מאיימת עליהם?'. כביכול מגדירים אותי כאישה חזקה. אני לא רואה את עצמי ככזו אלא כאישה שיודעת מה היא רוצה. אני לא מרגישה מאיימת. פשוט יש לי דעות וזה בסדר. אני לא חושבת שהסיטואציות שקרו לי בתוכנית מעידות על דפוס כלשהו. אני שלמה עם הכול".

כצופה מהצד הרגשתי שבימים הראשונים היית מאוד עצורה ופתאום שחררת. אחרי שרן הלך, לקחת את הכול יותר בקלילות. 
"התרגלתי. בהתחלה היה לי מאוד קשה ומאתגר כי הכול שם מאוד שונה מהחיים שלי. את צריכה להבין שאין לך דקה לבד: יש אנשים שקובעים לך את הלו"ז, את כל הזמן מוקפת במצלמות ונמצאת עם עוד מישהו וקשה להתרגל לזה. אפילו לא יכולתי לקחת את הפלאפון שלי לשלוח הודעה או להדליק טלוויזיה. זה לא קיים".

את חושבת שאם מולי היה מגיע באמצע הצילומים הוא היה מכיר את דניאל המשוחררת ונשאר עד הסוף? 
"זו שאלה טריקית. מולי עזר לי מאוד להעביר את הימים הראשונים והקשוחים. אני שמחה שהוא נכנס בהתחלה ועזר לי להכיל את הדבר הזה. מולי ראה בי הרבה דברים. נכון, הוא ראה אותי פחות קלילה ומשוחררת אבל היינו מדברים המון בלילות. הכרנו מאוד טוב והיו לנו רגעים שצחקנו לצד רגעים שגם התווכחנו. אם הוא היה נכנס שני או שלישי? אני לא יודעת".

קודם ציינת שכשאת צופה בעצמך בתוכנית את רואה בחורה מכילה. היו רגעים שדווקא שפטת את עצמך ותהית למה הגבת כפי שהגבת? 
"תראי, אני יודעת מה היה שם. אנחנו צולמנו 24/7 אבל כמובן שאי-אפשר להראות את הכול. למען האמת, אני עומדת מאחורי הכול".

ואת מרגישה שבאמת הכרנו את דניאל? העריכה שיקפה בדיוק את מי שאת?
"הייתי מאוד אני. צריך להבין שזו דניאל שצריכה להתמודד עם המון אתגרים אישיים. תחשבי שאת מכירה שם גבר והוא לא הולך לשום מקום. את צריכה להיות איתו שלושה ימים אפילו אם את לא מרגישה שיש ביניכם כימיה. באהבה חדשה - ויסכימו איתי כל הרווקות - כשאת מכירה מישהו מקסים אבל זה לא זה, זה נורא קשה ומתאגר להיות מי שאת. אפשר גם לראות את הפער בין איך שהייתי ליד שאולי לבין איך שהייתי ליד רן. עם שאולי הייתי כיפית וזורמת והכול טוב, אבל עם רן - שהוא גבר מהמם - לא הייתה כימיה והרגשתי נורא שאני לא יכולה לקחת נשימה עמוקה.

"לא שיחקתי בשום רגע וגם רואים את זה על המסך. אמרתי דברים שהם ממש לא שדירים אבל צריכים להבחין. אם עכשיו במציאות אצא לדייט עם גבר שמוצא חן בעיניי, סביר להניח שאתנהג כמו שהתנהגתי עם שאולי. גם בואי, כשאת יוצאת לדייט בחיים אז הוא נמשך בערך שעתיים ואת בשיא שלך. אחר כך זה מתחיל להיות קצת קשה, את צריכה לנשום רגע ולהבין מה קורה פה. בתוכנית זה דייט מתמשך".

דייט מתמשך שבו כבר ביום הראשון הבחור רואה אותך מתעוררת בבוקר.
"האמת שלגבי זה הופתעתי מעצמי. הייתי בטוחה שיהיה לי מאוד קשה אבל היה לי ממש סבבה לקום עם בן אדם נוסף בדירה. אני שמחה מזה כי הבנתי שאני לא כזאת נוראית. אני אצליח לחיות עם מישהו באותו מרחב".

את מאוכזבת שיצאת מהתוכנית ללא אהבה? אני מניחה שהגעת עם המון ציפיות. 
"כן ולא. מצד אחד באתי מאוד מכוונת מטרה. רציתי לצאת בזוגיות, וראו גם שהייתי מאוד ממוקדת וממש בחנתי את הדברים והאמנתי שזה יקרה שם. למען האמת, הייתי בטוחה שאצא משם עם מישהו, כך שבקטע הזה אני מבואסת. מצד שני, אני מאוד שלמה עם ההחלטות שלי ואני לא חושבת שזה יכול היה לעבוד עם מישהו מהגברים שהביאו לי, כך שאני גם מאוד שלמה עם איך שזה נגמר".

 

היום שאחרי

כיום היא רווקה. מאז עלתה התוכנית לאוויר היו המון גברים שניסו את מזלם אצלה ב-DM, אולם בשל הסודיות נאסר עליה להשיב או לחשוף מה הסטטוס הזוגי שלה. "שלחו לי המון הודעות וזה באמת מרגש ומחמם את הלב. לא יכולתי לענות כי התוכנית שודרה אבל קראתי הכול וזה באמת ריגש אותי. אני מתכננת לעבור על ההודעות שוב ואם יהיה משהו רלוונטי - אז למה לא? זוגיות יכולה להגיע מכל מקום ובסוף צריך רק אחד".

אילו עוד תגובות קיבלת?
"המון אהבה. קיבלתי הודעות ארוכות ומפורטות מנשים ששיתפו אותי בכל מיני חוויות שלהם. גם ברחוב אני מקבלת המון אהבה. את הטוקבקיסטים אני מניחה בצד, הם באמת לא רלוונטים".

בטח גם יש תגובות שמנתחות כל צעד שלך בתוכנית.
"כן, יש המון שחושבים שהם מכירים אותי. בסוף, יש בערך 20 פרקים בעונה? מתוך זה ראו אותי מקסימום 300 דקות? אז אנשים החליטו שהם מכירים אותי על בורי מהדקות האלו. בסדר, תגידו מה שאתם רוצים, זה באמת בסדר. אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים כי תמיד יש לאנשים מה להגיד".

דניאל לוי
צילום: אהבה חדשה

אז תגידי דניאל, איך כובשים את ליבך?
"אני מאוד מאמינה בחיזור. בסוף, זה הכול עניין של כימיה. זה תמיד יושב שם".

חיזור? הרומנטיקה קצת מתה. לא?
"לא. יש כאלו שעדיין יודעים לשמור על הרומנטיקה ולחזר. אני מאוד מאמינה בדברים האלה וחושבת שזה נחוץ לתחילת קשר".

את מאוד אופטימית, אני אוהבת את זה.
"אני אופטימית כי אני מדברת מניסיון. יש כאלה שטוענים שהיום לא מתחילים עם נשים בחוץ. אני רוצה להגיד לך שלפני התוכנית יצאתי למקומות וגברים כן ניגשים. אני מאוד מעריכה את זה. ברשתות אומנם לא פנו אליי לפני אהבה חדשה, אבל כן היו ניגשים בחוץ. יש אחלה של גברים, באמת, פשוט צריך כימיה כאמור".

על מה את פוסלת?
"על חוסר נתינה וקמצנות. חשוב לי שיבינו שקמצנות זה לא במובן הכספי. בן אדם שהוא קמצן הוא קמצן גם במחמאות ובפרגון. אני פוסלת גם גברים לא יציבים, מישהו שהיום מת עליי אבל מחר זה פחות יתאים לו. יש לא מעט כאלה. אה כן, וגם כאלו עם חוסר שאפתנות".

וטבעוני. 
(צוחקת) "נכון, אני מעדיפה לא לצאת עם טבעוני. שמעי, קודם כל זו זכותי אבל בתוכנית לא פסלתי את שאולי בגלל זה!"

אז בואי נעזור לקורא המעוניין. איזה משפט פתיחה יגדיל את הסיכוי שתעני? 
"אני ממש מעריכה אנשים שמתחילים והם פשוט הם כך שמבחינתי 'היי' פשוט זה מעולה".